Gezondheid en welzijn
Mick87
22-05-2026 om 10:34
Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?
oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.
Medestanders ?
Auwereel
19-06-2026 om 12:33
Roodkapjeendewolf schreef op 19-06-2026 om 09:08:
Ik hoop dat de samenleving snel mee veert met het weer. Ander werkritme, Veel meer bomen en groen aanplanten. Aangepaste woningbouw zodat de huizen minder snel opwarmen etc
Ik hou al een langere tijd niet van de zomer. Het is een te overprikkeld seizoen.
Kan je aan mijn nieuwe buren uitleggen, die hebben elk sprietje groen uit hun tuinen gebannen en ook het stuk gemeentegond voor hun huis 100% betegeld. Ook moesten we een stuk van onze boom opgeven, want daar waaiden blaadjes van in hun tuin. Nu is mijn tuin aanmerkelijk minder schaduwrijk.
lientje69
19-06-2026 om 13:52
Het is klam warm buiten. Ik denk erover zodirect maar even in ons opgezette zwembad te springen( nou ja in mijn geval klauteren. Dochter lag er in te lezen op een luchtbed en de watertemperatuur is 24 graden volgens de thermometer. Moet verfrissend zijn lijkt me
In huis is het inmiddels 24,5 graad. Ik kan zowel in huis als buiten tot 25 graden nog wel hebben. Daarboven is té.
MissBobby
19-06-2026 om 16:29
net thuis van werk. Meerdere locaties bezocht waarvan 1 met airco. Gelukkig ook airco in de auto maar ook een half uur in de volle zon in de file gestaan, ook niet fijn. Ik vond het maar een vermoeiende dag.
voor vanavond twee opties: naar zee, wat eten mee. Kwartiertje rijden.
of Netflix op zolder met de airco aan. Eens kijken wat partner wil. Die heeft grotendeels buiten gewerkt vandaag dus hij mag beslissen.
morgen gaan we bootje varen in ieder geval.
ben er al helemaal klaar mee en dan moeten we nog twee weken.
rionyriony
19-06-2026 om 16:55
Roodkapjeendewolf schreef op 19-06-2026 om 09:13:
Ik merk dat ik ook minder tolerant ben geworden. Ik kan echt zwaar geïrriteerd raken van muziek in de tuin. Zelf als deze niet hard staat.
Dan denk ik waarom? Praten, leven en spelen in de tuin is al geluid genoeg toch? Waarom dan ook nog die onnodige muziek opdringen?
Omdat ze hun identiteit daarmee kunnen uitdrukken, denk ik. "Dit ben ik!"
Maar, ik houd ook niet van muziek buiten. Klinkt nooit mooi.
Roos57
19-06-2026 om 18:19
MissBobby schreef op 19-06-2026 om 16:29:
net thuis van werk. Meerdere locaties bezocht waarvan 1 met airco. Gelukkig ook airco in de auto maar ook een half uur in de volle zon in de file gestaan, ook niet fijn. Ik vond het maar een vermoeiende dag.
voor vanavond twee opties: naar zee, wat eten mee. Kwartiertje rijden.
of Netflix op zolder met de airco aan. Eens kijken wat partner wil. Die heeft grotendeels buiten gewerkt vandaag dus hij mag beslissen.
morgen gaan we bootje varen in ieder geval.
ben er al helemaal klaar mee en dan moeten we nog twee weken.
Nog 2 weken? 🥵
Roodkapjeendewolf
19-06-2026 om 18:29
Auwereel schreef op 19-06-2026 om 12:33:
[..]
Kan je aan mijn nieuwe buren uitleggen, die hebben elk sprietje groen uit hun tuinen gebannen en ook het stuk gemeentegond voor hun huis 100% betegeld. Ook moesten we een stuk van onze boom opgeven, want daar waaiden blaadjes van in hun tuin. Nu is mijn tuin aanmerkelijk minder schaduwrijk.
Vreselijk!!!
