Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


Millie91 schreef op 02-12-2022 om 05:55:

[..]

Wauw, hier buig ik mijn hoofd hoor! Dat zou ik niet kunnen! Respect! Pb of het iets is wat ik ken? Ik zou graag steunen! Kindermode?

Je hebt een PB en wens je een rustige dag

Millie91 schreef op 02-12-2022 om 00:30:

[..]

Wat fijn dat je dat vraagt ! Ze aardt hier steeds beter, hoewel ze vaak wel staat te krijsen onderaan de trap. ze staat graag op het kookeiland .(stoute poes) Maar de trap = ook naar buiten, en we willen haar 6 weken binnen houden voor ze naar buiten mag. We hebben gehoord dat dat moet, voor haar poezelGPS is bijgewerkt . Ze wil zo graag..maar wij zijn zo bang dat ze verdwaalt, vecht, of nog veeel erger, aangereden wordt. Ik zou er kapot van zijn..mijn harige kind.

Haar kattenluik moet hier ook nog worden geïnstalleerd. Sommige dingen blijven maar liggen na zo'n verhuizing.

Hou haar zeker 6, liever nog wat langer nu, met het korte daglicht binnen. En eigenlijk moet het kattenluik eerst geïnstalleerd zijn. 

Ligt er natuurlijk ook aan, of het een buitenkat is. Liep hij bij je vorige huis ook buiten? 

Hou poezekind maar lekker binnen, verwen hem met lekkere hapjes! Beter verwend dan verwaarloosd! 

Hou je haaks, lieve Millie ♥️

Wat fijn om veel van je te lezen Millie, ik wens je een - zover als mogelijk - goed weekend met zo min mogelijk pijn met Man, monster en poes die het nog eventjes binnen uit moet zingen 

Kijk eens aan, wat een bedrijvigheid. Dat lees ik graag 😀
Erg positief. Wel verdomde k**te van die enorme oogpijn. Goed weekend!

Het begint al een echt poezentopic te worden! 
Kan poes al niet een keertje héél  even in de kattendraagbox worden buiten gezet? Dan kan ze gedurende een minuutje de geur van haar nieuwe tuin opsnuiven.

Millie  alles vandaag een beetje ´naar wens´ geweest? Woont je zus nu intussen ook bij jullie?

letterkoekje schreef op 02-12-2022 om 19:17:

Het begint al een echt poezentopic te worden!
Kan poes al niet een keertje héél even in de kattendraagbox worden buiten gezet? Dan kan ze gedurende een minuutje de geur van haar nieuwe tuin opsnuiven.

Millie alles vandaag een beetje ´naar wens´ geweest? Woont je zus nu intussen ook bij jullie?

Of, als poes dat tenminste toelaat, met een riempje aan een wandeling door de tuin.. 

Millie91

Millie91

02-12-2022 om 21:57 Topicstarter

Brooklyn28 schreef op 02-12-2022 om 12:01:

[..]

Hou haar zeker 6, liever nog wat langer nu, met het korte daglicht binnen. En eigenlijk moet het kattenluik eerst geïnstalleerd zijn.

Ligt er natuurlijk ook aan, of het een buitenkat is. Liep hij bij je vorige huis ook buiten?

Hou poezekind maar lekker binnen, verwen hem met lekkere hapjes! Beter verwend dan verwaarloosd!

Hou je haaks, lieve Millie ♥️

Zij is een 100% buitenpoes, liep in ons vorige huis los rond in de afgesloten binnentuinen, waardoor ze nooit de straat op kon. Onze tuin was haar kattenbak. Volgens mij mist ze haar openlucht wc'tje heel erg. Het is voor ons (en voor haar vrees ik dus ook..) nieuw dat ze op straat kan bij de auto's. Doodeng vind ik dat. Zit het automatisch in een poes om auto's te vermijden, of moeten ze die angst opbouwen?

Ze is, ondanks haar leeftijd (13 jaar,) een ontzettende vechtersbaas en roofdier. We hebben meerdere keren aanvaringen gezien tussen haar en andere katten. Krijsen en bijten wat ze dan doet..ik hoop dat het hier tussen haar en buurtkatten wat beter klikt. Ze draagt ook een belletje, want een periode lang kwam ze bijna dagelijks met babyvogels aan en die at ze met huid en haar op. Dat vonden we zielig. Ze had dan gewoon een nestje gevonden en die vrat ze meedogenloos baby per baby op. Het belletje waarschuwde de papa en mama, en dat gefladder om haar heen schrok haar gelukkig goed af. Muizen pakte ze gelukkig ook met gemak. Maar waar we nu wonen zijn die er gelukkig toch niet. Ze mag dus met pensioen 😼

Millie91

Millie91

02-12-2022 om 22:16 Topicstarter

Brooklyn28 schreef op 02-12-2022 om 19:33:

[..]

Of, als poes dat tenminste toelaat, met een riempje aan een wandeling door de tuin..

