Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Dank je, Lientje. Ik heb een cool pack meegekregen, maar al wel paracetamol genomen. De verdoving is nu echt uitgewerkt. Er bleek ook een ontsteking te zitten en daarvoor kreeg ik antibiotica.

Picunia schreef op 23-04-2024 om 18:37:

Dank je, Lientje. Ik heb een cool pack meegekregen, maar al wel paracetamol genomen. De verdoving is nu echt uitgewerkt. Er bleek ook een ontsteking te zitten en daarvoor kreeg ik antibiotica.

En wat nu op die plek? Een kroon kan niet lijkt me, een implantaat wel?

Ik heb via Uniek sporten een elektrische handbike te leen gekregen voor 4 maanden. Er is een rolstoel mee geleverd ivm de aankoppeling, ik kan dus niet met eigen rolstoel en handbike uitproberen. Ik vind het erg leuk om te doen, dus heb een aanvraag gedaan bij de gemeente. Het is een sport hulpmiddel en naast de gewone rolstoel met aandrijving heb ik daar nog 'recht' op. Uniek sporten levert dan ook een deel van het budget, en ik ook. Ben heel benieuwd. We zijn naar de Vrije dagen geweest om handbikes uit te proberen, er zijn er veel meer op de markt. 
Het is alleen steeds nog zo koud! Ik heb wel gereden al, alleen deze handbike doet ontzettend zeer aan mijn rechterhand ( versnellingen gebruiken) en daar heb ik nu ook de hele dag last van. Dat is wel jammer. Ik moet dus met een eigen handbike goed op dat soort dingen letten, maar dat gaat goedkomen. Ben zo benieuwd of het allemaal gaat lukken! 

Ambra schreef op 23-04-2024 om 19:11:

Ik heb via Uniek sporten een elektrische handbike te leen gekregen voor 4 maanden. Er is een rolstoel mee geleverd ivm de aankoppeling, ik kan dus niet met eigen rolstoel en handbike uitproberen. Ik vind het erg leuk om te doen, dus heb een aanvraag gedaan bij de gemeente. Het is een sport hulpmiddel en naast de gewone rolstoel met aandrijving heb ik daar nog 'recht' op. Uniek sporten levert dan ook een deel van het budget, en ik ook. Ben heel benieuwd. We zijn naar de Vrije dagen geweest om handbikes uit te proberen, er zijn er veel meer op de markt.
Het is alleen steeds nog zo koud! Ik heb wel gereden al, alleen deze handbike doet ontzettend zeer aan mijn rechterhand ( versnellingen gebruiken) en daar heb ik nu ook de hele dag last van. Dat is wel jammer. Ik moet dus met een eigen handbike goed op dat soort dingen letten, maar dat gaat goedkomen. Ben zo benieuwd of het allemaal gaat lukken!

Dat zou echt leuk zijn Ambra! En ik neem aan dat ze zoiets net als een rolstoel  op de gebruiker  aan gaan passen?

Het is idd niet warm vandaag, ik heb het ook verschrikkelijk  koud vandaag.  En de hele  dag  door  honger echt vervelend.  Zo val ik natuurlijk  nooit verder af.

lientje69 schreef op 23-04-2024 om 19:27:

[..]

Dat zou echt leuk zijn Ambra! En ik neem aan dat ze zoiets net als een rolstoel op de gebruiker aan gaan passen?

Het is idd niet warm vandaag, ik heb het ook verschrikkelijk koud vandaag. En de hele dag door honger echt vervelend. Zo val ik natuurlijk nooit verder af.

Ja klopt. De bediening moet aan de andere kant, en ook minder zwaar gaan. En een starthulp je, want anders kom ik niet verder heb ik al gemerkt, zakte van een heuveltje af naar beneden, toen ik moest stoppen voor een grote weg. Je zwaartepunt ligt erg ver naar achteren en ik kwam dus niet meer op die weg, moest uitstappen en duwen 

Oh Lien, honger hebben en koud is wel dubbel rot..

Ambra, het is de bedoeling dat er een kroon op komt. Blijkbaar kan dat.

Hopelijk kun je inderdaad die handbike via de gemeente krijgen. Zou mooi zijn, beweging is zo belangrijk.

Picunia schreef op 23-04-2024 om 22:13:

Ambra, het is de bedoeling dat er een kroon op komt. Blijkbaar kan dat.

Hopelijk kun je inderdaad die handbike via de gemeente krijgen. Zou mooi zijn, beweging is zo belangrijk.

Oh dat zou fijn zijn. Gaat volgens mij veel sneller dan een implantaat. 

