Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
letterkoekje
07-01-2023 om 09:22
Elmervrouw schreef op 07-01-2023 om 09:10:
Ik droomde vannacht over de uitvaart van Millie. Het was zo levensecht, ik heb de beelden nu nog steeds in mijn hoofd. Ik zag heel veel bloemen, en haar zoontje. En ik zag een kort filmpje op een telefoon, waar ik haar zag. Oooh, dacht ik: zo zag je eruit. Want ik kende haar natuurlijk niet persoonlijk. Het voelde heel mooi.
Waauw, wat speciaal!
Zo zie je maar hoe diep gedachten gaan en - zelfs al ben je er niet bewust mee bezig - er zich in je geest allerlei processen afspelen.
Lily87
07-01-2023 om 09:29
Lieve Millie, Millieman en Monster,
Ik lees net op het Viva forum over het verlies van jullie lieve Millie.. Ik was een stille meelezer met mega veel bewondering voor Millie en jullie gezin. Monster zit qua leeftijd precies tussen mijn kindjes in en haar verhalen laten mij beseffen hoe niet vanzelfsprekend het is om de dagelijkse dingen te mogen beleven en hier flink van te genieten zoals Millie ook deed, dit spatte van haar verhalen af.
Als ik een kaartje had kunnen sturen, had ik het gedaan. Maar bij deze als alternatief een hele dikke knuffel, heel veel sterkte, liefde en steun gewenst voor jullie allemaal. En ook een dikke knuffel, naar boven, naar Millie die jullie daar ongetwijfeld met veel trots en liefde blijft volgen.
Kadushi
07-01-2023 om 19:18
Ach Millie, wij vinden het al zo stil en verdrietig zonder jou, laat staan jouw 2 mannen.
Ik kan er nog steeds niet goed bij dat je er nu echt niet meer bent. Ik heb op oudjaarsdag heel je topic teruggelezen, hier en aan de overkant waar jouw verhaal begon.
Ik ben zo blij dat jouw laatste wensen uitgekomen zijn en dat meer leed jou bespaard is gebleven. Ik mis je, net als velen met mij. Millieman, ik hoop dat je je niet gepusht voelt en ik begrijp dat je wel wat anders aan je hoofd hebt, maar ik, en ik denk wij, zouden heel graag een update krijgen als jij er aan toe bent. Ik hoop dat je het redt allemaal en omringd wordt door een deken van steun en liefde. 
letterkoekje
07-01-2023 om 20:04
Kadushi schreef op 07-01-2023 om 19:18:
Millieman, ik hoop dat je je niet gepusht voelt en ik begrijp dat je wel wat anders aan je hoofd hebt, maar ik, en ik denk wij, zouden heel graag een update krijgen als jij er aan toe bent.

Brooklyn28
09-01-2023 om 20:22
Weer al één maand geleden..
Nog immer in mijn gedachten. Maar ook vooral de achterblijvers..
Sterkte, lieve man van Millie en zoon.
♥️
letterkoekje
09-01-2023 om 20:46
Het leven van de man van Millie ziet er nu helemaal anders uit. Hoeveel procent van zijn tijd zou er naar Millie zijn gegaan? Naast het gaan werken en voor de kleine zorgen, alle tijd waarschijnlijk. Allemaal activiteiten die nu zijn weggevallen: dokters en verpleging regelen, ziekenhuisbezoeken en -raadplegingen waardoor hij opvang voor zijn kind moest regelen, de verhuis die er dan nog tussenkwam, ..., ...
Ik vraag mij af hoe hij het nu stelt en natuurlijk, hoe monstertje zich gedraagt.
Winterkoud
09-01-2023 om 21:42
Brooklyn28 schreef op 09-01-2023 om 20:22:
Weer al één maand geleden..
Nog immer in mijn gedachten. Maar ook vooral de achterblijvers..
Sterkte, lieve man van Millie en zoon.
♥️
Ik dacht er vandaag ook aan, alweer 1 maand geleden of pas 1 maand geleden.. hoe zou het gaan met man en monstertje, monstertje kan niet zonder zijn mama en moet zonder mama verder, alweer 1 maand.
En man en dierbare uiteraard ook alweer 1 maand zonder millie. Een nieuw jaar ook in zonder millie..
Millie91
10-01-2023 om 16:19
Lieve allemaal,
Hier weer een bericht van de man van Millie.
