Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?

oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.

Medestanders ?

Ik. De dagen duren véél te lang (ik wil gewoon een avond), een overdaad aan licht, zo veel lawaai buiten, de stank van de bbq's of nog erger de vuurkorven, ik slaap slecht en als de zon schijnt wordt het zo 30+ graden bij mij binnen. Ik vind het ook zo beperkend, je moet alles plannen want met die warmte ga ik geen dagje uit doen ofzo. En ik bepaal zelf wel of ik "geniet". En hoezo móet ik op vakantie? En oja. Zweet.

Mick87

Mick87

22-05-2026 om 11:10 Topicstarter

CharlieB schreef op 22-05-2026 om 11:01:

Ik. De dagen duren véél te lang (ik wil gewoon een avond), een overdaad aan licht, zo veel lawaai buiten, de stank van de bbq's of nog erger de vuurkorven, ik slaap slecht en als de zon schijnt wordt het zo 30+ graden bij mij binnen. Ik vind het ook zo beperkend, je moet alles plannen want met die warmte ga ik geen dagje uit doen ofzo. En ik bepaal zelf wel of ik "geniet". En hoezo móet ik op vakantie? En oja. Zweet.

Precies dat. Ik vind de zon in het vroege voorjaar nog wel fijn trouwens. Maar nu is dat fijne er wel van af. Ik voel een soort rust en geborgenheid als het bewolkt is (ik vind wolken ook gewoon heel mooi) en ik hou van het geluid van regen. Gelukkig is een deel van deze maand zulk weer geweest. Lekker rustig. Maar nu barst de zomer weer los.

Met wat jij allemaal opnoemt zou ik ook moeite hebben, maar heb op mijn flat weinig last van bbq en zwembadkinderen en vooral in de winter last van houtkachelgeur.Heb net een nieuw zonnescherm, anders niet te harden hier ,3700! De meeste mensen hebben hier geen scherm, is toch niet te betalen!ik vind idd van de winter leuk om om 8 uur aan een serie te beginnen, maar in de zomer is dat minder aantrekkelijk, verder heb ik al een keer huidkanker gehad dus ga niet in de zon bakken,maar schaam mij dan voor mijn witte benen....

Ik! Kan er heel slecht tegen ook. Helemaal nu met opvliegers. Gelukkig is mijn tuin op het noordoosten en is er vanaf 12:00 geen zon meer. En de tuin heeft heel veel groen en op 1 plaats komt nooit zon. Mensen vinden mij zielig omdat mijn tuin niet in de zon ligt, ik vind het heerlijk. En ik heb airco in m’n slaapkamer. Dat het lang licht is, vind ik wel heel fijn. Warmer dan 20 graden hoeft van mij gewoon niet.  

Oh nee! Ik hou echt van alle jaargetijden. Ben zo blij dat we hier wonen met wisselend weer. 
Echt loeiheet vind ik in NL wat minder wegens de benauwdheid ervan maar dat is maar een paar dagen. 
Qua burengeluid vind ik momenteel vooral de nieuwe auto van buren verderop heel erg irritant. Die piept zo hard bij achteruit rijden! En hij wil hem dan ook nog perfect achteruit zetten waardoor dat echt lang duurt. 
Ga van de week even vragen of dat ook uit kan. (Meer buren hebben er last van). 

De warmte kan ik tegenwoordig meestal goed handelen maar het lange licht,  van 05.00 tot 22.00 minstens, kan ik missen als kiespijn. 
Verduisterde gordijnen het blijft te licht om echt goed te slapen. Nog 30 dagen dan worden de dagen weer korter en hoera als het dan eind augustus is en weer om 22.00 goed donker. 

OnherkenbaarAnoniem schreef op 22-05-2026 om 11:30:

De warmte kan ik tegenwoordig meestal goed handelen maar het lange licht, van 05.00 tot 22.00 minstens, kan ik missen als kiespijn.
Verduisterde gordijnen het blijft te licht om echt goed te slapen. Nog 30 dagen dan worden de dagen weer korter en hoera als het dan eind augustus is en weer om 22.00 goed donker.

Dit inderdaad. Ik tel ook al weer af tot de langste dag. Dan gaan we in ieder geval weer de goede kant op. 

De zomer heeft wel mijn voorkeur boven de winter (lente is favoriet), maar het zou fijner zijn als het niet steeds zo bloedheet wordt (mijn huis wordt ook altijd binnen no time 30+ en ik heb het snel warm), de nachten wat langer zijn, en de buren lekker op terrasjes en in de stad de zomer vieren, ipv ‘s avonds en ‘s nachts op het balkon of in de tuin zitten schreeuwen en lawaai maken.

Het lange licht ' savonds kan ik ook missen als kiespijn. Ook dankzij die stomme zomertijd😡
Het lawaai van de buren buiten ook niet leuk. Die stank van bbq's. En hooikoorts word ook erger bij warmer weer.
Maar voor 4 maanden vind ik het wel fijn de zon❤️

Dat lange licht kan ik prima handelen omdat ik het in huis aardedonker kan maken. Icm airco is perfect

ik hou ook niet van de zomer. Temperaturen boven de 24 graden vind ik vreselijk. En ons huis wordt erg warm. Het lange felle licht is niet fijn en ik vind strakblauwe luchten saai. 
En het lawaai van de gillende buurkinderen in de tuinen op piepende trampolines en voetballend voor het huis gaat dan ook tot ‘s avonds laat door. En dan heb ik het nog niet gehad over de bbq’s en luide muziek. 
ik vind de zomer een periode waar ik niet echt tot rust kan komen. 

MissBobby schreef op 22-05-2026 om 11:55:

Dat lange licht kan ik prima handelen omdat ik het in huis aardedonker kan maken. Icm airco is perfect

Dat scheelt allebei een hoop inderdaad!

Nee hoor, heerlijk! Ik hoop na wat brakke zomers op héél veel zon vanaf nu t/m eind september. Onafgebroken graag 

MissBobby schreef op 22-05-2026 om 11:28:

Ik! Kan er heel slecht tegen ook. Helemaal nu met opvliegers. Gelukkig is mijn tuin op het noordoosten en is er vanaf 12:00 geen zon meer. En de tuin heeft heel veel groen en op 1 plaats komt nooit zon. Mensen vinden mij zielig omdat mijn tuin niet in de zon ligt, ik vind het heerlijk. En ik heb airco in m’n slaapkamer. Dat het lang licht is, vind ik wel heel fijn. Warmer dan 20 graden hoeft van mij gewoon niet.

ik heb ook een tuin op het Noord/oosten met veel groen : Heeeeeerlijk. Ik heb juist medelijden met mensen met een tuin op het zuiden of zuid/westen. Vreselijk, niet te doen. Hooguit in het vroege voorjaar, maar daar heb ik m’n voortuintje voor ☺️

SuzyQFive schreef op 22-05-2026 om 11:30:

Oh nee! Ik hou echt van alle jaargetijden. Ben zo blij dat we hier wonen met wisselend weer.
Echt loeiheet vind ik in NL wat minder wegens de benauwdheid ervan maar dat is maar een paar dagen.
Qua burengeluid vind ik momenteel vooral de nieuwe auto van buren verderop heel erg irritant. Die piept zo hard bij achteruit rijden! En hij wil hem dan ook nog perfect achteruit zetten waardoor dat echt lang duurt.
Ga van de week even vragen of dat ook uit kan. (Meer buren hebben er last van).

Oh ja, ik ben zéker blij met onze seizoenen. Ik hou van afwisseling.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.