Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Broodjebrie
30-04-2025 om 19:27
Alcedo schreef op 30-04-2025 om 19:10:
[..]
We forummen allemaal al een tijdje dus toen jullie elkaar leerden kennen was je in de twintig
Haha ja maar lientje dacht dat ik nog steeds in de 20 was.
Volgens mij waren er nog een paar forummers die nog jonger zijn, maar die posten niet meer.
lientje69
30-04-2025 om 23:34
Broodjebrie schreef op 30-04-2025 om 19:28:
ik ben ook niet meer actief in dit topic maar lees soms nog mee.
Nou... nu post je toch ook
Broodjebrie
01-05-2025 om 07:25
lientje69 schreef op 30-04-2025 om 23:34:
[..]
Nou... nu post je toch ook
![]()
Ja ik moest even iets corrigeren haha!
lientje69
01-05-2025 om 08:58
Broodjebrie schreef op 01-05-2025 om 07:25:
[..]
lientje69
01-05-2025 om 09:07
Hier wakker geworden met fikse hoofdpijn. Thuis een chagrijnige half depressieve man. Overal opduikende problemen. Ik ben zó moe. Maar moet werken vandaag. Zo nog richting een verjaardag. Gelukkig de laatste in een lange rij, april is altijd druk.
Morgen solliciteren, langzaam word ik een beetje zenuwachtig. Op mijn werk zeggen ze: Maar je hebt nog niks anders, waarom ga je dan weg ??
En ik kreeg een mail van de manager somatiek dat ze me daar graag willen. Doe ik niet. Want het is niet het werk maar het rare gedrag van de organisatie ( en oneerlijke collega's) dat me parten speelt. Dan zoek ik liever iets dichter bij huis met minder reistijd.
Maar het blijft verdrietig hoe alles gelopen is
Maakt me ook onzeker. Ben ik gewoon zo moeilijk ofzo. Omdat ik opkom voor mijn rechten? Eerst qua salaris bij mijn vorige werkgever en nu omdat ik het aan mij beloofde vaste contract wil? Ik krijg continu terug dat ik goed in mijn werk ben. Dus dat is niet het probleem blijkbaar. Ik vrees dat ik te eerlijk ben over mijn chronische pijn en mijn ooit doorgemaakte herseninfarct. Dat ze bang zijn voor hoge ziektekosten ofzo. En dat terwijl ik echt nóóit ziek ben. Ik moet dat denk ik maar niet meer vertellen in een nieuwe baan. Lastig, want ik ben een erg open en eerlijk persoon.
lientje69
01-05-2025 om 09:09
Iemand tips hoe je een open karakter kan veranderen naar een geslotener karakter? 
Leatje
01-05-2025 om 10:25
Lientje toch echt proberen jezelf te blijven hoor. Ik herken dat wel heel erg, ik ben ook graag eerlijk. Ik hoop dat je een leuke werkgever gaat treffen waarbij je niet je karaktertrekken (het open zijn) hoeft aan te passen, want dat kost ook bergen energie. Het verzwijgen heeft ook geen nut want hoe dan ook brand je zelf op hoogstwaarschijnlijk, door steeds te laten zien dat je 'gezond' bent.
Ik geloof er toch wel in als je duidelijk kan aangeven wat je klachten zijn, dat je soms een stap terug moet doen of niet over bepaalde uren heen moet gaan bijvoorbeeld. Dat daar best wel begrip voor is. Alleen moet je wel de juiste werkgever treffen.
Picunia
01-05-2025 om 13:08
Lientje, ik zou inderdaad niet meer vertellen van jouw herseninfarct twintig jaar geleden. Dat je nog met gevolgen kampt, beïnvloedt je werk niet negatief. Dus hoef je het niet te melden.
Wel zou ik zakelijk zijn over het aantal uren. Je wilt niet meer werken dan bijvoorbeeld 20 uur per week. Een enkele uitschieter naar 32 uur is geen probleem. Als ze vragen waarom, niet beginnen over dat infarct, maar dat je andere verlichtingen hebt, zoals mantelzorg.
Later kun je natuurlijk wel eens aangeven dat je een infarct hebt gehad. Jij bent een gewilde werknemer, dus probeer dan ook wat eisen te stellen. En onthoudt: het is misschien lastig voor een organisatie als een medewerker voor haar rechten opkomt, maar dat maakt haar geen lastige medewerker!
Alcedo
01-05-2025 om 17:37
Broodjebrie schreef op 01-05-2025 om 07:25:
[..]
Hoe gaat het met je? Hoewel, ik kan die vraag dan misschien beter per app stellen 
Broodjebrie
01-05-2025 om 17:38
Alcedo schreef op 01-05-2025 om 17:37:
[..]
Hoe gaat het met je? Hoewel, ik kan die vraag dan misschien beter per app stellen
Gaat even niet zo lekker. Veel gedoe met werk op het moment.
Alcedo
01-05-2025 om 17:40
lientje69 schreef op 01-05-2025 om 09:09:
Iemand tips hoe je een open karakter kan veranderen naar een geslotener karakter?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het probleem is hoor. En ook niet je capaciteiten als verzorgende. Ze hebben vrij duidelijk aangegeven wat zij vinden dat verbeterd kan worden en dat dat de reden is om je nog geen vast contract te geven. Dat is hard en naar, maar wel wat er met je is afgesproken. Ze hebben je niet onvoorwaardelijk een vast contract beloofd, maar voorwaardelijk. Nu vinden zij dat er nog verbeterpunten zijn en geven je een kans om daaraan te werken.
Dit staat los van wat ik ervan vindt he, maar ik probeer er even objectief naar te kijken.
Met wat je mij (ons) allemaal verteld heb, snap ik overigens heel goed dat je graag ergens anders wilt werken en ik denk echt dat het morgen wel goed komt met je sollicitatie.
Milala
01-05-2025 om 21:09
Nu vakantie, dan ga ik altijd te veel doen. Nu bewust agenda zo leeg mogelijk en gewoon per dag kijken waar ik zin in heb en wat door geschoven wordt tot morgen. Gisteren oprit schoongespoten, dat gaat makkelijker en sneller dan het onkruid wieden. Dat ging goed maar vandaag het invegen.. dat had ik dus niet moeten doen. Nu zit ik met de gebakken peren. Hopelijk leer ik dit af bij mijn therapie.
lientje69
02-05-2025 om 08:36
Probeer ook je rust te pakken en te ontspannen Milala. Maar ik herken het helaas wel
Ik probeer ook altijd zo veel mogelijk achterstallig werk op te pakken in mijn vakanties.
Ik heb zo een sollicitatiegesprek. Toch een beetje spannend weer.