Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Alles over de Kringloop, kom maar op!


GroenTuintje schreef op 21-08-2022 om 15:48:

ik vind ook van alles op straat/ grofvuil. Wat mensen allemaal zomaar wegdoen, echt bizar. Prima nieuwe spiegel tot mooie tafeltjes etc

Wat mensen allemaal weggooien! Bij onze grofvuil is het strikt verboden dingen mee te nemen!

Ik heb een gave lamp uit een container bij een woonhuis gevist en een paar barkrukken, die krukken vond ik zó zonde ook al had ik ze niet nodig, ik heb ze verkocht. Netjes aangebeld en toen vroegen ze of ik ook nog interesse had in allerlei keukendingen, 2 kratten vol meegenomen en uitgezocht; een deel gehouden, een deel daarvan is naar de kringloop en een deel weggegeven aan iemand die het kon gebruiken. Zij vernieuwden de keuken en gooiden alles weg.

ja bizar toch?! Echt goed spul ook nog. Ik maak er vaak ook andere mensen blij mee, ik heb zelf al te veel troep in huis

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-08-2022 om 16:22

ToetieToover schreef op 21-08-2022 om 16:03:

[..]

Het wás de manager helaas. Verder werken er veel mensen met ‘afstand tot de arbeidsmarkt’ en soms merk je dat duidelijk. Ik vind dat wel charmant en kan er het geduld wel voor opbrengen. Maar die dame vind ik duidelijk zeer oncharmant. Ik had daar een keer een lading kaarsen bijeen gescharreld voor €1 per stuk. Vond ze ook al wat van, want ik had handgemaakte en bolsius uitgezocht maar zij zag het -gelukkig voor mij- pas na het afrekenen en begon meteen luid commentaar te leveren “wie de kaarsen had geprijsd”. Zo onprofessioneel en dan ook nog tegenover kwetsbare medewerkers. Duidelijk wel hè dat ik haar niet mag.

Waar bemoeid zij zich mee dan wat en hoeveel jij koopt? En waarom ging ze googelen bij je andere aankoop, wat heeft zij ermee te maken “ alleen maar omdat JIJ het koopt? Wat doe jij dan verkeerd volgens haar? Is dat niet een keten van iets anders zou ik toch bij het hooddfiliaal een klacht daarover indienen. Of de volgende keer aan haar vragen waarom zij zo onvriendelijk doet.

ToetieToover schreef op 21-08-2022 om 16:03:

[..]

Het wás de manager helaas. Verder werken er veel mensen met ‘afstand tot de arbeidsmarkt’ en soms merk je dat duidelijk. Ik vind dat wel charmant en kan er het geduld wel voor opbrengen. Maar die dame vind ik duidelijk zeer oncharmant. Ik had daar een keer een lading kaarsen bijeen gescharreld voor €1 per stuk. Vond ze ook al wat van, want ik had handgemaakte en bolsius uitgezocht maar zij zag het -gelukkig voor mij- pas na het afrekenen en begon meteen luid commentaar te leveren “wie de kaarsen had geprijsd”. Zo onprofessioneel en dan ook nog tegenover kwetsbare medewerkers. Duidelijk wel hè dat ik haar niet mag.

Ow dat is echt gemeen ja! 

ToetieToover schreef op 21-08-2022 om 16:09:

[..]

Wat mensen allemaal weggooien! Bij onze grofvuil is het strikt verboden dingen mee te nemen!

Ik heb een gave lamp uit een container bij een woonhuis gevist en een paar barkrukken, die krukken vond ik zó zonde ook al had ik ze niet nodig, ik heb ze verkocht. Netjes aangebeld en toen vroegen ze of ik ook nog interesse had in allerlei keukendingen, 2 kratten vol meegenomen en uitgezocht; een deel gehouden, een deel daarvan is naar de kringloop en een deel weggegeven aan iemand die het kon gebruiken. Zij vernieuwden de keuken en gooiden alles weg.

Ik vind dit echt best wel erg. Zo verspillend. 

Hiervoor bestaan ook veel weggeefgroepen enzo... Maar dat vonden ze vast teveel werk. Dat probeer ik wel altijd te doen, mooie items nog gratis op MP te zetten. Eigenlijk alles wat over was door samenwonen, zo kwijt geraakt. En bij mijn oude huis liepen mensen ook het grofvuil af voor vondsten, dus ik zette prima items altijd tijdig op straat (als online niet was gelukt), twee keer knipperen en het was weg. 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

23-08-2022 om 15:58 Topicstarter

Tis maar een kleinigheid, maar toch...  Vrijdag één groot stevig drinkglas gekocht (IKEA) bij de kringloop voor € 0,50.  Het drinkt heerlijk, dus besluit ik de ander 3 die er stonden ook maar te gaan halen (en wat andere glazen op te ruimen).

Bij de kassa staat (als altijd) de chagrijnige zoon van de baas, hij stond er vrijdag ook.
"Dat is dan € 3,00 zegt hij" Ik : nee, € 1,50!  Hoe komt u daarbij? Nou vrijdag kostte één glas € 0,50, dus nu 3 € 1,50.  Nou,dan heeft u vrijdag geluk gehad. Ik zeg nog : bij IKEA zijn ze ook niet zo duur hoor en dat is niets gelogen.

