Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Casandra
26-08-2025 om 13:03
Casandra schreef op 25-08-2025 om 19:04:
Als je ziek ben , gaat je huwelijk kapot. De ander kan onmogelijk voelen wat jij voelt en steeds vallen ze jou daarop aan.Mijn liefde brokkelt stilaan telkens een beetje meer af en het doet me ook verdriet, hoe tegenstrijdig dit ook allemaal klinkt. Ik ben het beu om als een kleuter steeds terecht gewezen te worden ook al is dat nog zo goed bedoeld.Ik ben het beu om er steeds op gewezen te worden dat ik teveel naar zijn zin medicijnen slik, ook al zijn ze allemaal op voorschrift . Ja duh.. ik slik zoveel om jou te besparen dat ik het anders alle dagen zou uitschreeuwen van de pijn .
Ik heb het al getest dat ik minder inneem en dan maar schreeuw van de pijn. Het zweet drupt dan letterlijk uit mijn lange haar . Wie komt er dan aanlopen met extra medicatie? Juist…
Raar, als hij eens een keer een week rugpijn heeft , hij gevaarlijk veel medicatie inneemt. Voor hem tellen bepaalde regels niet.
Ook de buitenwereld staat er zo in . Je zal maar met zo’n mens als ik opgescheept zitten.
Als ik pijn heb en het is een tien verlangt hij nog dat ik mij waardig en normaal gedraag . Dat doe je gewoon punt!
Mijn moeder is 24 jaar ziek geweest en gestorven op haar 47. Ik zag bij haar wat ik zelf ondervind. Je word stiller en zegt steeds minder . Want wat je zegt of denk doet er niet toe . Je bent ziek en blijkbaar ben je dan minder waard als persoon.
Ik vind de wereld onnodig hard. Nee, ik zal geen spijt hebben om hem te verlaten.
Gelieve dit niet te quoten. Als ik minder verdrietig ben haal ik het misschien weg misschien ook niet.
lientje69
27-08-2025 om 07:48
Casandra schreef op 26-08-2025 om 13:04:
Heb per ongeluk mezelf zitten quoten.
Mocht je dingen alsnog verwijdert willen hebben, even op het uitroepteken bij je berichten klikken en het aan de moderators vragen Cassandra.
lientje69
27-08-2025 om 07:59
Hier gaat het momenteel niet lekker met me. Ik heb het geestelijk erg moeilijk en veel huilbuien. Ik weet even niet meer wat ik met mezelf aan moet. Lichamelijk gaat het wisselend.
Leatje
27-08-2025 om 09:26
Oh dat is vervelend lientje. Het klinkt alsof de balans even weg is. Sterkte hoor.niet fijn.
Hier ook even een domper. In het verslag van de a.d komt steeds hetzelfde onderwerp terug. Over het emotioneel welbevinden. En toch komt dat steeds terug en word ik dus ook beperkt in mijn mogelijkheden van reintegreren. Ik wil het niet te specifiek maken ivm herkenbaarheid, maar ik baal er stevig van. Aangezien ik me in het werk nog nooit negatief heb gedragen tegenover een klant. Zit ook niet in mijn aard. Kan ik straks iets gaan doen waar ik totaal ongelukkig van word....
lientje69
27-08-2025 om 10:26
Leatje schreef op 27-08-2025 om 09:26:
Oh dat is vervelend lientje. Het klinkt alsof de balans even weg is. Sterkte hoor.niet fijn.
Hier ook even een domper. In het verslag van de a.d komt steeds hetzelfde onderwerp terug. Over het emotioneel welbevinden. En toch komt dat steeds terug en word ik dus ook beperkt in mijn mogelijkheden van reintegreren. Ik wil het niet te specifiek maken ivm herkenbaarheid, maar ik baal er stevig van. Aangezien ik me in het werk nog nooit negatief heb gedragen tegenover een klant. Zit ook niet in mijn aard. Kan ik straks iets gaan doen waar ik totaal ongelukkig van word....
Waak ervoor dat je geen dingen moet gaan doen waar je niet gelukkig van word. Want dat is ook niet goed voor je emotioneel welbevinden.
Alcedo
28-08-2025 om 08:53
Leatje schreef op 27-08-2025 om 09:26:
Wat raar Leatje. Kun je dat nog aangeven bij de arbeidsdeskundige?
Sterkte Lientje 
Leatje
29-08-2025 om 09:31
Klopt hoor ik mag er nog op reageren. Ik denk dat ik dat nog ga doen, maar het kost me erg veel negatieve energie dus ik moet even moed verzamelen.
Alcedo
29-08-2025 om 20:20
Leatje schreef op 29-08-2025 om 09:31:
Klopt hoor ik mag er nog op reageren. Ik denk dat ik dat nog ga doen, maar het kost me erg veel negatieve energie dus ik moet even moed verzamelen.
Dat snap ik. Zulke dingen vreten energie 
lientje69
30-08-2025 om 10:55
Leatje schreef op 30-08-2025 om 10:10:
Herleidbaar lientje? Of gewoon pech?
Denk vanwege het slechter wordende weer. En heb het erg druk de laatste tijd. Gisteren gewandeld in het bos en duin. Heuvelop, heuvelaf. Misschien dat dat de redenen zijn
lientje69
05-09-2025 om 06:16
Hoe is het met iedereen ?
Hier heel veel gewerkt de afgelopen week. Komende week ook weer helaas. Weinig slaap en afgelopen nacht spande helemaal de kroon. Denk effectief met 7 keer wakker tussendoor zo'n 3 uurtjes. Dus van eĺlende ( was al om half 4 klaar wakker ) er maar uit gegaan en aan mijn huishouden begonnen. Niet dat dat geen overbodige luxe is, is er afgelopen week behoorlijk bij ingeschoten. Maar om dat nu om half 6 s ochtends te gaan doen... Maar slapen lukt ook niet ondanks dat ik vreselijk moe ben. Dus tsja, je moet wat. 
Leatje
05-09-2025 om 13:56
waardeloos Lientje, je hebt vandaag veel tijd gewonnen met zo vroeg op te staan. Hopelijk lukt het slapen snel wat beter. Is het van de pijn dat het niet lukt?
Hier gaat het zijn gangetje. Even wat meer pijnklachten. M'n schouder speelt op maar ook hielspoorklachten. Ook spelen er privé wat dingetjes die waar ik mee om moet leren gaan. Al met al geen opwaartse lijn. Ik ga er ook weer minder door bewegen en dan zit je in zo'n neerwaartse spiraal.
lientje69
05-09-2025 om 14:06
Het is niet echt de pijn leatje. Dat is te doen op een incidentele hele slechte dag na. Ik denk te druk en psychische dingen.
Mijn huis is nog niet schoon nee. Heb wel 2 2 persoons bedden verschoond. 2 wassen gedraaid. Tafelkleed gewisseld. E- learning gemaakt. En ben naar moeder geweest voor de mantelzorg ( is vnl boodschappen en administratie )
Verder wat kleine schoonmaakdingen gedaan maar de grote lijnen als badkamer/ stofzuigen enz moeten nog.
Maar ik ga eerst even zitten nu met een kopje thee. Anders kom ik de dag helemaal niet door vrees ik. Man wil vanavond en het weekend ook weer aan het klussen dus ik moet zien dat ik nog wat energie uit mijn tenen pers.