Riempjes durven we hier niet, teveel horrorverhalen over opgehangen poezen. 

Ik verklaar hierbij het poezentopic UIT. Ze zit me nu op haar krabmeubel keihard te negeren. Poezen..

Mijn dag was verder oké. Wel veel last gehad van schuldgevoelens omdat er zoveel op mijn man neerkomt. Hij moet koken, zoon ophalen, met zoon eten, met zoon onder de douche of hem een bad geven,  zoon naar bed brengen, de resterende dozen uitpakken, vuilnis regelen, onze nalatige aannemer achter de broek zitten, matrassen op elkaar stapelen naast mijn bed zodat we toch naast elkaar slapen, voorbereidingen treffen voor sinterklaas. Het is gewoon zó veel voor 1 persoon. Kon ik maar meer helpen..

Ik woon landelijk en heb sinds een jaar een schattig zwart-wit poesje. Uit het asiel gehaald, heel fluffy en een beetje verlegen, dachten we. Die heeft zich dus ook ontpopt tot een compleet roofdier en de schrik van de buurtkatten. Ze mag ook graag trots haar prooien mee naar binnen brengen, dan hoor je haar met haar mond vol roepend de trap op stommelen. Vanochtend vond ik een compleet slagveld o de slaapkamervloer,  2 jonge woelratten en een veldmuis 🙈 Gelukkig komt ze maar hoogst zelden met vogeltjes thuis, dat vind ik wel het allerergst..

Als ze echt graag naar buiten wil zul je het risico van de auto’s moeten nemen vrees ik Millie. Ze is nog wel gewoon helemaal goed ter been en vlug denk ik hè? Ik denk dat poezen slim genoeg zijn om te snappen dat een auto gevaarlijk is. Maar garanties krijg je natuurlijk nooit..

Ik schreef bovenstaande nog voor ik had gezien dat je het poezentopic uit had verklaard


voor je schuldgevoel, ik snap het maar je kunt er zo ontzettend niks aan doen.. Jij moet dealen met wat je niet kunt en hij moet dealen met alles wat er wel moet gebeuren. En dat allebei zwaar ruk

Voor jou en je man

Lieve Millie, zo begrijpelijk dat je je machteloos, bezwaard en schuldig voelt. Maar je doet wat je kan en al veel meer!
Over het slapen: ik lees iets over een koppelbed, zou dat iets voor jullie zijn en past dat in de woonkamer? Lijkt me in jouw situatie zo fijn en zoveel comfortabeler dat dat gesjouw met matrassen. Gewoon nog fijn dicht bij elkaar kunnen liggen. 
Je kunt dit wellicht via Thuiszorg instanties krijgen en anders weten zij vast waar je dit kunt regelen.
Even een willekeurig artikel bijgevoegd zodat je snapt wat ik bedoel:
https://zorggroep-onl.nl/koppelbedden-kosteloos-beschikbaar-voor-onbetaalbare-momenten-in-stervensfase

Ik wens je een rustige nacht.

Een dikke knuffel voor jou en je man Millie. 

Dat schuldgevoel lijkt me heel naar en natuurlijk ook onterecht, maar ik geloof dat bijna alle mensen die langdurig ziek zijn hier last van hebben. Zijn er andere mensen in de omgeving die extra zouden kunnen ondersteunen? Bijvoorbeeld door op vaste dagen eten langs te brengen? Het zou best kunnen dat verschillende mensen in jullie omgeving heel graag iets zouden willen doen, maar niet goed weten wat. 

Millie91

Millie91

03-12-2022 om 05:15 Topicstarter

Zo weer lekker ontbijten met mijn kleine ventje aan mijn bed vastgeklikt! Hij is zo schoon op zichzelf, elk beetje gemorste pap moet ik "....,maken" ofwel schoonmaken, dit met uitgestrekt handje duidelijk gemaakt,  want o wee, als er iets 'bah' is. Dit had ik als kind ook enorm. Nat of bah is vreselijk.

De babyfoon is vooralsnog stil, dus ik heb nog even. Maar eens even zien of zijn speelafspraakjje vandaag doorgaat, het weer is 'bah'.

Ik lig helaas wakker van schouderpijn. Die is ook vreselijk lastig te stillen.Ook naar brandend  maagzuur, dubbel genoeg juist van de pijnstilling. Hopelijk trekt het snel weg..Ik wil hier niet mijn Midazolam neussppray voor aanwenden, dat is nogal zwaar spul en bewaar ik graag voor mijn hersengerelateerde klachten. Eigenlijk is dat ook geen pijnstilling, meer een fikse rotklap tegen je systeem  waardoor je out gaat, en de pijn dus niet hoeft mee te maken. Meer sedatie, een escape zeg maar. Als het niet gauw beter wordt, vervroeg ik gewoon mijn ochtendpillen.  Bah wat is brandend maagzuur toch vreselijk oncomfortabel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.