Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

PriceyRook54

PriceyRook54

10-11-2021 om 11:07

Opeens zo bewust van mijn leeftijd

Ik ben 49 en zo'n beetje iedereen van mijn vriendengroep is dit jaar 50 geworden, of ze zijn zelfs al ouder. Ik ben de "jongste", altijd al geweest.

Maar ineens ben ik me er zo van bewust dat ik eigenlijk dus middelbaar ben (toch?). 
Mijn vader had zijn eerste herseninfarct toen hij 52 was, ik zit sinds dit jaar ook aan de medicijnen dus hopelijk blijft dat me bespaard. Buiten dit ben ik hartstikke gezond trouwens, ben ook tevreden met hoe ik eruit zie, maar ineens grijpt het me zo aan, jemig over 20 jaar ben ik gewoon oud. Ik ben echt nog lang niet toe aan oud worden
En 20 jaar is niets natuurlijk, dat vliegt voorbij. Ik ben 22 jaar geleden geëmigreerd en die tijd is ook voorbijgevlogen.

Disclaimer~: neem dit niet al te serieus hoor, ik zit niet in een crisis of zo, maar herkennen mensen dit, dat je je ineens realiseert dat je geen spring chicken meer bent?


Ja, natuurlijk! Het is niet te missen. Ik ben 53 en ik heb dat ook. Ik heb er niet per se een probleem mee maar het is wel iets waar ik me bewust van ben. Je perspectief verandert toch gaandeweg met de levensfases mee. Dat kan volgens mij ook niet anders.

Ik ben 64 en geloof me jullie zijn nog heel, heel jong. Zestig is het nieuwe vijftig en dat duurt nog lang hoor.

PriceyRook54

PriceyRook54

10-11-2021 om 11:32

Hahaha, is ook zo Taart!
Maar heb jij zelf niet af en toe stiekem dat je denkt, shit ik wil nog zoveel doen, ik hoop dat ik minstens 100 word?

Ainne schreef op 10-11-2021 om 11:32:

Hahaha, is ook zo Taart!

 Geen ouwe taart, hoop ik.  

Yep, ik heb het ook. Niet alleen mijn leeftijd (begin 50) maar ook dat ik over dingen praat, bv van school, en me dan realiseer "dat is al 35 jaar geleden". Dat klinkt als een eeuwigheid.
Vroeger vond ik dat mensen die konden praten over dingen van 20,30,40 jaar geleden stokoud.

Ainne schreef op 10-11-2021 om 11:32:

Hahaha, is ook zo Taart!
Maar heb jij zelf niet af en toe stiekem dat je denkt, shit ik wil nog zoveel doen, ik hoop dat ik minstens 100 word?

Ik ben 53 en denk dit soms wel 

Jullie hebben allen geen recht van spreken! 
Ik ben de oudste (spijtig genoeg).

PriceyRook54

PriceyRook54

10-11-2021 om 11:56

letterkoekje schreef op 10-11-2021 om 11:46:

Jullie hebben allen geen recht van spreken!
Ik ben de oudste (spijtig genoeg).

Is er een bepaalde leeftijd dan, wanneer je wel recht van spreken hebt?

Ik voel me op zich niet oud, maar rationeel ben ik me er nu dus wel meer van bewust dat ik ook écht niet meer jong ben. Ik ben meer met het "eindige" bezig (denkende aan mijn vaders herseninfact op zijn 52e), niet op een morbide manier hoor, maar het me invincible voelen is echt wel voorbij.

Ik ben me als vijftiger er ook bewust van. Maar ik roep altijd dat ik 110 jaar word en dan lijkt mijn leeftijd ineens veel minder oud. Dan ben ik nog niet eens op de helft.

Ainne schreef op 10-11-2021 om 11:32:

Hahaha, is ook zo Taart!
Maar heb jij zelf niet af en toe stiekem dat je denkt, shit ik wil nog zoveel doen, ik hoop dat ik minstens 100 word?

Zeker weten! Ik ben toevallig ziek geworden (en weer genezen,afkloppen) dus dat was schrikken,maar verder sport ik, doe van alles en en hoop nog lang te leven

Ainne schreef op 10-11-2021 om 11:56:

[..]

Is er een bepaalde leeftijd dan, wanneer je wel recht van spreken hebt?

Ik voel me op zich niet oud, maar rationeel ben ik me er nu dus wel meer van bewust dat ik ook écht niet meer jong ben. Ik ben meer met het "eindige" bezig (denkende aan mijn vaders herseninfact op zijn 52e), niet op een morbide manier hoor, maar het me invincible voelen is echt wel voorbij.

Ik ben 46 en voel mij niet oud. Tot ik dan weer een stagiaire aan boord krijg die geboren is 7 jaar nadat ik voor het eerst aan boord stapte om te gaan varen.

Sassenach schreef op 10-11-2021 om 12:38:

Ik ben me als vijftiger er ook bewust van. Maar ik roep altijd dat ik 110 jaar word en dan lijkt mijn leeftijd ineens veel minder oud. Dan ben ik nog niet eens op de helft.

Zo is het.

Ainne schreef op 10-11-2021 om 11:56:

[..]

Is er een bepaalde leeftijd dan, wanneer je wel recht van spreken hebt?

Ik voel me op zich niet oud, maar rationeel ben ik me er nu dus wel meer van bewust dat ik ook écht niet meer jong ben. Ik ben meer met het "eindige" bezig (denkende aan mijn vaders herseninfact op zijn 52e), niet op een morbide manier hoor, maar het me invincible voelen is echt wel voorbij.

Dat snap ik ook heel goed hoor. Dat jezelf onkwetsbaar en onsterfelijk voelen is ook echt iets van de jeugd. (en dat moet ook zo blijven, ze hebben recht op onbezorgdheid).

PriceyRook54

PriceyRook54

10-11-2021 om 12:43

Zeefietser schreef op 10-11-2021 om 12:40:

[..]

Ik ben 46 en voel mij niet oud. Tot ik dan weer een stagiaire aan boord krijg die geboren is 7 jaar nadat ik voor het eerst aan boord stapte om te gaan varen.

Jaaa, ik moest pas een vlucht boeken voor een collega en ik was al naar dit land geëmigreerd voordat zij hier uberhaupt geboren was - iek!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.