We zijn diep geraakt door de reacties hier op haar overlijden. In veel reacties komt terug dat ze 'een steen heeft verlegd'; dat is absoluut zo in het leven van onze zoon en mij, maar uit de hoeveelheid en de intensiteit van de berichten blijkt ook dat ze een blijvende indruk heeft gemaakt op velen hier. Ze heeft misschien wel in het leven van ieder van ons een kleine of grote steen verlegd.
Ondanks het feit dat we wisten dat ze zou gaan overlijden voelde het toch plotseling toen ze overleed. Zoals jullie hebben kunnen lezen was ze tot kort voor haar dood nog helder van geest en - naar omstandigheden - levenslustig. Ze had in haar laatste dagen ook beheersbare pijn; dat is wel eens anders geweest. Terugkijkend ben ik blij voor haar dat haar laatste dagen relatief zo 'goed' waren en dat ze bijvoorbeeld niet zelf actief voor euthanasie heeft moeten kiezen vanwege onbeheersbare pijn.
Ik las ook veel reacties gericht aan mij, veel dank daarvoor. Juist omdat ze ondanks alle fysieke beperkingen mentaal nog volledig de vrouw was die ik al negen jaar liefheb, voelde het alsof ik haar van de één op de andere dag kwijt ben. Dat gemis zit in alles. Het voelt alsof een deel van mijn hart eruit is gerukt en ik word dagelijks geconfronteerd met de leegte. Ik krijg vaak het liedje 'Grijs' van Nielson/Jaap Reesema doorgestuurd, maar grijs dekt de lading bij lange na niet; het is meestal inktzwart.
Het gemis zit soms in kleine dingen. Ik kan niet meer met haar overleggen over wat we die dag gaan eten, een cadeau uitzoeken voor een bekende of de kleur van een nieuw tafellaken bepalen. Vaker mis ik het om iets over onze zoon te kunnen delen, dat ze niet meer de moeder kan zijn die ze zou willen zijn. Dat ze nooit zal weten hoe hij zich ontwikkelt, de nieuwe woordjes die hij in de afgelopen maand heeft geleerd of de grapjes die hij maakt.
Ik las ook veel reacties gericht aan onze zoon, ons monstertje. Hij doet het tot nu toe erg goed. In de week na haar overlijden zijn we dagelijks even langs het rouwcentrum geweest waar ze lag. Hij leek goed te begrijpen wat het betekent dat ze dood is (ze slaapt niet, ze praat niet, maar hij kon haar wel aaien, tegen haar praten) en vroeg elke dag zelf even om weer bij haar langs te gaan.
Sinds ze is begraven gaan we om de één á twee dagen even langs haar graf, steeds op zijn verzoek. Voor een tweejarige is een begraafplaats een soort speeltuin met alle hekjes, paadjes en muurtjes. Hij vindt het leuk om een bloemetje te brengen en een kaarsje aan te steken bij het graf van mama. Ondanks alles lijkt hij het toch als iets positiefs te ervaren om haar graf te bezoeken, daar ben ik erg blij om. Wellicht reageert hij in de toekomst anders op haar overlijden, maar voorlopig lijkt hij het op zijn eigen manier aardig een plek te kunnen geven.
Het is moeilijk en pijnlijk om na te denken over wat de toekomst ons zal brengen. Ik kan alleen maar herhalen wat ze hier zelf steeds schreef: hou je monstertjes (kind/partner/geliefde) goed vast en geef ze elke dag een knuffel.
Brooklyn28
10-01-2023 om 16:32
Dank, lieve Millieman.
Wat doe je het goed!, gezien de omstandigheden.
Heel veel liefs ♥️
Amarettootje
10-01-2023 om 16:38
♥️ 
Wat óngelooflijk zwaar, ik heb hier geen woorden voor. Behalve: Je doet het goed 
Agen
10-01-2023 om 16:40
Man van Millie, het lijkt me loodzwaar, je eigen verdriet, de zorg om je zoons emoties en dan ook nog de gewone dagelijkse zorg die je in je eentje doet. Ik wens jullie heel veel sterkte, en ik hoop dat er mensen zijn die je een beetje kunnen helpen het inktzwarte te dragen.
Cookielover
10-01-2023 om 16:43
Man van Millie 🙏
Wat schrijf je mooi over jullie monstertje; het emotioneert me.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.