Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wat om warm te worden in bed?

Als ik ‘s avonds naar bed ga heb ik het het eerste half uur altijd koud en kan dan niet slapen. Wat ik al heb geprobeerd: warmer dekbed, maar dan word ik s nachts zwetend wakker. Een pittenzak bij mijn voeten, die wordt heel snel koud. Tegen mijn vriend aan liggen helpt wel, maar dan kan hij ook niet slapen en hij vindt het snel te warm. Elektrische deken heb ik wel in huis maar heeft niet mijn voorkeur. Verwarming aan willen wij ook niet. Hebben jullie suggesties?


warm water kruik,  is mijn redding. Als ik het warm heb duw ik hem/haar uit bed

Ik ga in bed liggen met mijn fleece badjas aan en moet dan vaak nog een keer plassen. Dan weer warm worden en dan trek ik hem uit.

kruik inderdaad.
Al warm in bed kruipen, evt bedsokken en broek en die uittrekken als je warm bent en het bed hebt opgewarmd. 

sokken en in extreme gevallen een warmwaterkruik

Mijn man gaat op mijn plek liggen tot ik het bed in stap. Zo is mijn bed heerlijk voorverwarmd. 

Zoals gezegd een warmwaterkruik. Die geeft hier zelfs 's ochtends nog iets van warmte af.

Kruik inderdaad, daar slaap ik de hele winter mee. Heerlijk!

Een warmtekussentje (electrisch) aan voeteneinde. Even op hoogste stand en dan uitzetten.
Heel weinig verbruik en veel baat.
Gr Angela

Malm

Malm

22-11-2022 om 21:30 Topicstarter

met een warmwaterkruik bedoelen jullie dan echt de ouderwetse kruik die je ook in baby’s wiegje legt om voor te verwarmen? Het zou kunnen dat ik er nog eentje heb…

's Avonds douchen zodat je warm je bed ingaat. Als ik dat niet doe krijg ik het niet warm!

Ik zweer toch echt bij de electrische deken. Heb ook weleens van die warm water zakken gebruikt, mijn oma legde er altijd 2 in bed als we kwamen logeren 😍

Kersenpittenzak voor in de magnetron, die zijn langer dan een kruik en kunnen niet lekken. Die leg ik kort voor het slapen gaan op het midden van mijn plek en als ik in bed stap gaat ie naar de voeten. Gecombineerd met een flanellen dekbed overtrek is het heerlijk warm. 

Malm schreef op 22-11-2022 om 21:30:

met een warmwaterkruik bedoelen jullie dan echt de ouderwetse kruik die je ook in baby’s wiegje legt om voor te verwarmen? Het zou kunnen dat ik er nog eentje heb…

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische-warmtekruik-elektrische-warmwaterkruik-warmte-kruik-elektrisch-oplaadbare-kruik-oplaadbaar-roze/9300000071211146/?s2a=&bltgh=hACUrXprOsQUvUO2eEBMrA.2_21_22.23.FeatureOption#productTitle
Ik heb deze. Je hoeft het maar één keer te vullen met water, en je kunt het elke avond opnieuw opwarmen. Scheelt een hoop water voor ons. Het duurt bij ons lang voor er heet water uit de kraan komt.

Malm schreef op 22-11-2022 om 21:30:

met een warmwaterkruik bedoelen jullie dan echt de ouderwetse kruik die je ook in baby’s wiegje legt om voor te verwarmen? Het zou kunnen dat ik er nog eentje heb…

Ja, kan. 

Schemerlampje schreef op 22-11-2022 om 21:40:

[..]

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische-warmtekruik-elektrische-warmwaterkruik-warmte-kruik-elektrisch-oplaadbare-kruik-oplaadbaar-roze/9300000071211146/?s2a=&bltgh=hACUrXprOsQUvUO2eEBMrA.2_21_22.23.FeatureOption#productTitle
Ik heb deze. Je hoeft het maar één keer te vullen met water, en je kunt het elke avond opnieuw opwarmen. Scheelt een hoop water voor ons. Het duurt bij ons lang voor er heet water uit de kraan komt.

Waterkoker. 

Als je een kruik hebt liggen, of sokken, hoef je echt niks nieuws aan te schaffeN.   

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.