Ambra schreef op 23-04-2024 om 19:11:

Ik heb via Uniek sporten een elektrische handbike te leen gekregen voor 4 maanden. Er is een rolstoel mee geleverd ivm de aankoppeling, ik kan dus niet met eigen rolstoel en handbike uitproberen. Ik vind het erg leuk om te doen, dus heb een aanvraag gedaan bij de gemeente. Het is een sport hulpmiddel en naast de gewone rolstoel met aandrijving heb ik daar nog 'recht' op. Uniek sporten levert dan ook een deel van het budget, en ik ook. Ben heel benieuwd. We zijn naar de Veine dagen geweest om handbikes uit te proberen, er zijn er veel meer op de markt.
Het is alleen steeds nog zo koud! Ik heb wel gereden al, alleen deze handbike doet ontzettend zeer aan mijn rechterhand ( versnellingen gebruiken) en daar heb ik nu ook de hele dag last van. Dat is wel jammer. Ik moet dus met een eigen handbike goed op dat soort dingen letten, maar dat gaat goedkomen. Ben zo benieuwd of het allemaal gaat lukken!

Ik heb nog geen water en afwasmachine  maar de kookplaat  en oven werken inmiddels.  Dus vandaag  weer voor het eerst koken. Aangezien  ik een koekenpan tekort hen ( zit ergens in een doos  ) de vis nu maar in de oven gedaan. Kon gelukkig  ook. Alleen  noest ik daarvoor  een  ovenschaal  lenen bij pleegkind want de ovenschalen zitten ook ergens in een doos. Handig weer...
Morgen bloemkool en aardappelen.  Nieuwe pannenset voor inductie is binnen dus dan kan ik die ook uitproberen. 

Stap voor stap, Lientje, je komt er wel. Gelukkig dat je van pleegkind kon lenen.

Mijn gezicht krijgt steeds meer plekken en mijn mond is erg gezwollen. Eten gaat nog steeds moeizaam, dus vloeibaar. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet.

Picunia schreef op 24-04-2024 om 23:46:

Stap voor stap, Lientje, je komt er wel. Gelukkig dat je van pleegkind kon lenen.

Mijn gezicht krijgt steeds meer plekken en mijn mond is erg gezwollen. Eten gaat nog steeds moeizaam, dus vloeibaar. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet.

Oei , pijnlijk  Picunia.  Sterkte vandaag!

Ik ben moe. Erg moe. Vandaag dagdienst dus vroeg mijn bed uit. Zal zó blij zijn als het verbouwen  hier klaar is. Ben de rommel echt zat en wil wel weer eens een dagje met een boek op de bank. Ik had verwacht  dat de keuken  inmiddels  wel klaar zou zijn, de rest van de kattenmedicijnen zitten ergens in een doos. Geen idee  waar uiteraard, en nu zijn ze op. Dat wordt vanmiddag  na het werk dus ook nog naar de dierenarts.  Óf  alle dozen hier openmaken en doorzoeken. Zucht... Nog een paar dagen, dan moeten ze sowieso  open en opgeruimd de kasten in. Dan de vloer nog en de meubels terug en dan eindelijk  klaar..

Mijn mond begint weer zijn eigen vorm te krijgen. Mijn wang daarentegen…. Vandaag maar niet naar buiten, het lijkt of ik mishandeld ben.

Vandaag je laatste dag, Lientje? Ik snap de frustratie van de verbouwing en de spullen in dozen, maar het einde is in zicht. En wat zul je blij zijn met de nieuwe keuken als alles klaar is.

@Picunia, waar moet die kroon op rusten dan? Daar heb je toch een implantaat voor nodig? Ik heb zelf een implantaat maar vond het nog best een operatie (niet de ingreep zelf maar gewoon het hele traject). Sterkte met het herstel!

Fijn dat je een handbike hebt Ambra, maar vervelend dat er nog wat verbeterpunten zijn. 

@Lientje, stoer hoor, wat jullie allemaal zelf doen!

Mijn telefoon is weer gerepareerd. Het kost wat (aan geld en moeite) maar dan heb je ook wat. Hopelijk blijft het hierbij. 

Ik heb gisteren wel over mezelf geleerd dat ik helemaal niet zo onzeker hoef te zijn over mijn eigen kunnen. Toch iets positiefs
Ik kreeg namelijk best veel commentaar van familie dat ik alleen (als vrouw ) met de auto in de binnenstad van Amsterdam ging parkeren en dan naar de Apple Store zou gaan. 

Man komt vandaag, een dag eerder dan gepland, weer thuis. Enerzijds ben ik daar blij om, anderzijds heb ik nu pas rust in mijn agenda, dus had ik best nog een dag extra alleen willen zijn.

Picunia schreef op 25-04-2024 om 09:22:

Mijn mond begint weer zijn eigen vorm te krijgen. Mijn wang daarentegen…. Vandaag maar niet naar buiten, het lijkt of ik mishandeld ben.

Vandaag je laatste dag, Lientje? Ik snap de frustratie van de verbouwing en de spullen in dozen, maar het einde is in zicht. En wat zul je blij zijn met de nieuwe keuken als alles klaar is.

Nee een na laatste.  Dinsdag de laatste dag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.