Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
21-10-2025 om 11:52
Broodjebrie schreef op 21-10-2025 om 11:51:
[..]
![]()
@alcedo Ik heb uitstraling in 1 been.
Noglangnietjarig
21-10-2025 om 13:02
Na ongeveer een jaar zakte ik letterlijk door mijn benen (hernia).
Je weet niet wat je overkomt!
lientje69
21-10-2025 om 15:39
Ik heb het de hele dag door koud. Ook een teken dat het ng niet helemaal lekker gaat in mijn hoofd. De glaszetter is een nieuw raam in de deur aan het zetten maar begon zo met hamer en beitel te rammen zonder zijn komst aan te kondigen. Ik stond net in de keuken om thee te zetten en een bakje fruit te maken en schrok me de tandjes. Kan ook nooit goed zijn.
Verder nog kortademig en slappe benen zodra ik wat doe. Hoewel de bloeddruk dan omhoog knalt ( niet goed uiteraard) lijkt alles me ietsje beter af te gaan dan gisteren. Hopelijk zet dat door.. Net ook nog weer een uur geslapen, ik heb het blijkbaar nodig.
Noglangnietjarig
21-10-2025 om 15:50
Lientje, echt gewoon alles op je gemakje
Duim voor me plsss:
Ik was net voor foto’s in het ziekenhuis.
Moest meteen door naar de spoedeisende hulp 🙈
Ze gaan me behandelen oid (opereren denk ik)
En man moet zn auto zelfs bij de spoed parkeren, voor na de operatie.
Dat gewrichtje is niet stuk maar t uiteinde van mn sleutelbeen
Mag ook nix meer eten en drinken nu
Broodjebrie
21-10-2025 om 15:54
lientje69 schreef op 21-10-2025 om 15:34:
Hoop maar dat het meevalt bij broodjebrie en snel herstelt.
Dat hoop ik ook. II ben net terug van de huisarts, ze denkt inderdaad ook aan een hernia. Ik moet over 2 dagen laten weten hoe het gaat, ik moet naproxen gaan slikken, kijken of dat (naast de paracetamol en de fysio) gaat helpen. Qua werk deze week inderdaad thuisblijven, wel bewegen maar absoluut niet forceren (dit advies kwam vooral van de fysio). Dus eigenlijk vooral nu afwachten..
Noglangnietjarig
21-10-2025 om 16:13
dat niet eten en drinken is protocol dus.
Nou geen operatie hoor 🙏
Wel een sling omgekregen en zo gesprek met een arts zometeen.
Sleutelbeen is gebroken.
lientje69
21-10-2025 om 17:21
Noglangnietjarig schreef op 21-10-2025 om 15:50:
Lientje, echt gewoon alles op je gemakje
![]()
Duim voor me plsss:
Ik was net voor foto’s in het ziekenhuis.
Moest meteen door naar de spoedeisende hulp 🙈
Ze gaan me behandelen oid (opereren denk ik)
En man moet zn auto zelfs bij de spoed parkeren, voor na de operatie.
Dat gewrichtje is niet stuk maar t uiteinde van mn sleutelbeen
Mag ook nix meer eten en drinken nu
Jemig , wat heftig noglangnietjarig. Ik ga heel hard voor je duimen. Je bent vast erg geschrokken en je man ook neem ik aan. Sterkte met alles
lientje69
21-10-2025 om 17:22
Noglangnietjarig schreef op 21-10-2025 om 16:13:
Nou geen operatie hoor 🙏
Sleutelbeen is gebroken.
Oh had eerst de update moeten lezen. Pijnlijk noglangnietjarig. Ik heb mijn schouder een aantal jaar terug gebroken, heel vervelend. Hopelijk krijg je iets tegen de pijn en herstel je vlot
Broodjebrie
21-10-2025 om 17:24
Noglangnietjarig schreef op 21-10-2025 om 16:13:
Nou geen operatie hoor 🙏
Sleutelbeen is gebroken.
Ooh wat een schrik dan, ineens! Gelukkig dat je geen operatie hoeft uiteindelijk.
Broodjebrie
Noglangnietjarig schreef op 21-10-2025 om 16:36:
Ahhhh sterkte en beterschap, broodje brie
Dank je wel.
lientje69
Broodjebrie schreef op 21-10-2025 om 15:54:
[..]
Dat hoop ik ook. II ben net terug van de huisarts, ze denkt inderdaad ook aan een hernia. Ik moet over 2 dagen laten weten hoe het gaat, ik moet naproxen gaan slikken, kijken of dat (naast de paracetamol en de fysio) gaat helpen. Qua werk deze week inderdaad thuisblijven, wel bewegen maar absoluut niet forceren (dit advies kwam vooral van de fysio). Dus eigenlijk vooral nu afwachten..
Bewegen idd licht zwemmen en wandelen broodjebrie. En niet te lang zitten, goed afwisselen. Apart dat je in 2 dagen alweer contact hebt, of zoiets in 2 dagen al verbeterd.
Sterkte!
Broodjebrie
21-10-2025 om 17:26
lientje69 schreef op 21-10-2025 om 17:24:
[..]
Bewegen idd licht zwemmen en wandelen broodjebrie. En niet te lang zitten, goed afwisselen. Apart dat je in 2 dagen alweer contact hebt, of zoiets in 2 dagen al verbeterd.
Sterkte!
![]()
Ja, dat vind ik ook apart.. maar dat is bij werk hetzelfde hoor, donderdag heb ik overleg met leidinggevende over volgende week. Maar dat komt meer omdat zij de vrijdag niet werkt, en mocht ik volgende week nog niet gaan werken dan moet zij donderdag nog alles regelen voor volgende week.
lientje69
21-10-2025 om 17:37
Broodjebrie schreef op 21-10-2025 om 17:26:
[..]
Ja, dat vind ik ook apart.. maar dat is bij werk hetzelfde hoor, donderdag heb ik overleg met leidinggevende over volgende week. Maar dat komt meer omdat zij de vrijdag niet werkt, en mocht ik volgende week nog niet gaan werken dan moet zij donderdag nog alles regelen voor volgende week.
Ja ik moet ook donderdag weer bellen. Elke week idd. Helaas vrees ik dat eerste week november werken tegen gaat vallen voor mij. Dan moet ik wel heel hard op gaan knappen. Zullen ze niet blij mee zijn ( maar dat ben ik zelf ook niet, zou me graag weer goed voelen en willen werken )