Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Mantelzorgfrustraties

Tjilp schreef op 31-05-2026 om 17:30:

Pfoe Groentetuin, wat rottig! Totaal onbegrip.
…hoe ging het verder?

Het duurde 3 maanden, en na die eerste dag wende het steeds meer, partner werkte regelmatig thuis, we zijn er goed doorheen gekomen en goed gevoel dat we t gedaan hebben.( Je kan t maar 1x doen)

Begrijpelijk Rooiekater - het mag opnieuw gaan wringen. Je bent niet de persoon toen je besloot het contact aan te houden. Als ik kijk naar mijn eigen ervaring dan is het net of ik een ui afpel van mijn eigen beschadigde ik. Bij elke schil denk je dat je 'er nu wel bent', maar na een tijdje ontdek je de volgende laag. Dat hoeft niet erg te zijn, kan juist heel leerzaam zijn ook.
Sterkte in elk geval, het is niet makkelijk.

Fuchsia67 schreef op 31-05-2026 om 22:01:

Begrijpelijk Rooiekater - het mag opnieuw gaan wringen. Je bent niet de persoon toen je besloot het contact aan te houden. Als ik kijk naar mijn eigen ervaring dan is het net of ik een ui afpel van mijn eigen beschadigde ik. Bij elke schil denk je dat je 'er nu wel bent', maar na een tijdje ontdek je de volgende laag. Dat hoeft niet erg te zijn, kan juist heel leerzaam zijn ook.
Sterkte in elk geval, het is niet makkelijk.

Bedankt 

Ik blijf stoeien met de vraag waarom krijg ik deze info niet. Wat kan ik anders doen.  of toch gewoon los laten

Ik bel 2 keer per week ga 1 keer per 2 weken op de koffie. 

Wat betekent het voor jou om deze informatie (niet) te krijgen? Wat 'doet' de medische informatie met jou?

Rooiekater, ik herken je gevoel wat betreft je de mindere voelen door de opvoeding en ervaringen. 
Mijn ervaring is dat helaas, wat je ook doet, het nooit goed genoeg zal zijn. 

Sterkte! 🌷

Fuchsia67 schreef op 01-06-2026 om 08:41:

Wat betekent het voor jou om deze informatie (niet) te krijgen? Wat 'doet' de medische informatie met jou?

Dubbel ergens denk ik jammer dan.

Maar zoals vorig jaar dat mijn vader was gevallen en bij alles hulp nodig had. Was het wel fijn geweest om het gelijk te weten. En extra te kunnen helpen. I.p.v daar van doet broer het en word dan boos omdat ik niks extra doe. Ik wist tot broer boos werd van niks.  In die periode belde ik nog minder. Dat is daarna wel veranderd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.