Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
26-05-2026 om 19:11
Vandaag was mijn " uitje " naar de fysio. En dit keer oefeningen voor de draaiduizeligheid. Die moet ik elke dag gaan doen nu om te trainen. Brr. Ben er al de hele dag raar in mijn hoofd van. Ook nog overlegd over eventuele rollator. Maar daar zag hij niet echt de noodzaak en meerwaarde van in. Aangezien ik tijdens het lopen nog nooit echt gevallen ben door de duizeligheid. Het zal verder niet veel uitmaken fysiek schat hij in. Misschien dat ik dan een paar 100 meter verder red, maar dat is het dan wel. Ik heb na de oefeningen wel door wat het het meeste triggert. Ik moet niet naar de vogels in de boom kijken.
die beweging triggert het het ergste ( omhoog kijken )
lientje69
27-05-2026 om 06:53
Ambra schreef op 26-05-2026 om 22:26:
dat wordt dan mieren kijken Lientje..
Denk dat ik momenteel weinig mer kijk. Heb behoorlijk pijn in rechterschouderblad al een week. En denk dat ik hem nu helemaal verrekt heb want het schoot erin als een soort kuitkramp. Janken. Kon in eerste instantie mijn arm niet eens meer bewegen.
Ambra
27-05-2026 om 09:26
lientje69 schreef op 27-05-2026 om 06:53:
[..]
![]()
Denk dat ik momenteel weinig mer kijk. Heb behoorlijk pijn in rechterschouderblad al een week. En denk dat ik hem nu helemaal verrekt heb want het schoot erin als een soort kuitkramp. Janken. Kon in eerste instantie mijn arm niet eens meer bewegen.
Auw auw.. heb je nog een afspraak met de fysio staan?
lientje69
27-05-2026 om 09:35
Ambra schreef op 27-05-2026 om 09:26:
[..]
Auw auw.. heb je nog een afspraak met de fysio staan?
Gisteren heeft hij het gemasseerd... dan had het beter moeten worden eigenlijk. Kon vanmorgen vroeg nauwelijks meer bewegen of arm optillen. Dacht al: zal nu toch geen hartaanval krijgen
maar bloeddruk was goed . Het voelde echt als een beknelling of zo.
Ik heb een hete douche genomen , man heeft het ingesmeerd met midalgan heet en ik heb het massageapparaat erop gehad. Hoop dat het in de loop van de dag nog wat zakt. Ik wil morgen eigenlijk graag weer eindelijk eens zwemmen maar als het zo is wordt het wederom niks.
Broodjebrie
27-05-2026 om 12:05
lientje69 schreef op 27-05-2026 om 09:35:
[..]
Gisteren heeft hij het gemasseerd... dan had het beter moeten worden eigenlijk. Kon vanmorgen vroeg nauwelijks meer bewegen of arm optillen. Dacht al: zal nu toch geen hartaanval krijgen
maar bloeddruk was goed . Het voelde echt als een beknelling of zo.
Ik heb een hete douche genomen , man heeft het ingesmeerd met midalgan heet en ik heb het massageapparaat erop gehad. Hoop dat het in de loop van de dag nog wat zakt. Ik wil morgen eigenlijk graag weer eindelijk eens zwemmen maar als het zo is wordt het wederom niks.
Na een fysio behandeling veel water drinken. Want als hij het heeft gemasseerd komt er een stofje vrij wat dus dat beurse gevoel veroorzaakt. Als je veel water drinkt helpt het wat tegen dat beurse gevoel.
lientje69
27-05-2026 om 12:06
Broodjebrie schreef op 27-05-2026 om 12:05:
[..]
Na een fysio behandeling veel water drinken. Want als hij het heeft gemasseerd komt er een stofje vrij wat dus dat beurse gevoel veroorzaakt. Als je veel water drinkt helpt het wat tegen dat beurse gevoel.
Ik drink altijd wel aardig wat maar misschien wel tekort geweest dan ofzo idd
Maar was meer een soort kuitkramp pijn ( stekend ) dan beurs.
lientje69
28-05-2026 om 09:12
Zwemmen wordt vandaag wederom niks want moet iets met / voor moeder doen. Maargoed , de schouders en rug zijn ook nog niet helemaal beter dus tsja. Dan maar weer rondje fietsen of lopen. Of in ons eigen opgezette zwembadje maar die is erg fris en daar kan je niet echt heel lekker in zwemmen. Met drie of 4 kleine slagen ben je aan de overkant 
lientje69
28-05-2026 om 19:19
Ik heb vandaag best aardig wat fysieke dingen gedaan. Ging niet slecht op het feit na dat mijn been niet meer helemaal goed meewerkte. Verder is het niet mijn week veel stress en zorgen. Met moeder, met dochter. Ook man gaat niet helemaal lekker . Vooralsnog heb ik meeste zorgen om dochter die een of andere vorm van reuma blijkt te hebben waarvan één behoorlijk ernstig is. Maar hopen dat ze die soort niet heeft maar dat horen we pas over iets van kleine 2 weken.
lientje69
30-05-2026 om 10:21
Reactie op mijn best wel fysieke dag van donderdag: het was duidelijk te veel. Erge duizeligheid steeds nu. Vanavond gaan we met het hele gezin barbecue-en dus hoop dat ik me dan wat beter voel.
lientje69
30-05-2026 om 21:47
Fleurette schreef op 30-05-2026 om 16:36:
Fijne bbq voor jou en je dierbaren Lientje🌸
Dank je fleurette. Ik had een slechte dag met veel duizelig zijn vandaag maar ik heb de barbecue goed volgehouden en dat was fijn. Moet wel zeggen dat ik bijna iedereen aan het werk heb gezet en ik dus uiteindelijk maar iets van 10 procent heb gedaan. Meestal deed ik 90 en de rest 10. Dat lukt nu niet meer en gelukkig pakte iedereen goed mee aan. Erg fijn. En gezellig al mijn kinderen ff bij me.
Fleurette
31-05-2026 om 16:23
Dat klinkt goed Lientje. Mooi dat je hebt kunnen loslaten👏🏻
Je schreef dat je dochter een of meer vormen van reuma heeft. Hebben ze al een haar bloed onderzocht op HLA-B27?
lientje69
31-05-2026 om 17:00
Fleurette schreef op 31-05-2026 om 16:23:
Dat klinkt goed Lientje. Mooi dat je hebt kunnen loslaten👏🏻
Je schreef dat je dochter een of meer vormen van reuma heeft. Hebben ze al een haar bloed onderzocht op HLA-B27?
Ze wacht op uitslagen. Deze zit er ook bij idd op de lijst. Over een week weten we waarschijnlijk meer.
De 3 vormen waar de arts aan denkt zijn reumatoïde artritis, artritis- psoriasis en lupus. De laatste hopen we echt niet. Al heeft ze daar dus helaas wel diverse symptomen van , maar dat kan toeval zijn.
Fleurette
01-06-2026 om 12:04
Jammer dat die tijd tussen bloed prikken en uitslagen zo lang duurt, zeker in dit geval.
Ik duim dat Lupus negatief is🙏