Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?

Mick87

Mick87

15-06-2026 om 21:09 Topicstarter

ik zal blij zijn als de langste dag weer voorbij is en het stilletjes aan iets vroeger donker is. Lang licht kan lekker zijn, maar niet zoals nu nog na 22.00 licht. Ik heb het idee dat ik minder goed slaap hierdoor.

Mick87

Mick87

16-06-2026 om 15:51 Topicstarter

Oh ja en vandaag alweer f*cking 25 graden binnen en dan moet de echte hittegolf nog beginnen.

Ik voel me al de hele dag misselijk en heb zware hoofdpijn. Vanaf morgen wordt het nog erger! Het is (voor mij) echt de hel, pffff.

Hier noorden regen gehad en valt het nog wel mee met de hitte .

zomerhater meldt zich! Dat hysterische “oooh wat is het toch mooi weer” kan ik echt niet tegen. En als dezelfde mensen dan klagen omdat het zo heet is en je ze wijst op hun jubelzang, ben ik de zure. 
Ik klaag eigenlijk alleen als het boven de 22 graden is. Mijn lijf verandert dan in een waterval en dat vind ik echt vreselijk! Daarnaast vind mijn lief het ook vies en kan daar best vocaal over zijn. 

ik heb het alvast veel te warm en dan wordt het alleen maar heter. 
dit weekend een bruiloft. Voordien puppysitten en zij wonen naast het kanaal. Ik heb besloten dat pup wel even 15 min alleen kan zijn (is het nu soms ook) en dan duik ik het kanaal in. Niet dat het uitmaakt want de bruiloft is in een andere stad en tegen de tijd dat ik daar aanbeland ben kan ik weer een kanaal in. Maar dat mag dan weer niet van lief omdat ik netjes moet   
Bruiloft is op een boot, wellicht struikel ik gewoon de boot af 

Het is gelukkig bijna de langste dag, daarna wordt het alleen maar beter qua licht! 

Jakkes, ik zie er ook wel tegenop. Ik ben morgen wel vrij, maar ik krijg mijn deelhond, dus ik moet toch naar buiten om hem uit te laten. Dat zal meer sjokken worden dan lopen, maar toch. En ik ben zwaar ongesteld en voel me al ranzig genoeg zonder het zweten. Het voordeel van mijn vroege opstaan is dat ik nog even tijd heb om te luchten. Het is nu alweer lekker afgekoeld in huis. Zo gaat alles weer dicht, als ik naar mijn werk ga. Waar geen airco is. Ik zal blij zijn als het half vijf is. 

Het is nu al 🥵 

Jujubee, je hebt dubbel feest. 

Ik mag mezelf er niet druk om maken is mijn mantra. Je ergens druk om maken betekent extra hitte. Dus ik doe alsof ik heel zen ben 
Gister was ik echt ook doodop van de warmte en ben vroeg naar bed gegaan. 

afzien 

Ja! even de mogelijkheid om te zwemmen vanmiddag bracht wel verlichting in hoofdpijn en moeheid. Straks mijn personal train groepje. Dat warmt weer op 

Ik ben het allemaal misgelopen, dat warme weer, kennelijk. 

Vandaag is het voor mij de eerste dag dat ik van mijn buitenstoel naar binnen gevlucht ben. Het is hier 24,1 C binnentemperatuur. Af en toe probeer ik het weer. Ik loop sinds vanmiddag permanent in bikini.

stokstaart schreef op 18-06-2026 om 08:51:

Jujubee, je hebt dubbel feest.

Ik mag mezelf er niet druk om maken is mijn mantra. Je ergens druk om maken betekent extra hitte. Dus ik doe alsof ik heel zen ben
Gister was ik echt ook doodop van de warmte en ben vroeg naar bed gegaan.

Ja, het was echt de hel gisteren op mijn werk. Het is lichamelijk zwaar werk en ik had enorm veel kramp, zware benen en duizeligheid. Ik kon echt niet meer. Ik ben een half uur eerder weggegaan, maar ik was het liefst thuisgebleven. De hitte, plus mijn endometrioseklachten, was echt killing. Ik slaap ook weer super slecht door de klammigheid in huis en de kramp, dus ik heb weer een flutnacht gehad. En we moeten nog twee weken, joepie. Ik ga de mobiele airco maar weer uit de mottenballen halen. Niet dat dat veel helpt, maar je krijgt er toch een wat koeler gevoel van. Ik zet hem s'avonds en s'ochtends even aan, maar als je hem uit doet, is het zo weer even warm als eerst. Dat was echt een beetje een miskoop, helaas. Een dure ook. 

Wat vervelend dat je er ook zo'n last van hebt. Doe je rustig aan? Slaap jij wel een beetje met dit weer? 

Hoe is het met iedereen vandaag? Ik ga zo boodschappen ( lees: ijsjes en salades ) halen en vanavond komt mijn deelhond een paar uurtjes. Verder doe ik niks. 

Ik hoop dat de samenleving snel mee veert met het weer. Ander werkritme, Veel meer bomen en groen aanplanten.  Aangepaste woningbouw zodat de huizen minder snel opwarmen etc 
Ik hou al een langere tijd niet van de zomer. Het is een te overprikkeld seizoen. 

Ik merk dat ik ook minder tolerant ben geworden. Ik kan echt zwaar geïrriteerd raken van muziek in de tuin. Zelf als deze niet hard staat. 
Dan denk ik waarom? Praten, leven en spelen in de tuin is al geluid genoeg toch? Waarom dan ook nog die onnodige muziek opdringen? 

Pff, het is nu al buiten om te stikken. Ik heb mijn hond maar afgebeld. Die kan beter lekker thuis blijven. Zij heeft een koeler huis dan ik en het zou maar voor 3,5 uur zijn, dus dat is de moeite niet waard. En dan hoef ik ook niet meer naar buiten vandaag, wel zo lekker. Want het is niet lekker buiten. Het is echt benauwd. Bleh. De luchtvochtigheid is bizar hoog. In huis ook. Ik heb salades en ijsjes gehaald en ik kom de deur lekker niet meer uit t/m zondag. Toedeloe. Heerlijk even cocoonen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.