Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Pff, dochter is door paard  getrapt
Dikke knie en kan niet meer op of om. Foto's  kunnen pas als de zwelling  weg is. Lekker mee weer. Alsof ik het al niet  druk genoeg  had.

lientje69 schreef op 19-09-2023 om 23:18:

Pff, dochter is door paard getrapt
Dikke knie en kan niet meer op of om. Foto's kunnen pas als de zwelling weg is. Lekker mee weer. Alsof ik het al niet druk genoeg had.

Het zit niet mee Lientje. Sterkte voor jullie allebei!

Vandaag alweer migraine, gelukkig wel vrij licht. Ik krijg straks een kennis op de koffie en dat zal ik wel doorkomen dus. Verder een afspraak met neurologie over de migraine (standaardcontrole, afspraak stond al) dus dan kunnen we het eens hebben over de plotselinge toename.

Alcedo schreef op 20-09-2023 om 08:23:

Vandaag alweer migraine, gelukkig wel vrij licht. Ik krijg straks een kennis op de koffie en dat zal ik wel doorkomen dus. Verder een afspraak met neurologie over de migraine (standaardcontrole, afspraak stond al) dus dan kunnen we het eens hebben over de plotselinge toename.

Fijn dat je een afspraak hebt vandaag. Ik hoop dat er een oplossing is voor de toename van de migraine. Fijne dag verder!

Sterkte Lientje met je dochter en extra drukte.

Alcedo, succes bij de neuroloog. Hopelijk kan hij wat voor je betekenen. 

Ieder nog een fijne dag vandaag

Hopelijk  heeft iedereen  een goede dag met weinig pijn.

Ik had een matige  nacht  met redelijk wat  pijn. Nu zo werken, avonddienst.  Gelukkig  heb ik vanavond  een goede collega  in de huiskamer  staan, dat scheelt de helft qua werkdruk.
Dochter ligt nu naast me op de bank te slapen. Geen sta en loopfunctie in haar rechterbeen 
Best lastig
Haar vriendin  heb ik net naar huis gebracht,  nu komt zo haar vriend  om het over te nemen.

MrsMary schreef op 11-09-2023 om 09:27:

Heel herkenbaar! Ik heb ook van alles en nog wat. Eczeem, ringworm, oor ontstoken. Het ergste was de gordelroos die ik twee jaar geleden kreeg, daar heb ik nog af en aan last van.

Hoi meiden, ik spring er weer ff tussen ( pijn en vermoeidheid genoeg hier, dus wat dat betreft kan ik zo weer meeschrijven 🥴). Ik lees hier over de kwetsbaarheid die jullie voelen, en over de gordelroos.. ik heb een paar maanden geleden het vaccin daartegen zelf betaald. Zie het nogal eens optreden bij oudere collega's, zo rond de 60 jaar. Je kunt er prima doorheen fietsen maar ik vind mezelf ook wel zo'n type die nu net de restverschijnselen blijft houden. Ik vind het een geruststellende gedachte: die gordelroos krijgt mij niet te pakken. Je kunt zo weinig zelf doen in onze conditie, om ons te wapenen tegen meer ellende, maar dit kan dus wel! Enige nadeel: het wordt niet vergoed en kost rond de €375.Over een paar jaar komt het vaccin waarschijnlijk in het Rijksvaccinatieprogramma, voor mensen vanaf 60 jaar. Maar daar wilde ik niet op wachten.

Sterkte voor iedereen 😘

Liefs, ambra

Ambra! Leuk weer eens wat van je te horen!
 Goede tip. Al is het inderdaad  veel geld. Ik wist niet eens  dat je je ertegen  kunt inenten. Moet dat dan jaarlijks? En kan dat ook als je het al eens gehad hebt? ( ik gelukkig nog niet, maar hier in het verpleeghuis  wel  bewoners )

Wel vervelend  dat  het  niet lekker gaat met je, al is dat natuurlijk  te verwachten  bij je ziektebeeld. Maar als je puf hebt , ben je altijd  welkom hoor om mee te schrijven!

Hoi Ambra, fijn om nog eens van je te horen.
En inderdaad een goede tip van die vaccinatie. Ik heb er naar geïnformeerd voor mijn man maar die laat het helaas nog op zijn beloop.

Lientje: je kunt alleen gevaccineerd worden voordat je gordelroos krijgt. Voor mij kan dat dus niet meer.

Nog een aanvulling: naar ik begreep zijn het eenmalig twee vaccinaties met enige tussentijd.

Fijn je weer even te lezen Ambra!

Ik heb vanochtend de verpleegkundige van neurologie gesproken. Ze stelde voor het nog even aan te kijken. Ze horen wel vaker dat mensen na verloop van tijd een keer een slechte maand hebben. Er is nog de optie om de CGRP-remmer te combineren met botox en mijn zorgverzekeraar gaat dat ook vergoeden (anders is het onbetaalbaar). Dus er zijn nog opties. 

Alcedo schreef op 20-09-2023 om 19:15:

Fijn je weer even te lezen Ambra!

Ik heb vanochtend de verpleegkundige van neurologie gesproken. Ze stelde voor het nog even aan te kijken. Ze horen wel vaker dat mensen na verloop van tijd een keer een slechte maand hebben. Er is nog de optie om de CGRP-remmer te combineren met botox en mijn zorgverzekeraar gaat dat ook vergoeden (anders is het onbetaalbaar). Dus er zijn nog opties.

Fijn  dat er nog opties zijn Alcedo

MrsMary schreef op 20-09-2023 om 19:03:

Nog een aanvulling: naar ik begreep zijn het eenmalig twee vaccinaties met enige tussentijd.

Dit dus.

Alcedo: slechte maanden horen er wel bij ja! En fijn dat je verzekering de combi vergoedt als het nodig blijkt te zijn. Dat geeft wel rust.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.