Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik heb werkelijk  overal spierpijn.  Maar de keuken begint  eindelijk op te schieten. Kan hem in elk geval gebruiken  al nu. Erg fijn.

Nu zo weer verder met afstellen  deurtjes, kitten enz. Hopelijk  kunnen  we nog iemand  vinden die de vloer wil leggen. Tot nu toe weinig succes. In dat geval moeten we dat dus ook nog zelf gaan doen..

Picunia schreef op 26-04-2024 om 09:38:

Mijn eigen voortand is eruit getrokken en die is gebruikt om in het gat te plaatsen. Hij is vastgezet met vleugeltjes achter de rest van de tanden. Het is mooi gedaan. Omver minimaal 4 maanden wordt er gekeken of de wond is genezen, daarna komt het implantaat, wat weer minimaal 4 maanden moet genezen en dan komt de kroon. Wel een lang traject. De verzekering eist dat dit moet zijn afgerond uiterlijk 27 december a.s. Dat gaat dus niet lukken. Ik moet dus in de slag met de verzekering.

Wat slim. 

Wel bijzonder dat de verzekering een deadline eist die om medische redenen niet gehaald kan worden.

Picunia schreef op 26-04-2024 om 19:28:

Mijn verzekeraar gaf aan dat er om “tandheelkundige redenen” verlenging aangevraagd kan worden. Gelukkig!

Wat een narigheid, Lientje! Veel sterkte, dit kan je er ook nog wel bij hebben. Hopelijk valt het mee.

Oh mosterd. Fijn dat dat is opgelost!

Ik ben gisteren iets te druk geweest dus moet dat nu bezuren. Het is ook vooral een opeenstapeling van drukte. Vandaag probeer ik het dus rustiger aan te doen. Ook komende week lijkt een rustige week te worden, al wil ik wel wat aan de slag met mijn hobby, wat fysiek ook weer intensief is. Keuzes maken dus... 

Lientje, fijn dat je weer kunt koken. Spierpijn is minder. Hopelijk vinden jullie nog iemand voor de vloer. 
Alcedo, zo gaat het inderdaad, teveel doen, teveel drukte en je moet het bezuren. Lullig is dat toch! Hopelijk kun je nog een beetje rustig aan doen en je hobby gedoseerd inpassen.

De blauwe plekken in mijn gezicht beginnen gelig te worden. In mijn mond heb ik nog wel steeds pijn. 
Omdat ik deze week op vakantie ga, had ik vorige week erg volgepland. Ik zag daar wel tegenop. Maar ik had die ingreep veel te positief ingeschat en kon dus ook veel afspraken afzeggen. Ik vind dat wel vervelend, maar bijna niet kunnen praten en veel pijn hebben is ook geen goed idee. Morgenmiddag nog één vergadering en dan zit het erop en kan ik mij op de vakantie richten.

Alvast een fijne vakantie Picunia! Waar ga je  heen?  En dat te positief  inschatten, tsja. Dat gebeurt best veel bij ons allemaal.  Helaas..

Mijn keuken komt langzaamaan zeker steeds meer af. Vanavond  heeft de vaatwasser  voor het eerst gedraaid. Ook weer heel fijn . Het gaat allemaal  helaas langzamer dan gepland. Het had allang  af moeten zijn. Maar  het zit op vele fronten  tegen. Gelukkig  wordt het  wel erg mooi.

Fijne vakantie Picunia en succes met de laatste loodjes!

Fijn dat het einde in zicht komt Lientje! Is toch een heel project zo.

Mijn therapeut is met vakantie dus ik had de ochtend 'vrij'. Lekker therapeutisch een tijdje in het bos rondgehangen en dat was eigenlijk wel heel lekker en ontspannend. Beetje jammer dat ik dat gevoel niet vast kan houden vanwege alles op mijn to-do lijstje. 
Doordat ik 's middags altijd op bed lig is mijn effectieve tijd op een dag een stuk minder en dat is soms erg lastig. Maar als ik niet toegeef aan die rust moet ik dat alleen maar bezuren. 

Het wemelde van de muggen vanochtend, dat was het enige nadeel. Dus nu heb ik overal jeuk. 

Alcedo, verstandig om je rust te pakken. Dat doe ik nog te weinig. Ik krijg het niet echt tussen mijn oren dat ik niet alles meer kan. En ja; dus bezuren.
Vanmorgen moest de auto naar de garage. Dus om kwart over zeven al in touw, Daarna administratie gedaan voor mijn vrijwilligerswerk. Toenbij drie verschillende winkels geshopt. Nu snel een boterham eten en op de fiets naar de stad voor een vergadering. Vanavond komt buurman eten, wel gezellig, maar een drukke dag! Dat wordt vanavond bezuren, ik weet het.

Ai , dat is wel druk ja Picunia. 
Alcedo, de foto's  er ff bij pakken om het gevoel terug te krijgen? 

Hier bezig met de keuken dus. En met mijn werkkleding  nog strijken , morgen inleveren.  En vanavond  het paard longeren. Drukte genoeg dus nog ook hier. Morgen  laatste werkdag. Zie er tegenop. Had liever zo met  stille  trom vertrokken.  Verder gaan ze nog wel tegen eea aanlopen  vrees ik. Werd vanmorgen  nog gebeld met een werkgerelateerde  vraag. Ik zei nog: hoe moet dat nou als ik straks weg ben? Dan bellen we jou evengoed! werd er gezegd.

Ook een drukke dag, Lientje.  Morgen je laatste werkdag bij deze werkgever. Je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor jouw vertrek en dat je je collega’s in de steek laat. Je leidinggevende heeft dit over jullie afgeroepen. Hij heeft vast gedacht dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen en rekende, zoals vaker, op jouw loyaliteit. Maar nu heb je een keer voor jezelf gekozen en dat was heel verstandig. Op een gegeven moment zullen je huidige collega’s het zelf moeten rooien.En dat ligt niet aan jou.

Leidinggevende  niet eens gezien  vandaag.  Wel veel collega's  , ook van andere afdelingen.  Cadeautjes en lieve kaarten gehad.  Er waren een paar bewoners  verdrietig . Moeilijk vond ik dat.  Heb de hele  dag gewerkt met een  wat dubbel gevoel. Verdriet  en ook weer berusting. Op de terugweg naar huis overheerste de opluchting gek genoeg. Ik ga mijn bewoners en collega's best missen maar blijkbaar ben ik toe aan een nieuwe uitdaging.  Op naar mijn nieuwe baan  dus maar eerst nog ff doorverbouwen.
Het is helaas  niet  gelukt het af te krijgen vóór  mijn vakantie. 

Slordig dat leidinggevende niet even iets van aandacht aan je laatste dag heeft besteedt.

Geniet van je twee weken vrij!

Alcedo schreef op 30-04-2024 om 20:19:

Slordig dat leidinggevende niet even iets van aandacht aan je laatste dag heeft besteedt.

Geniet van je twee weken vrij!

Dank je! We zijn helaas nog niet klaar met verbouwen  ,  maar ik heb al 2 leuke uitjes op de planning staan. Keukenhof  en kasteel ter Haar. Zin in!

Lientje, het zegt veel van die leidinggevende dat hij/zij niet eens even afscheid kwam nemen. Mooi dat er verder wel mensen je gedag kwamen zeggen. Hebben jullie nog veel werk aan de verbouwing? Wel fijn enerzijds dat je daar tijd voor hebt, maar vergeet niet te ontspannen. Keukenhof en dat kasteel is een goed begin.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.