Beterlaat2021! schreef op 23-08-2022 om 15:58:

Tis maar een kleinigheid, maar toch... Vrijdag één groot stevig drinkglas gekocht (IKEA) bij de kringloop voor € 0,50. Het drinkt heerlijk, dus besluit ik de ander 3 die er stonden ook maar te gaan halen (en wat andere glazen op te ruimen).

Bij de kassa staat (als altijd) de chagrijnige zoon van de baas, hij stond er vrijdag ook.
"Dat is dan € 3,00 zegt hij" Ik : nee, € 1,50! Hoe komt u daarbij? Nou vrijdag kostte één glas € 0,50, dus nu 3 € 1,50. Nou,dan heeft u vrijdag geluk gehad. Ik zeg nog : bij IKEA zijn ze ook niet zo duur hoor en dat is niets gelogen.

Heb je ze meegekregen voor 1,50?

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

23-08-2022 om 16:40 Topicstarter

Jazeker wel. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-08-2022 om 19:36

wat ik raar vind van “ mijn” kringloop “ : ze komen kijken voor een grote kledingkast (volwassenen ), willen dat ik die als zij er zijn uit elkaar haal en vervolgens zou ik hem daar ter plekke in elkaar moeten zetten. Ze willen ook niet zelf wat moeite doen en dit motiveert toch niet echt om goede spullen naar hun te brengen. Snap dat mensen er heus ook wel afval dumpen maar ze hebben de kast gewoon gezien en vonden hem goed verkoopbaar voor daar.

oja hier wilde ze ook geen kasten aannemen, omdat ze er geen zin in hadden om hem in en uit elkaar te halen. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 23-08-2022 om 19:36:

wat ik raar vind van “ mijn” kringloop “ : ze komen kijken voor een grote kledingkast (volwassenen ), willen dat ik die als zij er zijn uit elkaar haal en vervolgens zou ik hem daar ter plekke in elkaar moeten zetten. Ze willen ook niet zelf wat moeite doen en dit motiveert toch niet echt om goede spullen naar hun te brengen. Snap dat mensen er heus ook wel afval dumpen maar ze hebben de kast gewoon gezien en vonden hem goed verkoopbaar voor daar.

Zo zeg, je moet hard werken en dan voor helemaal noppes.

Caramelzeezoutchocola schreef op 23-08-2022 om 19:36:

wat ik raar vind van “ mijn” kringloop “ : ze komen kijken voor een grote kledingkast (volwassenen ), willen dat ik die als zij er zijn uit elkaar haal en vervolgens zou ik hem daar ter plekke in elkaar moeten zetten. Ze willen ook niet zelf wat moeite doen en dit motiveert toch niet echt om goede spullen naar hun te brengen. Snap dat mensen er heus ook wel afval dumpen maar ze hebben de kast gewoon gezien en vonden hem goed verkoopbaar voor daar.

Ik had mooi gezegd dat die kast niet uit elkaar kon ofzo. Echt heel raar, dat jij hem bij hun weer in elkaar, zou moeten zetten. 

Afgelopen weken verschillende items van Blond servies gescoord voor mijn buurvrouw die het servies spaart: suikerpot, melkkan, 2 grotte mokken, theepot, schoteltje, pannenkoekenbord en een kleine kom. Alles helemaal nieuw en onbeschadigd en voor een mooi prijsje. Steeds stond er weer wat (heb vakantie en ga bijna elke dag even kijken 😊).

En 2 maanden geleden bij de Rumpelkammer (een Duitse kringloop) een compleet en onbeschadigd 12 delig servies gekocht. Wit porselein met roze roosjes. Ik had het een paar maanden daarvoor al eerder zien staan en enorm getwijfeld en niet gekocht. 2 maanden geleden waren we er weer en weer staan twijfelen niet gedaan maar de volgende dag toch weer terug gegaan 😊 Dat het er na al die tijd nog steeds stond moest wel een teken zijn dat het voor mij was.

En vorige week een stapel VT wonen uit 2021 en 2022 voor 0,10 per stuk. 

Life_is_Sweet schreef op 24-08-2022 om 19:50:

Afgelopen weken verschillende items van Blond servies gescoord voor mijn buurvrouw die het servies spaart: suikerpot, melkkan, 2 grotte mokken, theepot, schoteltje, pannenkoekenbord en een kleine kom. Alles helemaal nieuw en onbeschadigd en voor een mooi prijsje. Steeds stond er weer wat (heb vakantie en ga bijna elke dag even kijken 😊).

En 2 maanden geleden bij de Rumpelkammer (een Duitse kringloop) een compleet en onbeschadigd 12 delig servies gekocht. Wit porselein met roze roosjes. Ik had het een paar maanden daarvoor al eerder zien staan en enorm getwijfeld en niet gekocht. 2 maanden geleden waren we er weer en weer staan twijfelen niet gedaan maar de volgende dag toch weer terug gegaan 😊 Dat het er na al die tijd nog steeds stond moest wel een teken zijn dat het voor mij was.

En vorige week een stapel VT wonen uit 2021 en 2022 voor 0,10 per stuk.

Leuk! Ik houd van servies. En tijdschriften koop ik er ook, vooral als ze niet heel oud zijn. Heul errug oud is ook weer interessant!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.