Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Broodjebrie
23-05-2023 om 19:09
MrsMary bedankt voor je kaartje! Heel lief.
Hier snel een zwaai, ik ben vandaag in mijn nieuwe woning gegaan. Al het eea ingeruimd. Zal de komende dagen nog wat rommelig zijn maar dat hoort erbij. Kost me wel veel energie dus ik lig vroeg op bed deze week denk ik. Ik ben heel blij dat ik vakantie heb.
Lientje, sterkte!
Layka.12
23-05-2023 om 23:47
Voor ieder van jullie heel veel sterkte!
Broodje brie veel geluk in je nieuwe huis.
TanSwallow86
24-05-2023 om 16:54
Ik ben nu kapot. Veel pijn in mijn rug en knieën. Er staat namelijk niet overal een bankje bij bushaltes.
Even een Ibuprofen en ik doe verder niks meer. Voor het avondeten doe ik wel een ping en klaar geval
MrsMary
24-05-2023 om 17:37
HarleyQuin schreef op 24-05-2023 om 16:54:
Ik ben nu kapot. Veel pijn in mijn rug en knieën. Er staat namelijk niet overal een bankje bij bushaltes.
Even een Ibuprofen en ik doe verder niks meer. Voor het avondeten doe ik wel een ping en klaar geval
Dat is toch prima, Harley! Hoe was het met je vader?
TanSwallow86
24-05-2023 om 17:52
MrsMary schreef op 24-05-2023 om 17:37:
[..]
Dat is toch prima, Harley! Hoe was het met je vader?
Met mijn vader gaat het goed.
Waarschijnlijk mag hij eerder naar huis. Maar eerst is afwachten of hij zich wel red met aankleden, uitkleden enz.
Iedere keer is mijn vader al aangekleed als de verzorgers komen,
Zo rond 6.00 in de ochtend is mijn vader al aangekleed en al. Dus morgen gaat de nachtdienst om 6.00 naar mijn vader, om te kijken of alles wel lukt.
MrsMary
24-05-2023 om 18:53
HarleyQuin schreef op 24-05-2023 om 17:52:
[..]
Met mijn vader gaat het goed.
Waarschijnlijk mag hij eerder naar huis. Maar eerst is afwachten of hij zich wel red met aankleden, uitkleden enz.
Iedere keer is mijn vader al aangekleed als de verzorgers komen,
Zo rond 6.00 in de ochtend is mijn vader al aangekleed en al. Dus morgen gaat de nachtdienst om 6.00 naar mijn vader, om te kijken of alles wel lukt.
Dat gaat wel goed komen denk ik!
Picunia
24-05-2023 om 19:17
Wat jammer, hé, Harley, dat niet bij elke bushalte een bankje staat. Daar zouden mensen, zoals jij en ik veel baat bij hebben.
Het lijkt inderdaad best goed te gaan met je vader, dat is mooi.
Kom jij nu maar een beetje bij.
Picunia
24-05-2023 om 19:29
BroodjeBrie, heb je al in je nieuwe huis geslapen? Dat vind ik altijd zo wennen, al die nieuwe geluiden. Nu woon ik al bijna 30 jaar in dit huis, dus ik ken nu elk zuchtje en kraakje.
Lientje, is er weer een beetje rust rond dochter en zijn jullie inmiddels op vakantie?
Ik heb nog steeds veel rugpijn. Door een autostoeltje te tillen is het weer misgegaan. Dat is inmiddels ruim twee weken geleden. Ik heb dus maar weer een afspraak gemaakt met de orthomanuele therapeut. Hij heeft mij eerder goed geholpen.
lientje69
24-05-2023 om 19:50
Picunia, hoop dat het je gaat helpen!
Harley, fijn dat het goed gaat met je vader!
lientje69
24-05-2023 om 19:57
Wij zijn idd op vakantie. Man wilde eigenlijk niet, maar dochter wilde graag met vriend deze week samen zijn. Er is nog geen rust in de situatie, integendeel zelfs. Maar gaat hoop ik uiteindelijk wel goed komen, ze is sterk.
Ik heb best wel wat pijn , heb gisteren een letterlijke uitglijder gemaakt in het zwembad en ben met mijn rug op een stenen trappetje gevallen. Dus blauwe rug, blauwe kont en zere pols. De rug is het vervelendste, dus vandaag maar een beetje rustig aan gedaan.
Morgenochtend ga ik weer zwemmen, daarna moeten we nog beslissen waarheen we gaan. Ik wil graag naar een kasteel, maar dat zit hier een uur rijden vandaan. Door de bergen is dat best een uitdaging. Dus misschien verzinnen we wat anders. Vandaag was koud qua weer en regen. Morgen wordt beter als het goed is.
Broodjebrie
24-05-2023 om 20:47
Picunia schreef op 24-05-2023 om 19:29:
BroodjeBrie, heb je al in je nieuwe huis geslapen? Dat vind ik altijd zo wennen, al die nieuwe geluiden. Nu woon ik al bijna 30 jaar in dit huis, dus ik ken nu elk zuchtje en kraakje.
Lientje, is er weer een beetje rust rond dochter en zijn jullie inmiddels op vakantie?
Ik heb nog steeds veel rugpijn. Door een autostoeltje te tillen is het weer misgegaan. Dat is inmiddels ruim twee weken geleden. Ik heb dus maar weer een afspraak gemaakt met de orthomanuele therapeut. Hij heeft mij eerder goed geholpen.
Ja, dit wordt mijn 2e nacht. Wel erg wennen hoor, maar het heeft tijd nodig. Gisteren duurde het wel even voordat ik in slaap viel maar daarna heb ik wel doorgeslapen tot vanochtend.
TanSwallow86
25-05-2023 om 18:08
Goed nieuws.
Mijn vader mag 7 juni naar huis
Morgen mag hij eventjes naar huis, sanen met ergotherapeut om te kijken hoe alles gaat met koffiezetten, eten maken enz. Dan weer terug naar de revalidatiecentrum, dan weer een keer dag en nacht. En 7 juni met ontslag
lientje69
25-05-2023 om 21:11
Sneller dan verwacht Harley , wat fijn!
Wij zijn vandaag toch naar dat kasteel geweest, echt prachtig. Het geboortehuis van onze koningin Emma. Voor de liefhebbers, google maar eens naar Schloss Arolsen.
Heb er van genoten. Daarna zijn we nog naar de skiskans waar de worldcup wedstrijden gehouden worden geweest en net nog een rondje gewandeld.
Gisteren waren we in een auto/ curiosa museum. Zelden zo'n bijzonder museum gezien, er kwam geen eind aan. Zulke leuke aparte dingen gezien, echt een museum met humor ook. Erg gelachen, fijn, in de omstandigheden waarin we nu zitten toch nog even lachen.
En ik heb man vanmorgen in het zwembad gekregen, bijna drie kwartier gezwommen. Mijn beweging voor vandaag weer gehad.