Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-03-2022 om 17:41

ik duim voor je 👍🏼

Millie91

Millie91

03-03-2022 om 18:39 Topicstarter

Mijn plotselinge stilte heeft het jullie waarschijnlijk wel doen vermoeden: ik ben geopereerd 😁

Rond 10 uur kwamen ze een covidtest afnemen. En om 11 uur kwam de arts binnen om te melden dat die negatief was, dat de operatie doorging en oja, dat ik gelijk naar de OK werd gebracht want ik was meteen aan de beurt. Yes!

Alles is goed gegaan gelukkig. Ik heb wel een liter bloed verloren, maar die hebben ze me inmiddels ook alweer teruggegeven. Ze hebben twee tumoren volledig verwijderd. Ze zeiden dat ze echt niks meer konden vinden aan tumorweefsel, dus hopelijk is het in dit geval ook echt weg en geen zombie-tumor zoals de vorige die weer uit de dood herrijst (maar uiteraard houd ik daar wel rekening mee).

Nu overheerst, ondanks het dramatische nieuws van gisteren, toch een lichte euforie vanwege het succes van de operatie. Sowieso mag ik van mezelf na een operatie even loslaten en blij zijn dat het goed gegaan is, de zorgen komen daarna wel weer.

Mijn man was al op mijn kamer toen ik klaar was, dat was heel fijn. Hij kon helaas maar kort blijven omdat de opvang had gebeld dat monstertje veel moest huilen, en ik wilde zelf dan ook graag dat zijn papa hem ging halen. Klein monstertje merkt overduidelijk dat dingen anders dan anders zijn, hij huilt veel en wil nauwelijks eten. Arm ventje, het is ook wat als je 1,5 bent en je mama is ineens weg en je papa doet anders dan je gewend bent. Ik hoop dat zijn vaste ritme enigszins aanhouden hem in ieder geval houvast biedt. Mijn man komt morgenochtend weer hierheen.

Als het goed is mag ik zaterdag naar huis! Maar voor de zekerheid houd ik rekening met maandag, ik zit namelijk weer aan een prachtige morfinepomp geketend 

Overigens bedankt voor de tip om mijn berichten te bundelen in een boekje. Dit was ik inderdaad van plan, tot ik de berichten achter elkaar zette en zag dat er toch wel moeilijk chocola van te maken is, met veel quotes, reacties op wat anderen hebben gezegd, en een regenboog aan forumnamen die mij alles zeggen, maar monstertje niks Ik schrijf heel regelmatig brieven naar hem, dus ik ga die brieven in een boekje bundelen en geef man instructies mee qua hoe te komen op dit forum zodat monstertje alles hier in context kan lezen.

Gisteren kwam ondanks allerlei inklarings-ellende ook eindelijk iets aan wat ik voor monster heb besteld: een prachtig zilveren medaillon aan een kettinkje, met daarin gegraveerd 'I'm there'. Ik ga hier een brief bij schrijven en mijn man vragen of hij dit geheel aan monstertje wil geven op een moment dat hij heel erg graag zijn moeder erbij zou willen hebben, of mij nodig heeft. Dit kan zijn op zijn afstuderen of bruiloft, maar ook misschien juist op een moment dat hij het heel moeilijk heeft. Hopelijk heeft hij dan een klein beetje het gevoel dat hij een stukje van zijn moeder bij zich heeft.

Millie, wat fijn om jouw bericht te lezen! En wat fijn dat de operatie goed gegaan is. Ja, je mag jezelf even lekker laten gaan. Deze horde is genomen. 
En arm monstertje. Natuurlijk voelt hij van alles om zich heen, wat hij niet snapt. En dan is het heel fijn dat papa hem komt halen 💞

Wat fijn dat je toch geopereerd kon worden Millie. En wat goed dat er 2 tumoren volledig verwijderd zijn. Dat moet toch weer een stukje hoop geven. En ongelofelijk trouwens dat je zo vlak na je operatie gewoon even foutloos een hele lap tekst weet te schrijven waar nog zoveel levenskracht uit spreekt. Prachtig wat je voor monstertje hebt bedacht met dat medaillon en de brief. 

ja je bent weer klaar.🕯
Fijn al zo snel wat van je te horen.
De hele dag in gedachte bij je geweest.
Nu rustig aan herstellen.
Liefs ook voor je lieve mannen💞

Kus🍀

Fijn om te lezen dat de operatie door kon gaan en goed geslaagd is 😊 
En inderdaad wat goed dat je gelijk alweer zo een stuk tekst weet te schrijven zo vlak na de operatie, compliment!

