Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Agen
22-06-2022 om 10:37
Bij mijn jongste heb ik best vaak dingen opgeschreven over hoe hij leerde praatte en wat hij begreep, maar wanneer hij zijn eigen naam begon te gebruiken, dat staat er niet tussen. Bij 1 jaar en 10 maanden wees hij op zijn schaduw en zei daar zijn eigen naam bij, maar dat zal vast niet de eerste keer geweest zijn. Geen idee dus wat je kunt verwachten bij Monster.
Hoe voel je je vandaag? Lukt eten weer?
Winterkoud
22-06-2022 om 11:55
Voordat mijn jongens hun eigen naam zeiden gingen daar heel veel andere woorden aan vooraf. Wel wisten ze heel goed dat als ze hun naam hoorde dat dat voor hun was. Al was / is horen en luisteren nog wel verschillend bij ze 
Hopelijk ben je toch weer beetje opgeknapt inmiddels om van het zonnetje en de kleine man te kunnen genieten 🍀
Millie91
22-06-2022 om 12:20
Ja, het lijkt erop dat de eigen naam dus toch een laag dieper gaat dan een 'gewoon' woordje. Vandaag roept hij ineens heel de dag paprika, dan kan het bijna niet dat hij de klank van zijn eigen naam niet zou kunnen uitspreken
Vandaag, *tromgeroffel*, afkloppend, en met mijn vingers gekruisd terwijl ik dit zeg, lijk ik me een soort van mens te voelen!!! Ik durf er nog totaal niet van op aan en ik ben meteen braaf in bed gaan liggen zodra monstertje in bed lag, maar ik ben niet misselijk, geen hoest meer, geen helse pijnen, geen gevoel van onder een trein te hebben gelegen..zou ik corona en de stopweek dan toch eindelijk van me af hebben geschud???
ik zit zelfs te dagdromen over iets lekkers te eten bestellen vandaag 🤯
Rockstar
22-06-2022 om 12:33
Millie91 schreef op 22-06-2022 om 12:20:
Ja, het lijkt erop dat de eigen naam dus toch een laag dieper gaat dan een 'gewoon' woordje. Vandaag roept hij ineens heel de dag paprika, dan kan het bijna niet dat hij de klank van zijn eigen naam niet zou kunnen uitspreken
![]()
Vandaag, *tromgeroffel*, afkloppend, en met mijn vingers gekruisd terwijl ik dit zeg, lijk ik me een soort van mens te voelen!!! Ik durf er nog totaal niet van op aan en ik ben meteen braaf in bed gaan liggen zodra monstertje in bed lag, maar ik ben niet misselijk, geen hoest meer, geen helse pijnen, geen gevoel van onder een trein te hebben gelegen..zou ik corona en de stopweek dan toch eindelijk van me af hebben geschud???ik zit zelfs te dagdromen over iets lekkers te eten bestellen vandaag 🤯
Het zou hoogst onverantwoord zijn om het ik-ben-mens-lot te tarten en niet iets lekkers te bestellen vandaag dus ik vrees dat je helaas geen andere keuze hebt.😋
Winterkoud
22-06-2022 om 12:46
O wat fijn voor je. Absoluut wat lekkers bestellen 😊😁 en nu hopelijk weer goede dagen/weken 🤞🏻
VivaLaVida
22-06-2022 om 14:50
Ohhh wat een fijn bericht om te lezen Millie! Hopelijk heb je morgen en de dag daarna en die dag daarna en… nou ik wens je iedere dag dit gevoel en hou het niet bij dagdromen hoor Millie, bestel wat lekkers en probeer er van te genieten.
Mafalda
22-06-2022 om 16:10
ahhhh zo fijn een goed bericht, nou meid eet alles waar je maar trek in hebt!
Brooklyn28
22-06-2022 om 17:16
Fijne berichten! Je hebt helaas geen andere keuze dan iets heel lekkers te gaan bestellen. ![]()
Auwereel
22-06-2022 om 17:20
't Is dat ik je adres niet weet en ook niet weet wat je precies lekker vindt, anders had ik het nou even voor je besteld!
-Nienke-
22-06-2022 om 18:13
O, dat is fijn om te horen! Wel een goede timing, het blijft nog even lekker weer, kun je daar hopelijk ook nog een beetje van genieten de komende dagen
Mijn neefje - ongeveer de leeftijd van jouw zoon - zegt pas drie woorden, met als favoriet ‘ham!’ voor alles wat je kunt eten/in je mond kunt stoppen
Daarbij vergeleken is ‘paprika’ wel enorm knap! Ik vind die ukkies zo schattig 
Jillz
22-06-2022 om 18:30
Wat goed Millie, zelfs weer zin in iets lekkers. Ik las het een beetje laat, maar mijn advies zou zijn direct bestellen. Niet wachten hoe je je tegen de avond weer voelt. Best case kun je twee keer iets lekkers bestellen op de dag, worst case heb je in elk geval één keer de calorieën binnen. Die misselijkheidsperiodes zijn zo vreselijk gekmakend en vooral heel eenzaam. Steeds dat gevecht om toch te eten en drinken om niet te verzwakken en daarna de strijd om het binnen te houden en dat de hele dag door zonder te weten hoeveel dagen je dat moet volhouden. Je mag jezelf best verwennen als je maag het ineens weer verdraagt.
Auwereel
22-06-2022 om 23:26
Ik hoop dat je wat lekkers besteld hebt, en dat het smaakte. Hopelijk beter dan die pizza die ik vanavond had, maar het was erg gezellig gezelschap waarin ik de pizza gegeten heb, dus hopelijk heb jij ook gezellig gegeten. Paprika's?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.