Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Hier  loopt het niet soepel.  Man loopt op zijn tenen , windt zich over alles op.  De verbouwing, maar ook familie perikelen, het nieuws ( klimaatactivisten, de demonstraties bij de universiteiten, het koningshuis) You name it, hij is er boos over. Denk dat hij overspannen  begint te raken.  Niet gezellig.  Heb hem al valeriaan gegeven  maar misschien  moet ik een oxazepammetje door zijn koffie gooien.😁

lientje69 schreef op 08-05-2024 om 15:10:

Hier loopt het niet soepel. Man loopt op zijn tenen , windt zich over alles op. De verbouwing, maar ook familie perikelen, het nieuws ( klimaatactivisten, de demonstraties bij de universiteiten, het koningshuis) You name it, hij is er boos over. Denk dat hij overspannen begint te raken. Niet gezellig. Heb hem al valeriaan gegeven maar misschien moet ik een oxazepammetje door zijn koffie gooien.😁

Oef. Of de stekker uit de tv trekken voorlopig? Of zoekt hij het nieuws actief op? 

Ambra schreef op 08-05-2024 om 16:27:

[..]

Oef. Of de stekker uit de tv trekken voorlopig? Of zoekt hij het nieuws actief op?

Hij zoekt t actief op. Op zijn telefoon. En tiktok

Moeilijke situatie Lientje. Zit er iets achter? Stress? Andere problemen? De zaak rondom je dochter?

Ik heb vandaag geen hele fijne dag gehad. Enige 'positieve' is dat de huisarts mijn B12 gehalte toch te snel gedaald vindt en aan de lage kant vindt en ze dus nu wil dat ik een keer per maand bijspuit. Dat moet ik een jaar proberen en dan kijken we of de frequentie veranderd moet worden. 

Het gedoe vandaag was dat iets achter mijn rug om geregeld is, terwijl ik er een belangrijke rol in heb. Daar kan ik niet tegen en toen ik dat met man probeerde te bespreken, nam hij mijn gevoel niet erg serieus. Dat vind ik heel naar. 

Alcedo schreef op 08-05-2024 om 19:20:

Moeilijke situatie Lientje. Zit er iets achter? Stress? Andere problemen? De zaak rondom je dochter?

Denk vooral het laatste. Maar ook dat er zoveel tegenzit met de verbouwing. Lijf werkt tegen.  En denk een soort penopauze. Nederland  is kut, huis is kut, leven is kut.  Ik wil naar Frankrijk ( Italië  in zijn geval ) en kom nooit meer terug. Dat werk zeg maar.

Alcedo
Klinkt niet zo leuk. 

Hier doet alles zeer. Mijn heup  begint weer op te spelen, maar ook mijn armen  doen de laatste tijd  flink pijn. Het is dat het eind  in zicht is en dat een half afgemaakt huis ook niks is, maar anders gooide ik de handdoek in de ring. Ben het zózat!

Stilletjes hier.  Het vordert hier traag, maar waarschijnlijk  gaan we volgend weekend  de vloer leggen. Ondertussen  ben ik ook de tuin van wat vuil aan het ontdoen, het paard trainen, met moeder om boodschappen  , beetje huishouden. Ik heb echt overal  spierpijn, en af en toe breekt mijn  " normale  " pijn er ook wat doorheen. Afijn, het eind is in zicht  eindelijk.  Woensdag  eerste werkdag  bij nieuwe  baan, ben erg benieuwd  hoe dat gaat bevallen.  

Morgen nemen we een  " rustdag " zei man. De planning:  naar het kerkhof, naar beide moeders en bij zijn moeder de tuin doen en al het vuil tussen de tegels verwijderen. Tot zover de rustdag..  
Vanmiddag  heb ik een bruiloftsfeest ( 60 jarig huwelijk ) dus dan gebeurt  er ook weinig. Ben net een half uur in de tuin bezig  geweest en ga nu maar eens richting  paard.  Fijn weekend  iedereen!

jeetje Lientje, wat ben je actief zeg! 

