Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Petitie tegen de tietenpletter

Geen idee of ik dit mag plaatsen, maar graag tekenen allemaal!!!
https://geenpijnlijkemammografie.petities.nl/?fbclid=IwAR0xmFnKTupB5Gg36-BCrytKx9lpI5JIQOnT3XGvjL_njbCjS_QnRxId1LE


ja eens, getekend! Ik moet ook vaker dan me lief is…doet zo gruwelijk pijn! Je kunt bij de mammografie duidelijk merken dat de medische wetenschap zich op mannen richt…je zou eens van mannen moeten vragen om hun zaakje zo te laten pletten! Wedden dat er dan binnen een jaar een andere onderzoeksmethode is?!

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

14-01-2022 om 17:51

Gedaan, maar ik krijg geen mail om te bevestigen.

edit: oh nu wel

Wat een goed initiatief! Ik ben nog lang niet oud genoeg voor dat onderzoek. Maar ik ben er echt bang voor, het lijkt me afgrijselijk! Echt afschuwelijk dat zoveel vrouwen dit moeten doorstaan terwijl er inmiddels alternatieven zijn.

Getekend, dank voor het delen!

Ik heb gelijk getekend! Ik doe altijd aan het onderzoek mee omdat ik een verhoogde kans heb op borstkanker omdat mijn moeder er aan overleden is maar als het makkelijker kan en zonder pijn dan graag!

Gedaan!

TanSwallow86

TanSwallow86

14-01-2022 om 18:03

Gedaan, 
Vorig jasr zou ik onder de tieten pletter gemoeten ivm borst onsteking. Ben niet gegaan. Dit jaar word Ik 50 jaar, maar denk niet dat tegen die tijd al een verandering is 

Getekend.

er.is.maar.1.Pino schreef op 14-01-2022 om 17:47:

ja eens, getekend! Ik moet ook vaker dan me lief is…doet zo gruwelijk pijn! Je kunt bij de mammografie duidelijk merken dat de medische wetenschap zich op mannen richt…je zou eens van mannen moeten vragen om hun zaakje zo te laten pletten! Wedden dat er dan binnen een jaar een andere onderzoeksmethode is?!

Precies. En er is ook een andere onderzoeksmethode! Ik heb getekend.

ook getekend. Weg met die heidense martelpraktijken

Ik heb niet zoveel ervaringen met petities. Weet iemand hoe dit precies werkt? Na hoeveel handtekeningen wordt het verzonden naar de tweede kamer? Of is er een deadline ofzo?

deze petitie was er ooit al eerder, ook getekend. En dan heb je de tietenpletter gehad en blijkt een paar jaar later dat diezelfde pijnlijke tietenpletter de tumor blijkbaar niet ontdekt/gezien heeft. 

Dutchgirly schreef op 14-01-2022 om 18:15:

Ik heb niet zoveel ervaringen met petities. Weet iemand hoe dit precies werkt? Na hoeveel handtekeningen wordt het verzonden naar de tweede kamer? Of is er een deadline ofzo?

Elke burger heeft het grondrecht (artikel 5 van de grondwet) een petitie in te dienen bij de landelijke, provinciale of gemeentelijke overheid. Het is een verzoekschrift; je verzoekt de overheid om iets te veranderen, een plan of een regel. Een petitie kun je in je eentje indienen of namens een groep - met meer mensen maak je vaak wel meer indruk. De indiener dient het in wanneer diegene wil, daar zit in elk geval vanuit de wet geen deadline aan, maar misschien wel vanuit de site. 

De correspondent heeft een mooi stuk gemaakt over de man achter petities.nlhttps://decorrespondent.nl/12701/klacht-verzoek-of-plan-meneer-petities-is-je-man/1335472999575-ad26d1aa

Top , getekend!

Ik heb ook getekend, een pijnlijke aangelegenheid is het elke keer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.