Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-02-2024 om 08:05

Dilemma auto weg doen of niet

Peaches schreef op 25-02-2024 om 18:03:

[..]

De mijne ook. Maar die 'oepsie' mensen, die zorgden er netjes voor dat die schade ook weer hersteld werd. De schades waar ik zelf voor kon opdraaien kwamen van zeer ervaren en asociale bestelbuschauffeurs die geen zin hadden in gedoe en gewoon hops doorreden terwijl ik schreeuwend achter ze aan rende.

Precies. De oude man die z’n auto tegen de mijne aanzette bij het uitrijden van z’n parkeervak, was zelfs in tranen. De loodgieter die volle bak met z’n trekhaak in m’n achterbumper boorde, reed gewoon zonder briefje achter te laten weg. Gelukkig hadden drie buren z’n kenteken en het bedrijf waar hij werkte, genoteerd.

Liever iemand die te voorzichtig rijdt en een lantaarnpaal raakt, dan iemand die stomdronken met 80 door een woonwijk scheurt en de lantaarnpaal meeneemt (onlangs gebeurd hier in de buurt). Echt, TO, niet bagataliseren, maar je ook niet uit de auto laten jagen door (parkeer)schades! 

-Nienke- schreef op 25-02-2024 om 18:10:

[..]

Precies. De oude man die z’n auto tegen de mijne aanzette bij het uitrijden van z’n parkeervak, was zelfs in tranen. De loodgieter die volle bak met z’n trekhaak in m’n achterbumper boorde, reed gewoon zonder briefje achter te laten weg. Gelukkig hadden drie buren z’n kenteken en het bedrijf waar hij werkte, genoteerd.

Liever iemand die te voorzichtig rijdt en een lantaarnpaal raakt, dan iemand die stomdronken met 80 door een woonwijk scheurt en de lantaarnpaal meeneemt (onlangs gebeurd hier in de buurt). Echt, TO, niet bagataliseren, maar je ook niet uit de auto laten jagen door (parkeer)schades!

Is jou voorbeeld geen vorm van bagatelliseren, of valt het in de categorie het kan altijd erger?

Poezie schreef op 25-02-2024 om 12:08:

[..]

En lantaarnpalen. Om je gelijk te halen vergeet je die maar even? Overigens zijn paaltjes ook goed te zien als je komt aanrijden hoor. Maar als je onderweg je met andere dingen bezighoudt kun je ze (of een kind ofzo) weleens over het hoofd zien. Dan ben je niet perfectionistisch bezig met autorijden.

Volgens mij probeert er hier maar één iemand zijn gelijk te halen

Dees! schreef op 25-02-2024 om 18:41:

[..]

Volgens mij probeert er hier maar één iemand zijn gelijk te halen

Jij vindt het normaal dat iemand binnen een paar maanden meerdere keren ergens tegenaan knalt? 

Poezie schreef op 25-02-2024 om 19:00:

[..]

Jij vindt het normaal dat iemand binnen een paar maanden meerdere keren ergens tegenaan knalt?

Nou, normaal, niet perse. Maar daar probeert ze toch ook iets aan te doen? Maar ik reageer niet zo als jij hier doet op een ongelukje. Dat vind ik wat overtrokken.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

25-02-2024 om 19:08

-Nienke- schreef op 25-02-2024 om 18:10:

[..]

