Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
31-05-2023 om 19:55
Broodjebrie schreef op 31-05-2023 om 19:52:
[..]
Heeft alcedo die niet doorgegeven?
Niet aan mij nee ? Ik weet van niks in elk geval. Misschien is ze het vergeten?
Anders had ik al wel een kaartje gestuurd 😅
lientje69
31-05-2023 om 19:57
Bevalt je nieuwe werkkring broodjebrie? Ook als is het hetzelfde soort werk, je hebt toch nieuwe cliënten en collega's?
Broodjebrie
31-05-2023 om 20:13
lientje69 schreef op 31-05-2023 om 19:55:
[..]
Niet aan mij nee ? Ik weet van niks in elk geval. Misschien is ze het vergeten?
Anders had ik al wel een kaartje gestuurd 😅
Ik ging er vanuit dat ze het in jullie groepsapp zou zetten :p
Broodjebrie
31-05-2023 om 20:15
lientje69 schreef op 31-05-2023 om 19:57:
Bevalt je nieuwe werkkring broodjebrie? Ook als is het hetzelfde soort werk, je hebt toch nieuwe cliënten en collega's?
Ja klop bevalt wel goed, alleen is er een hoop werk te verrichten. Veel personeel tekort, sommige mensen hebben weken geen hulp gehad. Dus ik heb wel eer van mijn werk.
lientje69
31-05-2023 om 20:20
Broodjebrie schreef op 31-05-2023 om 20:15:
[..]
Ja klop bevalt wel goed, alleen is er een hoop werk te verrichten. Veel personeel tekort, sommige mensen hebben weken geen hulp gehad. Dus ik heb wel eer van mijn werk.
Zijn ze dus heel blij met je! Fijn gevoel lijkt me.
Picunia
01-06-2023 om 08:53
Harley, wat goed dat je 8 kilo bent afgevallen. Hopelijk merk je dat ook aan je gewrichten.
Broodjebrie, mooi dat je voldoening uit je werk haalt. Hopelijk ben je snel gewend aan je nieuwe woonplaats en doe je wat contacten op.
Lientje, wat naar dat je man zo niet goed in zijn vel zit. Zeker als jullie al zoveel ellende hebben gehad, lijkt me dit moeilijk om mee om te gaan. Dat hij volgende week een paar dagen weg is, is misschien wel goed.
Alcedo, over drie maanden de operatie! Ik duim (dan) dat het gaat helpen.
Picunia
01-06-2023 om 09:00
Met mijn rugpijn gaat het inmiddels wat beter. Volgende week weer een afspraak met de orthoskelletaire arts.Vanmiddag heb ik een controleafspraak bij de nefroloog. Toch wel weer spannend.
Lientje, het boek van mijn vriendin heb ik uitgelezen. Ik vond hem leuk. Ze heeft hem in eigen beheer uitgegeven, dus ik denk niet dat je die in de bibliotheek aantreft.
En nog een leuk nieuwtje: mijn zoon, die zelden examens haalt, heeft gisteren het theorie-examen voor het autorijbewijs gehaald!
lientje69
01-06-2023 om 09:20
Picunia schreef op 01-06-2023 om 09:00:
Met mijn rugpijn gaat het inmiddels wat beter. Volgende week weer een afspraak met de orthoskelletaire arts.Vanmiddag heb ik een controleafspraak bij de nefroloog. Toch wel weer spannend.
Lientje, het boek van mijn vriendin heb ik uitgelezen. Ik vond hem leuk. Ze heeft hem in eigen beheer uitgegeven, dus ik denk niet dat je die in de bibliotheek aantreft.
En nog een leuk nieuwtje: mijn zoon, die zelden examens haalt, heeft gisteren het theorie-examen voor het autorijbewijs gehaald!
Gefeliciteerd Picunia! Nu de praktijk nog " ff ". Het geeft zoveel vrijheid en meer kansen voor ze als ze hun rijbewijs hebben.
Is het boek van je vriendin wel on line te koop? Wat voor genre is het?
Ik heb straks vergadering van het werk. Zit nu al hoog in de frustratie. We krijgen nieuwe werktelefoons . Ik heb de mijne gisteren opgehaald. Staat er één app die niet op die we meerdere keren per dag gebruiken. Echt heel vervelend. Komt ook niet terug. En ik ben de eerste die erover klaagt? Kan het me bijna niet voorstellen.... Sowieso vervelend zo'n vergadering in je vakantie. Ga toch maar heen , aanwezig zijn is best belangrijk. Maar zo zonde weer van mijn dag.
Vanmiddag ook naar de opticien. Ogen maar weer eens laten doormeten. Ik lijk de laatste tijd wel slechter re zien. Risico, want ik heb maar één oog waar ik wat mee zie. Dus extra controle ingepland.
lientje69
01-06-2023 om 09:31
Oh en succes bij de nefroloog Picunia!
Ik ga eens googelen wat die doet. Ken het woord wel, maar heb er ff geen beeld bij. Nieren zie ik nu. Loop je ook risico te moeten dialyseren tzt? Of doe je dat al?
Picunia
01-06-2023 om 10:45
Nee, ik stond op de transplantatielijst. Maar ik had heel sterk het gevoel dat het niet zover zou komen. De nefroloog vond het eigenlijk onzin, want mijn nieren zouden zich niet meer herstellen. Gelukkig kreeg ik gelijk.Als mijn nierfunctie zo blijft, kan ik er heel oud mee worden.
Picunia
01-06-2023 om 11:00
Het boek heet ‘Sterrebeeld Labrador’. Geschreven door Marietta Kenkel. Te bestellen bij Boekenbestellen.nl Hij kost 26,50 meende ik. De schrijfstijl lijkt een beetje op Esther Verhoef. Het gaat over een vrouw die naar hethuis van haar moeder in Frankrijk gaat, na het overlijden van haar moeder. Ze wil daar wat zaken afhandelen en een beetje rust nemen. Dan komen er allerlei geheimen aan het licht en daarmee komen haar verleden, maar ook het heden in een ander daglicht te staan.
Picunia
01-06-2023 om 11:03
Lientje, krijg je deze dag niet terug, als je toch moet werken? Wat stom dat jullie niet vantevoren zijn geïnformeerd over het verdwijnen van de app.
lientje69
01-06-2023 om 12:59
Picunia schreef op 01-06-2023 om 10:45:
Nee, ik stond op de transplantatielijst. Maar ik had heel sterk het gevoel dat het niet zover zou komen. De nefroloog vond het eigenlijk onzin, want mijn nieren zouden zich niet meer herstellen. Gelukkig kreeg ik gelijk.Als mijn nierfunctie zo blijft, kan ik er heel oud mee worden.
Wat fijn!
lientje69
01-06-2023 om 13:01
Boek klinkt interessant Picunia. Wel mijn genre ook.
Het was een vergadering, geen werk. Maar die tijd krijg ik gewoon vergoed hoor.
Picunia
01-06-2023 om 13:15
Vergaderen is ook werk. Toen ik nog werkte, was dat een groot deel van mijn werkzaamheden. Maar goed dat je de tijd terug krijgt.