Nu weer op naar goed herstel, en gewoon weekend lekker huis 😉 en op naar plan B! 

Wat super dat de operatie toch is doorgegaan, en dat ze de tumoren weg hebben kunnen halen! Eindelijk wat positiefs, dat hadden jullie zo nodig. Ik hoop dat hiermee het startschot is gegeven voor nog meer positief nieuws, en dat plan B jouw plan blijkt te zijn.

Nu je zelf over 'later' begint, ken je knuffelmakers al? Zij maken goed gelijkende knuffels van mensen (en dieren). Misschien dat je dan nog jouw geur op de knuffel kan overbrengen. 
De knuffels zijn aan de prijs (startprijs is rond de 100 euro), maar als je het ziet zitten wil ik graag een bijdrage leveren.

Lieve Millie, rust goed uit. Hopelijk zaterdag weer lekker in je eigen bed kroelen met je monstertje

Wat fijn dat je gelijk door kon naar de OK, dan had je alvast geen tijd om te piekeren. 
Die knuffels heb ik ook wel eens langs zien komen, een filmpje van een jochie een knuffel krijgt van zijn vader die in het leger zit en uitgezonden is.

Fijn dat je nu positiever nieuws hebt dan de vorige keer! Hopelijk herstel je snel en kan je snel die morfine denk deur uit doen! 

Kwarktaartje schreef op 03-03-2022 om 19:25:

Nu je zelf over 'later' begint, ken je knuffelmakers al? Zij maken goed gelijkende knuffels van mensen (en dieren). Misschien dat je dan nog jouw geur op de knuffel kan overbrengen.
De knuffels zijn aan de prijs (startprijs is rond de 100 euro), maar als je het ziet zitten wil ik graag een bijdrage leveren.

Deze heb ik ook langs zien komen aan het einde van de aflevering van Over mijn lijk deze week. Het jochie leek er heel blij mee te zijn. 

Fijn dat de operatie is doorgegaan en dat alles goed is gegaan. Rust goed uit en hopelijk mag je zaterdag lekker naar huis! Op naar plan B!

Ik heb zelf op mijn 18e een ketting van mijn overleden oma gehad. Zij had deze aan mijn moeder gegeven, die ze mij mocht geven op mijn 18e verjaardag. Ik vond dat echt heel mooi.

Oh wat fijn om wat van je te horen, en wat goed dat de operatie door is gegaan en goed is gegaan. Nu lekker bijkomen en kom maar op plan B. Ps super mooi kado dat medaillon voor monstertje 

Wat fijn Millie dat de operatie achter de rug is en geslaagd is! Wat een lief gebaar van het medaillon. Ik heb er geen woorden voor dat er een moment komt, wat met plan B hopelijk nog heel lang gaat duren, dat jij je monstertje moet missen. Ik gun het je zo dat jij nog veel tijd met hem en je man mag doorbrengen. Dikke knuffel 

fijn dat het achter de rug is. Hopelijk knap je snel op en kun je weer naar huis. 

Hey kanjer, je bent er weer! En dan gelijk zo'n lap tekst typen.. Doorzetter eerste klas. Fijn dat het nu achter de rug is, weer een hobbel. Je was heel veel in m'n gedachten.  Nu aansterken, en hopelijk zaterdag naar huis.. 
♥️

Je klinkt zo opgelucht, Millie! Geweldig dat de operatie geslaagd is en jij er goed doorheen gekomen bent.  Zaterdag naar huis zou wel heel erg fijn zijn. Ik hoop voor je dat dat gewoon lukt. 
En wat kun je nog helder schrijven terwijl je onder de morfine zit  
Mooi idee, dat medaillon.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.