Dank je, ga ik idd niet doen. Heb de afgelopen dagen flink geoefend en ook samen met iemand met veel ervaring gekeken naar de oorzaken, spiegels  gecheckt e.d.
Dit en veel reacties hier hebben mij veel inzichten gegeven.
Bijvoorbeeld dat je pas echt ervaring op gaat doen als je zelf een auto hebt en als je dan dus veel rijdt, en dat niet iedereen dat meteen helemaal geweldig kan. (En voor de zesmiljoenste keer ik wil niks bagataliseren maar juist hierom heb ik een oud goedkoop autootje aangeschaft. Hier een deuk inrijden is minder rampzalig als in een dure spiksplinternieuwe bolide. En natuurlijk vind ik het niet leuk dat ik in december in 1 week 2 lullige botsinkjes had en vorige week dus weer 1. BTW ik noem die botsinkjes niet lullig omdat ik het allemaal wel mee vind vallen maar lullig in de zin van mutsige en klunsige voorvallen die ik makkelijk had kunnen voorkomen door wat meer op te letten. Niet omdat het me weinig doet)

Dubbel

Wieder schreef op 25-02-2024 om 19:07:

[..]

Nou, normaal, niet perse. Maar daar probeert ze toch ook iets aan te doen? Maar ik reageer niet zo als jij hier doet op een ongelukje. Dat vind ik wat overtrokken.

1 ongelukje? Ik heb trouwens niet gezegd dat ze haar auto maar weer weg moest doen, maar wel dat ze beter uit haar doppen moet kijken. 

Poezie schreef op 25-02-2024 om 19:00:

[..]

Ik geloof niet dat er hier ook maar iemand beweert dat dat normaal is.
Zelfs PhoebeHolmesreturns heeft al verschillende keren aangegeven dat ze het echt heel vervelend vindt.
Dus waar jouw reactie nu vandaan komt is mij een groot raadsel.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

25-02-2024 om 19:18

Poezie schreef op 25-02-2024 om 19:11:

[..]

1 ongelukje? Ik heb trouwens niet gezegd dat ze haar auto maar weer weg moest doen, maar wel dat ze beter uit haar doppen moet kijken.

Maar dat had TO alias ikzelf ook al bedacht... Ik ben misschien (nog) niet zo'n geweldige chauffeuse als jij maar dit kan ik met die paar hersencellen die ik heb ook wel bedenken... 
Niet keihard tegenaan knalt trouwens, je overdrijft nogal. Meer tegenaan getikt, waardoor enkel en alleen mijn bakkie uit het jaar 0  van beschadigd is. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 25-02-2024 om 19:18:

[..]

Maar dat had TO alias ikzelf ook al bedacht... Ik ben misschien (nog) niet zo'n geweldige chauffeuse als jij maar dit kan ik met die paar hersencellen die ik heb ook wel bedenken...
Niet keihard tegenaan knalt trouwens, je overdrijft nogal. Meer tegenaan getikt, waardoor enkel en alleen mijn bakkie uit het jaar 0 van beschadigd is.

Flauw. Ook dat heb ik nooit beweerd. Feit is wel dat ik nog nooit ergens tegenaan ben geknald. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

25-02-2024 om 19:26

Poezie schreef op 25-02-2024 om 19:24:

[..]

Flauw. Ook dat heb ik nooit beweerd. Feit is wel dat ik nog nooit ergens tegenaan ben geknald.

Perse je gelijk willen halen vind ik ook best wel flauw...  En wat wil je nou eigenlijk zeggen, dat ze mij 20 jaar achter slot en grendel moeten zetten omdat ik mijn auto  beschadigd heb door even wat minder goed op te letten?

PhoebeHolmesreturns schreef op 25-02-2024 om 19:26:

[..]

Perse je gelijk willen halen vind ik ook best wel flauw... (Wat heb je er aan, aan gelijk halen...)

Waar wil ik mijn gelijk mee halen dan?

MellowTurkey78

MellowTurkey78

25-02-2024 om 19:32

Geen idee, dat moet je aan jezelf vragen aangezien ik  niet de reïncarnatie van S. Freud ben...

PhoebeHolmesreturns schreef op 25-02-2024 om 19:18:

[..]

Niet keihard tegenaan knalt trouwens, je overdrijft nogal. Meer tegenaan getikt, waardoor enkel en alleen mijn bakkie uit het jaar 0 van beschadigd is.

Maar je bagatelliseert verder niet hoor.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.