Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
letterkoekje
30-11-2021 om 19:56
Blij om je positieve bericht te lezen, Millie.
Wat en wanneer is de volgende (medische) stap?
Hou je goed hé!
Agen
01-12-2021 om 08:58
Hoi Millie, ik hoop dat je een goede nacht gehad hebt, en dat je monster niet aan het spoken geslagen is doordat hij van slag was door je ziekenhuisuitstapje.
Mooi dat de operatie soepel ging - afgezien van de bloedtransfusie dan, want die zat niet in de planning, toch? Ben je nog erg slapjes?
DaffyDuck
01-12-2021 om 21:22
Lieve Millie,
Ik lees je al vanaf het Viva Forum en wil je even laten weten dat hier ook aan je gedacht wordt.
Liefs, Daffy
Mammoet
02-12-2021 om 20:20
Hoe is het Millie? Weet je intussen meer over je buik en eventueel onderzoek daarnaar? En hoe gaat het lopen? Denk aan jullie!
Heda
02-12-2021 om 21:18
Lieve Millie, ik hoop dat alles goed gaat met jou en je gezin. Ik wilde even laten weten dat ik aan je denk.
Millie91
02-12-2021 om 21:58
Hee hoi!
Inmiddels heb ik de oncoloog gesproken over mijn buik. Hij vond het geen reden tot zorg. Ik ben daarmee niet helemaal gerustgesteld, maar ik houd het in de gaten en breng het nog wel een keer ter sprake tijdens een fysieke afspraak. Lopen gaat nog steeds oké met kruk, hopelijk heb ik die gaandeweg steeds minder nodig!
Ik ben inmiddels ook doorverwezen naar een diëtist vanwege mijn slechte eetlust. Vanaf morgen moet ik per dag twee flesjes bijvoeding proberen naar binnen te werken. Ik hoop dat dat gaat lukken en dat ik daardoor op krachten blijf.
Op de planning staan nu vooral scans om mijn rechterbeen te monitoren, en in januari weer scans om te kijken wat de ziekte doet. Dus toch enig perspectief lijkt het.
Ik wens jullie allemaal een mooi sinterklaasweekend! Ik ga lekker liedjes zingen met mijn monstertje ♥️
Mammoet
02-12-2021 om 22:37
Blijf maar goed naar je lijf en intuïtie luisteren. Balen van je eetlust. Heel lastig is dat. Ik ken ‘de flesjes’.. ik nam ze maar zo koud mogelijk en desnoods met de neus dicht. Er zijn wel verschillende smaken te proberen. Je kan een proefpakket vragen met verschillende smaken. Er is ook poeder dat door vla enzo kan en zelfs kleine gebakjes. Weet even niet meer hoe ze heten. Succes met zoeken naar lekkers! Veel plezier met Sinterklaas!
Agen
02-12-2021 om 22:48
De gebakjes heten bouwsteentjes, geloof ik. In mijn supermarkt liggen ze in de vriezer.
Die drankjes vallen wel echt als een baksteen in je maag, of tenminste, dat deden ze bij mij.
Spreek je je oncoloog binnenkort een keer in persoon of loop je nog wel even rond met de zorgen over je buik?
Gingen jullie nou ook dit jaar nog verhuizen?
Fijn dat het lopen alweer best goed gaat!
Maisnon3
02-12-2021 om 22:52
Agen schreef op 02-12-2021 om 22:48:
De gebakjes heten bouwsteentjes, geloof ik. In mijn supermarkt liggen ze in de vriezer.
Die drankjes vallen wel echt als een baksteen in je maag, of tenminste, dat deden ze bij mij.
Spreek je je oncoloog binnenkort een keer in persoon of loop je nog wel even rond met de zorgen over je buik?
Gingen jullie nou ook dit jaar nog verhuizen?
Fijn dat het lopen alweer best goed gaat!
Ja, dat klopt! Ze zien er uit als kleine petit fourtjes, en veel supermarkten hebben ze in de vriezer.
Cilly2
03-12-2021 om 01:27
Hoi Millie fijn dat het lopen redelijk gaat. Mijn broer moest ook van die flesjes hij deed ze meestal nog even in blender met beetje kaneel erbij of klein stukje banaan dan waren ze wel te doen. Je moet inderdaad verschillende smaken proberen, ik vond ze best te doen. Heel veel plezier gewenst met je familie in de B&B geniet ervan je hebt het zo verdient!
letterkoekje
03-12-2021 om 09:01
Weet even niet wat ik moet zeggen Millie. Maar geniet van je weekend en voor de rest blijf ik mee duimen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.