Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Mantelzorgfrustraties

Bakblik schreef op 15-07-2026 om 17:09:

Mam je bent 85 en snapt het leven nog best goed, althans dat idee heb/had ik. Nieuwe medicatie ga je trouw slikken en vraagt papa om daarvoor een extra alarm in je telefoon te zetten, zodat je ze niet vergeet.
Waarom is het dan zo lastig om leefstijladviezen op te nemen in je dagprogramma. In de avond douchen, dan kan je in de ochtend voor het opstaan die steunkousen aan doen. Dat zou moeten helpen om dikke enkels te voorkomen.
Je lust koffie dus neem die, in de folder over je kwaal genoemde, kop koffie bij je ontbijt. Koffie vernauwd de bloedvaten en kan voorkomen dat je bloeddruk zakt na het eten.

Ja ik vind in de ochtend douchen ook lekkerder maar ga het gewoon proberen voor een week om te zien wat het effect is!

Morgen kom ik dat boodschapje brengen wat ik in mijn koelkast had laten staan toen ik net naar je toe kwam. Dan wil ik horen dat je in de avond hebt gedouched en voor het opstaan die steunkousen hebt aangedaan en dat je koffie hebt gedronken bij je ontbijt.

S Avonds douchen is een heel gedoe, dochter. Daar heb ik dan gewoon geen zin in. En natuurlijk lust ik koffie, maar niet bij m’n ontbijt. Ik heb daar dan gewoon geen trek in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.