Mick87
19-06-2026 om 18:44
Ik merk ook dat ik me meer en meer zorgen maak om de toekomst. Dit soort extremen volgen elkaar steeds sneller op. Het klimaat verandert. Hoe leefbaar is ons land nog in de toekomst? Extreme regen of hagel, dan weer extreme hitte
Word er akelig van. En dan ben ik nog een nederlander. Maar hoe wordt het op plekken Azië? Wat zijn we als mensheid toch ontzettend dom. Dat we dit allemaal veroorzaakt hebben. En dan de natuur en al die arme dieren.
En ik hekel ook domme reacties online. Zoals: vroeger was het warm, wat een angstzaaiierij, en: gewoon rustig aan doen. Morgen naar werk, op een afdeling, waar geen airco is. Onderbezet staan en alles doen: wassen, aankleden, uit bed halen etc.
Loeki72
19-06-2026 om 18:49
Ik vind temperaturen boven de 23 graden niet zo fijn, boven de 25 erg en boven de 30 vreselijk.
Ik ga vanavond de nachtdienst in. Ik hoop de komende dagen een beetje te kunnen slapen. Maar morgen hebben de buren een kinderfeestje buiten.
Ik haat de warmte en de daarbij horende herrie in de zomer.
Tjilp
19-06-2026 om 22:07
Auwereel schreef op 19-06-2026 om 12:33:
[..]
Kan je aan mijn nieuwe buren uitleggen, die hebben elk sprietje groen uit hun tuinen gebannen en ook het stuk gemeentegond voor hun huis 100% betegeld. Ook moesten we een stuk van onze boom opgeven, want daar waaiden blaadjes van in hun tuin. Nu is mijn tuin aanmerkelijk minder schaduwrijk.
Owww vreselijk. Sommige mensen leven binnen een enorme blinde vlek. Oh nee blinde muur. Ehm stoep. Sterkte Auwereel. Hopelijk kun je op een andere plek een boom planten.
Loulou39
19-06-2026 om 22:23
Tjilp schreef op 19-06-2026 om 22:09:
heee het zou hier niet regenen, maar de buienzone heeft zich bedacht
Nou hier ook! (Randstad)
En enorme windvlagen, harde buien en de lucht is constant verlicht door bliksem gevolgd door donder. Het onweer zit hier ook precies boven.
Ik kon net op tijd m’n raam dicht doen.
Helaas gaat het er niet van afkoelen 😫.
Auwereel
19-06-2026 om 22:50
Tjilp schreef op 19-06-2026 om 22:07:
[..]
Owww vreselijk. Sommige mensen leven binnen een enorme blinde vlek. Oh nee blinde muur. Ehm stoep. Sterkte Auwereel. Hopelijk kun je op een andere plek een boom planten.
Gelukkig staat het grootste deel van de boom er nog, maar een deel van z'n kroon is weg
Mick87
20-06-2026 om 07:16
Ik kom net uit bed. Zo werken
Had ik hier de climson gekoelde matrastopper al eens aangeprezen? Hij heeft vannacht aan gestaan. Heel blij dat ik die vorig jaar heb gekocht.
rionyriony
20-06-2026 om 07:55
Mick87 schreef op 19-06-2026 om 18:44:
Ik merk ook dat ik me meer en meer zorgen maak om de toekomst. Dit soort extremen volgen elkaar steeds sneller op. Het klimaat verandert. Hoe leefbaar is ons land nog in de toekomst? Extreme regen of hagel, dan weer extreme hitte
Word er akelig van. En dan ben ik nog een nederlander. Maar hoe wordt het op plekken Azië? Wat zijn we als mensheid toch ontzettend dom. Dat we dit allemaal veroorzaakt hebben. En dan de natuur en al die arme dieren.
En ik hekel ook domme reacties online. Zoals: vroeger was het warm, wat een angstzaaiierij, en: gewoon rustig aan doen. Morgen naar werk, op een afdeling, waar geen airco is. Onderbezet staan en alles doen: wassen, aankleden, uit bed halen etc.
Mensen in Azie geven helemaal niet om de stikstof hier. Die vinden de mensen hier gestoord dat ze denken zo belangrijk te zijn dat ze een vingertje op kunnen steken tegen de rest.
Ze zullen onbekommerd de industrieën gaan starten die wij in onze heiligheid gaan opgeven.
