Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?

Yumi schreef op 27-06-2026 om 08:53:

[..]

Euphoria hoe gaat het nu?

Heb je hier niet meer gezien, maar ik lees niet alles, laat even iets van je "horen" aub?

Ik ben er nog. 💪🏼

heb het zwaar, dat zeker. Maar dat zijn er meer.

Ik ben flink van de wap. Snak naar koeler weer en weer mens kunnen zijn.

dank je wel Yumi.

Euphoria schreef op 27-06-2026 om 17:30:

[..]

Ik ben er nog. 💪🏼

heb het zwaar, dat zeker. Maar dat zijn er meer.

Ik ben flink van de wap. Snak naar koeler weer en weer mens kunnen zijn.

dank je wel Yumi.

Fijn dat je er weer bent, vond het een naar idee dat je misschien wel hulp nodig had en ik niets kon doen. 
Dit weer is ook echt zwaar heb er ook helemaal genoeg van! Hoop dat je een goede nacht hebt en het morgen afkoelt.

Hier ( vlakbij Gouda) vannacht heerlijk gestort regent met onweer erbij. Het is lekker afgekoeld naar een graadje of 22☺️

Yumi schreef op 27-06-2026 om 23:35:

[..]

Fijn dat je er weer bent, vond het een naar idee dat je misschien wel hulp nodig had en ik niets kon doen.
Dit weer is ook echt zwaar heb er ook helemaal genoeg van! Hoop dat je een goede nacht hebt en het morgen afkoelt.

Heel lief van je Yumi.

Ik heb vannacht geslapen met het raam open. Er kwam wat windje naar binnen. Dat was voor vannacht mijn redding. De nacht ervoor was er geen windje en broeide alles door.

Mick87

Mick87

28-06-2026 om 14:28 Topicstarter

Tot gisteren ging het best goed met me deze huidige hittegolf. Maar merk nu dat ik echt gesloopt ben en het niet meer trek. Moet komende week ook ongesteld worden dus dat zal ook meespelen. Maar ben op en echt gesloopt. 32 graden binnen. Vieze hoofdpijn en doodmoe. Zeer somber. Fijn dat het wat afkoelt maar m'n huis voorlopig niet. En dan ligt er naar alle waarschijnlijkheid alweer een nieuwe hittegolf in het verschiet. En dit gaat dan jaar na jaar erger worden? Hoe gaan we dit trekken? Echt. Ben even heel somber.

Mick87 schreef op 28-06-2026 om 14:28:

Tot gisteren ging het best goed met me deze huidige hittegolf. Maar merk nu dat ik echt gesloopt ben en het niet meer trek. Moet komende week ook ongesteld worden dus dat zal ook meespelen. Maar ben op en echt gesloopt. 32 graden binnen. Vieze hoofdpijn en doodmoe. Zeer somber. Fijn dat het wat afkoelt maar m'n huis voorlopig niet. En dan ligt er naar alle waarschijnlijkheid alweer een nieuwe hittegolf in het verschiet. En dit gaat dan jaar na jaar erger worden? Hoe gaan we dit trekken? Echt. Ben even heel somber.

Snap ik....

Mick87 schreef op 28-06-2026 om 14:28:

Ik begrijp je.

ik ook  😞 

Met mij gaat het goed, ik probeer dapper stand te houden en ook nog wat dozen ingepakt te krijgen voor de verhuizing. Een van mijn vissen heeft de hitte helaas niet overleefd. Ik heb nog geprobeerd het aquarium leefbaar te houden met regelmatige waterwissels, maar vanmorgen lag hij dood in zijn bak. Nu nog één sluierstaart over waarvoor ik een nieuw huis ga zoeken. Dit is zijn derde vriend die overlijdt, dus ik begin er niet meer aan. Als iemand nog een adresje weet voor een flinke vis (ca 20 cm)?

ik haat de zomer....zo dat is in ieder geval duidelijk dan. De hitte van de zomer is niet aan mij besteed. Ik kan er soms ook heel depressief van worden. ik heb chronische ziektes en het valt me heel erg zwaar. Ik wil een airco aanschaffen, maar dat mag niet van de verhuurder. 

lavande! schreef op 29-06-2026 om 01:24:

ik haat de zomer....zo dat is in ieder geval duidelijk dan. De hitte van de zomer is niet aan mij besteed. Ik kan er soms ook heel depressief van worden. ik heb chronische ziektes en het valt me heel erg zwaar. Ik wil een airco aanschaffen, maar dat mag niet van de verhuurder.

Ook niet een airco zonder unit aan de buitenkant van de woning?

voor iedereen met sombere gevoelens: een zomerdepressie bestaat ook. Slecht slapen en ook de sociale druk van activiteiten als samen barbecueën, blije mensen die zeggen dat het mooi weer is, lang licht en ga nog maar even door horen hierbij. Ik denk al jaren dat ik dit (enigszins) heb. Ik bloei op in de herfst en winter. Lente vond ik ook altijd wel oké. Vroeger kon ik me nog wel neerleggen bij warmte in juli en augustus maar daar zijn inmiddels mei, juni en september bijgekomen. Echt, ik haat het. 

Mick87

Mick87

29-06-2026 om 10:26 Topicstarter

MissBobby schreef op 29-06-2026 om 08:17:

voor iedereen met sombere gevoelens: een zomerdepressie bestaat ook. Slecht slapen en ook de sociale druk van activiteiten als samen barbecueën, blije mensen die zeggen dat het mooi weer is, lang licht en ga nog maar even door horen hierbij. Ik denk al jaren dat ik dit (enigszins) heb. Ik bloei op in de herfst en winter. Lente vond ik ook altijd wel oké. Vroeger kon ik me nog wel neerleggen bij warmte in juli en augustus maar daar zijn inmiddels mei, juni en september bijgekomen. Echt, ik haat het.

Met mij gaat het nu wel iets beter. Het is goed afgekoeld. Een echte zomerdepressie heb ik niet. Maar merk altijd een gevoel van opluchting als het weer september oktober is. En onrust in april. En met die klimaatverandering neemt dat alleen maar toe. Tegenwoordig al in april tot aan oktober voor mij mindere temperaturen. Tot 20 graden hou ik van. Daarna niet meer. Hoewel ik er best goed tegen kan fysiek. Oktober kan tegenwoordig ook gewoon  20 graden aantikken. Ik haat ook het lange licht. Gelukkig zit de langste dag er op.

Verder merk ik bij mezelf enorme angst voor klimaatverandering. Kan er echt depri van worden. Ben erg blij dat ik geen kinderen heb. Zie de toekomst somber te gemoeten. Ben best gelukkig en blij persoon maar in alle eerlijkheid: ij hoef niet per se oud te worden want de wereld gaat echt naar de klote

Ik herken dat wel, de onrust in april en mei en de opluchting in september. En in de tussenliggende maanden ben ik niet perse blij. Depressief ook niet maar zeker niet zo blij als andere mensen. 

Ik vind ergste de ellenlange schoolvakantie. Gegil de hele dag en avond door. Deurtje bellen. Gehang in het portiek van jeugd die hier niet woont etc,etc. Geen ruimte meer voor banenzwemmen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.