Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Maisnon3
01-10-2021 om 01:22
Wat heerlijk om al iets van je te lezen Millie! Heel fijn dat de operatie goed gegaan is en je al lekker thee kan drinken met filmpjes van monstertje erbij.
Hopenlijk een zoveel mogelijk pijnvrij nacht, en lees je dit pas morgen!
Jet50
01-10-2021 om 07:23
Morge mooi mens,
Dat zijn goede berichten die ik lees zo snel al😉
Nu herstellen hé
Veel liefs💞
Millie91
01-10-2021 om 09:36
Zeesterretje, wat een leuk bericht om te lezen. Het voelt inderdaad alsof er hier een soort dorpje is ontstaan, waarvan ik het geluk heb gebruik te kunnen maken voor steun en een luisterend oor. En waar elke keer wel iemand is die precies het nodige zegt om me begrepen of beter te voelen. Ik voel me vereerd dat je geïnspireerd bent door mij! En door mijn monsters uitvreetsels
Lieve Letterkoekje, ik hoop inderdaad dat het lot eens naar je geluisterd heeft bij deze operatie. Het lijkt er tot nu toe wel op!
Ik heb een oké nacht gehad. Toen ik gisterenavond lekker wilde gaan slapen, kreeg ik allemaal vreemde en soms enge hallucinerende beelden als ik mijn ogen dicht deed. Eerst dacht ik dat ik nu echt gek aan het worden was, maar heb uiteindelijk toch de verpleging opgeroepen voor hulp. Die wisten gelukkig meteen waar het aan lag: ik kreeg nogal een hoge dosis ketamine door mijn infuus gepompt. Deze mocht er gelukkig af, en de beelden verdwenen daarop snel. Vanaf toen kon ik redelijk slapen, al was het onderbroken door piepende infuuszakken en controles.
Vanochtend heb ik redelijk rechtop kunnen ontbijten, videobellend met man en monstertje. Die probeert dan zowat in de telefoon te kruipen, heel schattig om steeds ingezoomd op een klein tandje of zijn neus te staan. Mijn kleine held.
Agen, gelukkig hoef ik niet stil te liggen. Sterker nog, ze hebben me het liefst zo snel mogelijk uit bed. Ik moet zo een controle MRI maken waarvoor ik zelfs moet staan, dus dat wordt even bikkelen. Vanmiddag word ik waarschijnlijk al doorgeschoven naar de medium care. Je verhaal van de katheter klinkt niet fijn, ik kan me helemaal voorstellen hoe je dan aan jezelf gaat twijfelen. Ik had gisteren ook dat ik steeds op gezette momenten iets pijnlijk aan mijn rug voelde trekken, wat volgens de verpleging 'niet kon'. Uiteindelijk ontdekte ik dat er dus een vacuüm drain op de wond zit, en kon ik dat gevoel beter plaatsen.
Ik word zo opgehaald voor de foto, ben benieuwd hoe mijn titanium-look staat!
Agen
01-10-2021 om 09:44
Succes bij de MRI, Millie! Moet je lang staan?
Als je ze niet al hebt: vraag of je vriend oordopjes meeneemt. Eerste levensbehoefte als je tussen de infuuspompen moet slapen! Ik ben fan van de siliconen dopjes van Ohropax; gewoon te krijgen bij de drogist.
Veel sterkte met je herstel!
letterkoekje
01-10-2021 om 10:07
Ohhhh, ik geniet zooooo van de relatief ontspannen verhalen die wij van je krijgen. Doet zooooo'n deugd na al die ellende van de voorbije weken.
En inderdaad, de post van Zeesterretje was zo lief, ik werd er gisterenavond gewoon door ontroerd.
Ik moest toch een beetje lachen met je hallucinaties. Niet verkeerd verstaan! Ik dacht nu is ze beter en wordt ze weer een drugsverslaafde. Maar ook daar kick jij wel van af!
Als je nog eens wil dat ik met 'het lot' praat, dan laat je het me maar weten hoor! Ik weet nu hoe ik er mij tot moet richten en welke woorden het verstaat. Vriendendienst!
Doe het vandaag weer goed Millie en wanneer mag je je tand- en neusmonstertje in levende lijve zien? En hij jou? Dat gaat in je herstel weer een boost geven. Er kan geen medicijn op tegen een bezoek van dat kleine manneke.
Calathea
01-10-2021 om 10:12
wat fijn om te lezen dat de operatie goed verlopen is. Ik duim Dat je herstel ook vlot mag verlopen en die nare pijn verleden tijd is.
Millie91
01-10-2021 om 12:09
Oordopjes zijn een hele goede, vooral omdat ik straks waarschijnlijk geen eigen kamer meer heb op de medium care. En een beetje rust kan ik goed gebruiken.
Letterkoekje, zou je het lot willen vragen of de medicamenteuze behandeling spoedig aan wil slaan? Alvast bedankt
Neusmonster is nu net wakker van zijn eerste slaapje, ze komen zo deze kant op. En ik heb net mijn oncoloog gesproken, die was ook erg tevreden: ook mijn lever is opgeknapt. We zitten weer in een opwaartse beweging! Ik meende zelfs net wat gevoeld te hebben in mijn lies, waar ik al maanden doof ben..de toekomst is nog steeds onzeker, maar nu is er even reden tot een voldaan gevoel.
Saga
01-10-2021 om 13:13
Wat een fijn bericht Millie. Daar waar het een korte tijd geleden nog zo anders voelde dan nu.
Er klinkt zoveel opluchting door je bericht heen. Hopelijk zet deze opwaartse spiraal zich voort.
Kwarktaartje
01-10-2021 om 13:14
Wat heerlijk dat er nu sprake is van opwaartse bewegingen. Dat heb je zo verdiend! Hopelijk blijft deze tendens!
Geniet van het bezoek van je monstertje, en succes bij de MRI.
HAHA!wait..what
01-10-2021 om 13:37
Lieve Millie,
ik heb vanaf het begin hier alles meegelezen maar ik vond (en vind) het toch best lastig om te reageren want wat zeg je dan? Toch voelde het ook niet goed om alles te lezen uit je leven en niet te reageren..
Ik vind je zo dapper en ik ben zo blij om te lezen dat de operatie goed is gegaan! Ook al hoef je natuurlijk niet altijd positief en sterk te zijn, deze berichten zijn toch wel erg fijn
Het 'toeval' is dat wij over een paar weken een hondje krijgen en we samen met de kinderen een naam zochten. Je raadt het al; de naam Millie is samen met nog een andere naam favoriet. Nu wil ik je natuurlijk niet vergelijken met een hond maar mocht het de naam Millie worden dan ben je nog wat vaker in mijn gedachten denk ik zo
Heel veel succes met het herstel van je operatie en ik lees (en reageer) weer mee 😘
Aviendha
01-10-2021 om 13:47
millie, wat ben jij een topwijf dat je die blaaskatheter tot iets positiefs weet te draaien
ik denk veel aan je
Biem
01-10-2021 om 15:42
wat een fijne berichten Millie!! Geniet zo van je mannen die op bezoek komen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.