Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

ik heb een sollicitatie lopen en nu loop ik erg te overdenken.....ik voel me de afgelopen week zo slecht lichamelijk gezien. Net de wia aangevraagd....en straks nemen ze me aan.... ik hoop maar dat ik me snel wat beter voel maar de stress slaat toe. Wat is het toch ingewikkeld....het zijn mijn ingewanden die van slag zijn....maar het is elke keer weer wat....wanneer stopt het eens...

Leatje schreef op 03-07-2026 om 15:03:

ik heb een sollicitatie lopen en nu loop ik erg te overdenken.....ik voel me de afgelopen week zo slecht lichamelijk gezien. Net de wia aangevraagd....en straks nemen ze me aan.... ik hoop maar dat ik me snel wat beter voel maar de stress slaat toe. Wat is het toch ingewikkeld....het zijn mijn ingewanden die van slag zijn....maar het is elke keer weer wat....wanneer stopt het eens...

Lastig hè leatje. Ik ben er inmiddels achter dat piekeren en overdenken  weinig toegevoegde waarde heeft. ( niet dat ik het nooit meer doe maar ik probeer het wat sneller los te laten). Je gaat je er over het algemeen niet beter van voelen, integendeel  zelfs. Dus ik sta mezelf toe me een halve dag te piekeren en te malen. En de dag erna mag ik van mezelf niet meer zo miepen en zaniken en moeten de schouders er weer onder. Sterkte  ermee!

Over  niet miepen en zaniken  gesproken, ik vond dat ik me wel weer genoeg gewenteld had in mijn ziek zijn. Goed geslapen, eten blijft weer binnen ( wel nog steeds minder calorieën dan normaal) en voel me niet meer zo ellendig.  Dus vandaag weer de schouders eronder. Wat in huis gedaan en gewandeld. 

En ik was blij. Want ik realiseer me nu: het kan dus altijd nóg ellendiger.  Dus ik ben weer helemaal happy met wat ik wél kan ook al is dat flink minder  dan vroeger. Waar ziek zijn niet al goed voor is.

haha lientje...je weet er een positieve draai aan te geven ...maar blij voor je dat je je een klein beetje beter voelt...

Het lopen  ook weer opgepakt  maar dat viel nog niet mee. Dat ligt niet aan conditie of het feit dat ik ziek geweest ben , maar voornamelijk  aan mijn NAH. Rechterkant wil gewoon niet lekker mee en die  moet ik dan meedwingen zeg maar. Naast dat dat mega veel energie kost , loopt het ook niet prettig.  En heb ik, geheel passend bij de titel van dit topic , behoorlijk pijn ook nu. Zucht. Zou dit ooit  nog wat beter  worden?

Vandaag met man een klein uitstapje gemaakt en de trekkingstokken ingeruild voor krukken. Dat eens een weekje proberen om te kijken wat het effect is. Minder zwaar, minder pijn? Daar hoop ik in elk geval op.
In elk geval vandaag  eens samen wat leuks gedaan  met man. Best belangrijk want wat verandert je relatie als je zo afhankelijk word en je leven zo anders is geworden.

Heel belangrijk. Ook belangrijk dat dat geen grote dingen hoeven zijn. Ik voelde me vandaag wat beter dan afgelopen 1.5 week. Dus ook even de deur uitgeweest de natuur in. Niet te lang en niet te ver. Maar wel erg lekker even.

Leatje schreef op 05-07-2026 om 21:54:

Heel belangrijk. Ook belangrijk dat dat geen grote dingen hoeven zijn. Ik voelde me vandaag wat beter dan afgelopen 1.5 week. Dus ook even de deur uitgeweest de natuur in. Niet te lang en niet te ver. Maar wel erg lekker even.

Het was een uurtje maar man was ontzettend blij dat we dit samen konden doen. Heel belangrijk inderdaad voor je relatie ook.

Natuur is altijd goed. Ik ben dol op bos maar daar kan ik nu nog niet komen. Moet het  een beetje doen met de polder hier. Aangezien  ik maximaal 1,5 km kan lopen is dat vooral heen en weer. Echt rondje zit er nog niet in helaas.  Woon jij een beetje in de buurt van natuur? 

ja wij wonen in het noorden. Dus natuur genoeg. Lopen kan ok ook niet erg lang dus we kozen voor een korte route. We hadden geluk want het ging even later erg regenen. Maar toen waren we weer thuis. 

Leatje en Lientje, ik lees toch weer wat positieve berichtjes. Goed om te lezen.

Ik heb zaterdag mijn nieuwe fiets opgehaald en de 6 kilometer naar huis gefietst. Heerlijke fiets en alle vertrouwen in dat deze fiets een blijverdje is. Straks ga ik op de fiets naar een gezin voor mijn vrijwilligerswerk, 9 km heen en 9 km terug. Helaas lijkt het erop dat het gaat regenen.

Picunia schreef op 06-07-2026 om 09:57:

Leatje en Lientje, ik lees toch weer wat positieve berichtjes. Goed om te lezen.

Ik heb zaterdag mijn nieuwe fiets opgehaald en de 6 kilometer naar huis gefietst. Heerlijke fiets en alle vertrouwen in dat deze fiets een blijverdje is. Straks ga ik op de fiets naar een gezin voor mijn vrijwilligerswerk, 9 km heen en 9 km terug. Helaas lijkt het erop dat het gaat regenen.

Wat fijn Picunia! Is het wel een elektrische fiets?  Wat doe je voor vrijwilligerswerk? ( als je het kwijt wilt )

Leatje, noorden als in Groningen/ Friesland?  Of Noord-Holland? 

Ik had vanmorgen  ergotherapie.  En idd wat ik al dacht , het ziek zijn  door hitte uitputting  is echt een gevolg van mijn NAH.  Ik was nl vorige week lang niet de enige met problemen  ( zij behandelt veel mensen  met NAH)
Dat betekent dat ik dus met de komende voorspelde nieuwe warmte op komst, érg voorzichtig moet gaan zijn . Anders krijg ik dezelfde problemen terug.  Rust rust rust met warmte wordt het devies. Gaat nog een dingetje worden voor me 😬

Drenthe..iets minder noordelijk🤣

Leatje schreef op 06-07-2026 om 12:31:

Drenthe..iets minder noordelijk🤣

Oh maar wel heel mooi daar !

lientje69 schreef op 06-07-2026 om 13:56:

[..]

Oh maar wel heel mooi daar !

Maar wel weer een grijze dag hier

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.