Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Ambra
17-08-2026 om 18:56
hoelang moet je het proberen voordat je op de volgende mag overgaan? Zo snel mogelijk dat hele gangbare rijtje zien af te werken?
lientje69
17-08-2026 om 20:23
Ambra schreef op 17-08-2026 om 18:56:
hoelang moet je het proberen voordat je op de volgende mag overgaan? Zo snel mogelijk dat hele gangbare rijtje zien af te werken?
Hoop het wel ja. 3 september heb ik weer een afspraak. Ze had het volgens mij over rosavastatine , dat kan in lagere dosis maar ik kreeg atorvastatine. Misschien trekt het nog bij hoor. Maar heb fikse hoofdpijn ( nu heb ik elke dag wel hoofdpijn dus niet echt duidelijk of het hier van komt) ben heel erg moe ( dat is tegenwoordig ook standaard ) . Maar ook vreselijk stijf. Vingers voelen of ze 2 x zo dik zijn met buigen onder andere. En dat is nieuw. Net als overal pijn en stijf. Mijn rechterbeen dat ben ik gewend. Maar nu doen dus zelfs mijn voeten zeer. 🙄
Irritante is dat ik dus ook daardoor nóg slechter slaap. Grr
Hemke
17-08-2026 om 21:02
Mijn man en ik hebben laten noteren bij HA,niet reanimeren.
Is ook bij onze kinderen bekend, ook in ziekenhuizen waar ik ben behandeld voor andere dingen.
Ook levensrekkende behandelingen doe ik niet aan mee.
Lientje, ik slik rovastine, het valt mee, maar daar is het ook mee gezegd.
Juist omdat het duurder is, wordt het niet vaak voor geschreven.
Hemke
17-08-2026 om 21:09
Is ook bij onze kinderen bekend, ook in ziekenhuizen waar ik ben behandeld voor andere dingen.
lientje69
17-08-2026 om 21:09
Hemke schreef op 17-08-2026 om 21:02:
Volgens mij zei ze dat ook tijdens het gesprek. Rosavastatine. Maar ik kreeg atorvastatine. Rosavastatine is wel een hydrofiele statine die wat minder klachten schijnt te geven. De atorvastatine valt nog niet mee. Na 3 dagen al zulke klachten geeft me geen hoop. Simvastatine heb ik een paar jaar terug al geprobeerd. Mee gestopt wegens te veel pijn.
Hemke
17-08-2026 om 21:11
Rovastine is de laatste van het rijtje,wat ik heb geslikt.
Ik ben nu bezig om de injecties te doen.
Maar dat gaat niet zo gemakkelijk.
lientje69
17-08-2026 om 21:17
Hemke schreef op 17-08-2026 om 21:11:
Rovastine is de laatste van het rijtje,wat ik heb geslikt.
Ik ben nu bezig om de injecties te doen.
Maar dat gaat niet zo gemakkelijk.
Nee ik begreep dat je daarvoor naar de internist moet idd. En is duur schijnt het.
Picunia
18-08-2026 om 20:30
Ik heb het hele rijtje statines gehad, maar bleef last van bijwerkingen houden. Ik slik nu Ezetimib ( geen statine) en dat gaat goed. Misschien werkt dat voor jou ook beter, Lientje?
lientje69
19-08-2026 om 07:08
Picunia schreef op 18-08-2026 om 20:30:
Ik heb het hele rijtje statines gehad, maar bleef last van bijwerkingen houden. Ik slik nu Ezetimib ( geen statine) en dat gaat goed. Misschien werkt dat voor jou ook beter, Lientje?
Het is opgenoemd door de POH maar geen idee waarom ze toch hiervoor de keuze hebben gemaakt. Gisterenavond iets minder pijn dus vannacht gelukkig vrij redelijk geslapen. Was ook behoorlijk kapot. Word wel veel wakker tussendoor maar heb iets minder pijn lijkt het. Wel vreselijk stijf, lijk wel een omaatje van 80 als ik overeind probeer te komen.