Ik heb afgelopen nacht getracht wat van de aurora te zien. Ik had helaas het spektakel van vrijdagnacht gemist. Ik heb wel wat gezien, maar het bleef bij een gloedje. De bonus was de zichtbare Melkweg. 

Toen ik eenmaal in bed lag slecht geslapen. Gelukkig kan ik wel aardig goed tegen wat slaaptekort dus ik had er vandaag weinig last van. Wel napijn uiteraard. We moesten eerst gisteravond nog naar mijn ouders voor Moederdag...

Mijn afspraak van morgenochtend meldde zich vanmiddag ziek, dus nu ga ik morgenochtend voor het eerst sinds de operatie weer proberen te fietsen. Spannend. 

Nog een week tot de vakantie, dus ik moet daar ook een beetje naar toe werken. Inpakstress en zo

Succes met fietsen morgen Alcedo!

Ik doe redelijk  veel ja, maar wel gedoseerd. Net ook weer een half uurtje in de tuin bezig geweest, het is nu heerlijk  buiten. Maar na een half uur op mijn knieën  is het wel weer even genoeg.  Verder heb ik best wat pijn , nu meer mijn normale  pijn zeg maar. Daardoor  slaap ik ook weer slechter. Denk dat dit ook deels stress gerelateerd  is. Verbouwing is nog niet af, mijn nieuwe  baan begint woensdag  en verder rommelt er privé  nog een en ander waar ik me  druk over  maak.

Ik ga nog even Code van Coppens kijken, douchen en mijn bed in. Hoop dat ik een beetje slaap.

Ik heb gefietst! Ging best goed eigenlijk en mijn conditie blijkt lang niet zo slecht als ik dacht. 
Helaas ben ik vanochtend wakker geworden met migraine en dat heb ik nu nog steeds. De hooikoorts helpt ook niet echt mee. Maar het fietsen an sich was best lekker. 

Verder geen plannen vandaag en ook niet bijster veel te doen. Nou ja, veel in het huishouden maar dat schuif ik maar veilig voor me uit

Nog 1 week tot de vakantie

Spannend  Alcedo, maar ook wel een leuk vooruitzicht  toch?  Alles al tot in de puntjes voorbereid? ( jou een beetje kennende)  

Ik baal want ik krijg  weer  meer last van mijn heup.  En dat is vervelend  want woensdag begint mijn nieuwe baan.  Waar ik ook alweer stikzenuwachtig voor ben. Totaal onnodig, want ik weet dat ik het kan. Maar toch. Nieuwe  mensen, veel nieuwe dingen leren, meer computerwerkzaamheden, het is best spannend.  Meer reistijd met eventuele  files , al zal dat hopelijk  wel loslopen  op mijn werktijden.  Hoop vooral dat het met mijn collega's  gaat klikken.  En dat de nachtdiensten  gaan bevallen.  Nooit eerder nachten gewerkt  dus dat is ook best een dingetje . Verdient wel goed, dus hoop dat het bevalt. 

Vandaag  fysio  gehad. Zou de laatste keer zijn. Maar we gaan  nu toch nog even door.
Verder naar het paard geweest , die had de kolder in de kop weer. Arm ligt open , rechterknie geschaafd en mijn rechterheup doet nu ook zeer. Gaat lekker..

lientje69 schreef op 13-05-2024 om 19:10:

Vandaag fysio gehad. Zou de laatste keer zijn. Maar we gaan nu toch nog even door.
Verder naar het paard geweest , die had de kolder in de kop weer. Arm ligt open , rechterknie geschaafd en mijn rechterheup doet nu ook zeer. Gaat lekker..

Slim om nog even door te gaan.

 Mijn moeder doet nu een vergelijkbaar iets. Ik hoop dat de fysiotherapeut een beetje doorpakt bij haar, aangezien ze helemaal niks doet aan beweging maar ze vindt zelf dat ze heel goed bezig is met bewegen. Niet handig bij een versleten heup. 


Logisch dat je het spannend vindt om te beginnen bij je nieuwe baan Lientje. Maar je bent enthousiast en open genoeg dus dat komt vast wel goed!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.