Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

wat naar voor je, Mrs Mary. Beterschap. 

Harley, ook voor jou beterschap.

Voor iedereen fijne dagen met hopelijk wat fijner weer.

Beterschap aan iedereen   Hopelijk snel weer verbetering van alle klachten.. fijn weekend

Fijne dagen iedereen! Ik ga zo richting  werk. Nu een beetje spijt dat ik een dienst heb overgenomen,  ik sliep eindelijk eens een keertje goed vannacht. 

Succes op het werk Lientje!

Ik heb weer koorts. Het leek een paar dagen beter te gaan met alleen een beetje verhoging. Ik voel me nu ook weer koortsig, maar verder niet ziek of zo. Duurt lang, die Corona. 

Alcedo schreef op 08-04-2023 om 09:51:

Succes op het werk Lientje!

Ik heb weer koorts. Het leek een paar dagen beter te gaan met alleen een beetje verhoging. Ik voel me nu ook weer koortsig, maar verder niet ziek of zo. Duurt lang, die Corona.

Dat duurt inderdaad erg lang, Alcedo. Beterschap!

Vandaag met schoonmoeder tochtje door de Betuwe gemaakt, in de hoop fruitbloesem aan te treffen. Helaas waren we nog iets te vroeg. Maar wel een mooi tochtje , wandelingetje gemaakt, koffie gedronken. Schoonmoeder voelt zich beter. Ze ziet er nog wel heel slecht uit. Volgende week verder onderzoek.
Bij mij is de hoofdpijn eindelijk weg.

Alcedo, wat vervelend dat Corona jou nog steeds zo dwars zit.

Lientje, fijn dat je goed hebt geslapen. Hou dat erin 😏! Werk ze vandaag!

Beterschap voor de zieken, Lientje hoop dat je vannacht weer een goede nacht hebt.

Voor ieder fijne paasdagen en probeer te genieten van het zonnetje.

Picunia: wij waren van de week in Zuid-Limburg en het was inderdaad nog te vroeg voor uitbundige bloesem. Wel fijn voor je schoonmoeder om er even uit te zijn, daar knap je ook van op.

Leuk Picunia. De natuur is wat later dan vorig jaar. De meeste bloembollen moeten ook nog in bloei komen. 

Ik heb weer een behoorlijke  pijnaanval. Te veel gedaan weer op het werk denk ik. Maar ik kan zo slecht stizitten, daar word ik tenslotte  niet voor betaald. En als ik dan zie dat er heel veel niet is bijgevuld, ga ik dat maar doen. Want niets zó vervelend  als misgrijpen als je het al druk hebt.

Het resultaat is nu dus een overbelaste rechterkant. Pijnscore een dikke 8 op een schaal van 10. Hoop dat de pijnstillers wat gaan doen.

lientje69 schreef op 08-04-2023 om 20:57:

Ik heb weer een behoorlijke pijnaanval. Te veel gedaan weer op het werk denk ik. Maar ik kan zo slecht stizitten, daar word ik tenslotte niet voor betaald. En als ik dan zie dat er heel veel niet is bijgevuld, ga ik dat maar doen. Want niets zó vervelend als misgrijpen als je het al druk hebt.

Het resultaat is nu dus een overbelaste rechterkant. Pijnscore een dikke 8 op een schaal van 10. Hoop dat de pijnstillers wat gaan doen.

Typisch de valkuil van verpleegkundigen/verzorgenden.  Stilzitten (en wellicht observeren,  bijsturen,  alert zijn om direct in te springen bij situaties die erom vragen)is geen werk. Er moet wat met de handen  gedaan worden,  anders telt het niet.  Heel herkenbaar voor mij toen ik nog buitenshuis werkte.....Sterkte  ik hoop dat je pijn afzakt en dat je een goede nacht hebt .

Bah, Lientje, dat klinkt als heel pijnlijk. Hopelijk kun je goed slapen en is de pijn morgen minder.

Ik hoop ook dat je een goede nacht kunt maken en je je morgen weer wat fitter voelt.

Dank jullie  wel!

Ja Dorestad, als iedereen slaapt voor een middagdutje , en je zit al een half uur naar één  wakkere bewoner  te staren, dan heb ik wel genoeg geobserveerd   Bovendien  kan ik er slecht tegen als het overal leeg is. Sommige  collega's  zijn echt ragmakkelijk en denken echt als ze de laatste inco/ katheterzak/ restje uit de tube zalf/ handdoek enz pakken, na mij de zonvloed.  En dat is heel vervelend  als je net met pijn en moeite iemand omhoog gehesen hebt van het toilet en de boel is leeg. 

Ik heb redelijk  geslapen,  waarschijnlijk  omdat ik dus ook echt héél  erg moe was. Wel een aantal  keer wakker  door de pijn en dan was het erg zoeken naar de juiste houding om weer in slaap te kunnen  vallen. Pijn is minder nu, maar nog lang niet weg. Dat gaat weer een pittig  dagje  worden.
Zal denk ik blij zijn als ik vanavond  weer in bed lig.

Pittige dagen voor je Lientje!
Sterkte vandaag met werken en hopelijk vannacht goed slapen met wat minder pijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.