Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Picunia  , veel plezier  met alles.

Hier morgenochtend nog fysio. Morgenmiddag  met man de bestellingen ophalen. En dan eerste kerstdag wat kleine hand - en spandiensten  en verder lekker zitten en genieten.  Want dochter en schoonzoon hebben beloofd de rest te doen. En anders zet ik de rest wel aan het werk voor me , aangezien  ik er ook erg zin in heb , en alles vol wil houden , wil ik zo min mogelijk doen . Maar dat komt vast goed. Als ik maar vraag. Dat is nog steeds een leerpuntje voor me.

Wat gezelllig al zo de voorbereidingen voor kerst, ieder op zijn eigen manier. Hier ook al bezig met name zitplaatsen creeeren is een dingetje. Iedereen komt hier namelijk.  Maar op zich gezellig, want we mijn man en ik kunnen samen voorbereiden. Hier inmiddels onderzoek gehad en pas in Januari de officiele uitslag, maar wel even in de portal gekeken en daaruit zou ik denken dat ze misschien toch wel gaan opereren. Ik wil er niet teveel over uitwijden. Pijnklachten nemen eigenlijk ook alleen maar toe...dus ik hoop er ergens op. Helaas betekent dat niet dat ik ergens rust krijg op het front van solliciteren oid. De instanties kunnen dus niet meedenken in dat elke dag pijn hebben je van binnen helemaal opvreet en dat je daardoor ook niet echt open staat voor een nieuwe baan....terwijl je zelf al moeite hebt de dag door te komen. Maarrrr nu heb ik me even rust gegund en ga ik lekker genieten van de feestdagen.

lientje69 schreef op 23-12-2025 om 12:29:

Picunia , veel plezier met alles.

Hier morgenochtend nog fysio. Morgenmiddag met man de bestellingen ophalen. En dan eerste kerstdag wat kleine hand - en spandiensten en verder lekker zitten en genieten. Want dochter en schoonzoon hebben beloofd de rest te doen. En anders zet ik de rest wel aan het werk voor me , aangezien ik er ook erg zin in heb , en alles vol wil houden , wil ik zo min mogelijk doen . Maar dat komt vast goed. Als ik maar vraag. Dat is nog steeds een leerpuntje voor me.

Lientje, misschien ongevraagd advies, dan negeer het maar. Er bestaat een rustmethode waarbij je elke 2 uur 20 minuutjes moet rusten, ik heb die niet helemaal gevolgd, maar dit soort dagen hield ik wel vol door tussendoor even 20 minuten echt prikkelarm te rusten, gun jezelf met kerst die momenten niet zo gezellig, maar vooral achteraf herstelde ik dan toch sneller

Oef leatje, spannend hoor. Vervelend dat ze niet begrijpen dat solliciteren dan niets wordt. Ik hoop wel voor je , dat als ze opereren, je er baat bij gaat krijgen. 

Nu ik portal en lezen zie , word ik getriggerd in te loggen op de mijne om de onderzoeksuitslagen te lezen. Heb echter man moeten beloven dit niet te doen. Want stel dat de oorzaak  van mijn bloedingen wel een onderliggend iets is geweest ( tumor ) zitten we de hele kerst in spanning. Ik word pas 6 januari  gebeld door de neuroloog.  Probeer er maar op te vertrouwen dat als het écht foute boel is, ze me wel eerder zullen bellen. Dus ik ga wat betreft de portal van het ziekenhuis  maar even weer op mijn handen zitten.

Miekje6 schreef op 23-12-2025 om 13:01:

[..]

Lientje, misschien ongevraagd advies, dan negeer het maar. Er bestaat een rustmethode waarbij je elke 2 uur 20 minuutjes moet rusten, ik heb die niet helemaal gevolgd, maar dit soort dagen hield ik wel vol door tussendoor even 20 minuten echt prikkelarm te rusten, gun jezelf met kerst die momenten niet zo gezellig, maar vooral achteraf herstelde ik dan toch sneller

Is qua drukte misschien  wel verstandig maar heel ongezellig vrees ik. Dochter komt helemaal uit Zuid-Holland  , zie ik niet vaak. Schoonmoeder  waar ik elke 2 weken heen ging voor mantelzorg dito ( en die gaat nu hard achteruit) Dus ik denk dat ik ervoor kies om de ochtend maar flink te rusten en deel middag. Het eten beginnen we rond 5 uur mee. Oudste zal hier denk ik zo rond 3 uur zijn. En om 8 uur is iedereen weer weg. Dus ik probeer  het uit te zitten. 

Maar je tip is op zich wel een goede hoor. Ik kijk even hoe het gaat en anders trek ik me in eigen huis even terug voor een pauze.  Het is goed te realiseren aangezien  we het nu bij dochter aan de andere kant  van de muur vieren. Ik neem hem mee, dank je voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.