Hopelijk blijft het hierbij of zakt het nog wat verder weg. Ook erg moe en hoofdpijn maar zoals ik al schreef hoeft dit niet perse van de statine te komen. Want dat zijn sowieso mijn dagelijkse klachten.
lientje69
20-08-2026 om 21:24
Pijn lijkt af te zakken dus hopelijk zet dat door.
Ik mocht vandaag onverwacht mijn verjaardagscadeau uitzoeken. Ik krijg van man en alle kinderen 2 kittens! Kijk er zo naar uit. Ze zijn zó schattig...
Zijn nu nog klein dus ik moet nog een tijdje geduld hebben.
Ambra
20-08-2026 om 22:31
lientje69 schreef op 20-08-2026 om 21:24:
Pijn lijkt af te zakken dus hopelijk zet dat door.
Ik mocht vandaag onverwacht mijn verjaardagscadeau uitzoeken. Ik krijg van man en alle kinderen 2 kittens! Kijk er zo naar uit. Ze zijn zó schattig...Zijn nu nog klein dus ik moet nog een tijdje geduld hebben.
Van de logeerkittens?
Wat een heerlijk vooruitzicht
lientje69
21-08-2026 om 06:53
Ambra schreef op 20-08-2026 om 22:31:
[..]
Van de logeerkittens?
Wat een heerlijk vooruitzicht
![]()
De logeerkittens zijn bijna 5 maanden nu. Maar werd daar zó blij van. En kreeg er wat meer energie van leek wel. Dus had dochter besloten dat het een leuk verjaardagscadeau zou zijn. Man stond er niet achter maar ze heeft hem toch overgehaald. Hem kennende is hij er straks nog gekker mee als ik.
Deze kittens zijn net 2 weken oud. Dus ik moet nog even geduld hebben. Ik krijg het niet voor elkaar hier foto's te plaatsen op Via , anders deed ik dat .
lientje69
21-08-2026 om 06:58
Overdag lijkt het beter te gaan met de pijn door de statine. In de nacht is het nog niet heel goed en in de ochtend be ik ook mega stijf. Hopelijk trekt dat nog verder bij.
Verder begin ik me langzamerhand wat te vervelen lijkt het wel. Dat is op zich een goed teken denk ik, dat ik weer zin heb om dingen te doen. Maar gisteren had ik een uurtje visite en raakte daardoor snel overprikkeld toch. Dat was jammer. Ik kan me wel beter afsluiten voor drukte van buitenstaanders bijvoorbeeld in een winkelcentrum maar als ik aandacht moet geven en/ of gesprek voeren lukt dat nog niet helaas. Toch denk ik dat mijn " filter " iets beter begint te werken blijkbaar want dat afsluiten lukte eerst niet.
lientje69
22-08-2026 om 14:59
Gisteren helaas een slechte dag . Deels door mijn fysio oefeningen die er harder inhakten dan verwacht. Verder weet ik niet waardoor. Misschien te veel gedaan. Vandaag veel voorpret met alvast kattendingen bestellen. Vond mijn spaarrekening wat minder leuk maar ach.
Leatje
22-08-2026 om 16:33
wat een leuk vooruitzicht Lientje....jaloers 🐱 leuk om al het een en ander voor te bereiden voor de komst van de katjes. Jammer dat de prikkels nog vaak te veel zijn. Hopelijk brengen de diertjes je straks wat plezier.
Hier ben ik eigenlijk weer mijn uren aan het werk in een nieuwe functie. Heel erg wennen om weer 'gewoon' mee te draaien. Erg welkom voel ik me overigens niet. De meeste collegas die ik heb gesproken hadden mijn uren willen hebben. Dus erg lastige opstart na een lange periode van ziek zijn. Maargoed ik bijt me er wel doorheen, maar af en toe staat het huilen me nader dan het lachen...hopelijk wordt dat beter..