Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
MrsMary
17-04-2023 om 16:40
HarleyQuin schreef op 17-04-2023 om 14:59:
Ik kreeg psychische klachten in 2007, en sinds 2009(PTSS) in behandeling. Ook nooit meer gewerkt, lichamelijk sinds 2000(rechterknie kijkoperatie, kwam uit artrose) linkerknie, 2008, rug iets van geen idee meer
Hoe gaat het nu, Harley? Jij hebt het ook niet makkelijk,
TanSwallow86
17-04-2023 om 18:06
Picunia schreef op 17-04-2023 om 15:12:
Klinkt heftig, HarleyQuinn.
Valt wel mee
lientje69
17-04-2023 om 18:22
Lekker gezwommen met wat speciale oefeningen voor de kracht in mijn benen
Was is ook klaar , alleen stofzuigen ben ik niet aan toe gekomen. Morgen weer een dag denk ik maar zo. Verder mijn hele to do lijstje af weten te werken, dus ik ben blij. En de zon schijnt ! 
Alcedo
18-04-2023 om 09:16
Picunia schreef op 17-04-2023 om 14:04:
Herkenbaar, Alcedo. Eind juli 2018 werd ik ziek. Daarna heb ik niet meer gewerkt. In november 2020 werd mijn arbeidscontract beëindigd.
ik vond dat heel erg. Ik had verwacht dat ik wel weer terug zou keren. Hoe was dat voor jou?
Mijn werkgever heeft me verschrikkelijk behandeld toen ik ziek werd, dus ik was blij dat ik daar weg was. Maar ik verkeerde toen nog wel in de verwachting dat ik weer zou kunnen werken. Ik had zelfs al een andere baan, daar ben ik alleen nooit begonnen.
lientje69
18-04-2023 om 09:36
Alcedo schreef op 18-04-2023 om 09:16:
[..]
Mijn werkgever heeft me verschrikkelijk behandeld toen ik ziek werd, dus ik was blij dat ik daar weg was. Maar ik verkeerde toen nog wel in de verwachting dat ik weer zou kunnen werken. Ik had zelfs al een andere baan, daar ben ik alleen nooit begonnen.
Herinner ik me nog ja, heel triest.
Ik kon weer niet slapen, zucht. Kort nachtje uiteindelijk. Nu zo op verjaardag, eerst mijn moeder ophalen zo.
Alcedo
18-04-2023 om 11:30
lientje69 schreef op 18-04-2023 om 09:36:
[..]
Herinner ik me nog ja, heel triest.
Ik kon weer niet slapen, zucht. Kort nachtje uiteindelijk. Nu zo op verjaardag, eerst mijn moeder ophalen zo.
Succes en veel plezier.
Jeetje, kom ik alweer zolang op het forum?
Layka.12
18-04-2023 om 13:15
Wat heftig Alcedo! Dat komt dan hard binnen en zul je lang last van hebben gehad. Heel begrijpelijk.
Lientje die nachten van jou is ook geen peil op te trekken of wel?
Heel vervelend, zeker omdat je de dag erna je bezigheden hebt en niet fit bent.
Ik heb drukke dagen gehad, verjaardagen en vrijwilligerswerk.
Gisteren veel te lang noodgedwongen achter de laptop gezeten en nu een elleboog die akelig zeer doet. Mijn rug reageert gelukkig weer goed op mijn blokkade.
Vandaag proberen een rustig dagje te houden.
Fijne dag voor jullie
lientje69
18-04-2023 om 15:11
Layka , de nachten zijn al maanden bagger. Vorige week sliep ik eindelijk beter, dus ik dacht ha eindelijk! Waren het toch de naweeën van Corona. Maar helaas, toch niet dus. Vorige week zat ikwel héél dik in de pijnstillers, misschien dat ik daarom beter sliep?
Layka.12
18-04-2023 om 23:20
Dat zou zomaar een reden kunnen zijn Lientje.
Het put je uit op deze manier lijkt me.
Hoop dat je vannacht een beetje slaapt, ik duim voor je.

lientje69
19-04-2023 om 06:29
In elk geval oets meer iren geslapen. Wel weer veel wakker helaas. Nu me klaar maken voor werk. Hoop dat er niet te veel onrust is vandaag. Heb huiskamer dienst dus geen officiële pauze, eet met de bewoners mee. Als ik veel moet helpen , is het snel druk. We gaan het zien, zal vast allemaal weer lukken. Op tijd weg, want er zijn wegomleidingen.
Picunia
20-04-2023 om 13:40
Op dit moment wordt mijn schoonmoeder geopereerd. Ik hoop dat ik snel wat hoor.
Vanmorgen vergadering gehad en met collega’s geluncht. Dat biedt wel afleiding. De hoofdpijn is inmiddels verleden tijd en ook qua rugpijn heb ik niet veel te klagen. Doe ik dus ook maar niet.
Picunia
20-04-2023 om 13:44
Alcedo, wat een verdrietig verhaal. Eerst zo naar behandeld worden en vervolgens niet meer aan het werk kunnen in een nieuwe baan.
Ik denk dat veel mensen onderschatten wat dat met een mens doet. Ik hoop dat je wel voldoende te doen hebt en dat je over het algemeen kunt genieten van het leven.
Ik begrijp dat het nu niet zo goed gaat, maar ik hoop dat het snel beter is.
Picunia
20-04-2023 om 13:46
Lientje, ik hoop dat je gisteren een rustige werkdag hebt gehad en vannacht goed hebt geslapen.
Ik hoorde gisteren dat pestgedrag het meest in verpleeghuizen voorkomt, terwijl je misschien zou denken dat dit op scholen het vaakst gebeurt. Maar nee, het zijn oudjes die elkaar het leven zuur maken. Herken jij dat?
lientje69
20-04-2023 om 15:14
Picunia schreef op 20-04-2023 om 13:46:
Lientje, ik hoop dat je gisteren een rustige werkdag hebt gehad en vannacht goed hebt geslapen.
Ik hoorde gisteren dat pestgedrag het meest in verpleeghuizen voorkomt, terwijl je misschien zou denken dat dit op scholen het vaakst gebeurt. Maar nee, het zijn oudjes die elkaar het leven zuur maken. Herken jij dat?
Niet op onze afdeling, dat drukken wij meteen de kop in. Er wordt wel veel commentaar geleverd op anderen, heb je ook een beetje met deze doelgroep. Decorumverlies , geen remmingen meer.
Voorbeeld: we hebben een stevige mevrouw die heel slecht staat en nauwelijks loopt. We hebben ook een oudere heer, tegen de honderd, die de hele dag rondjes loopt. Deze heer zegt dan dus rustig tegen de mevrouw; je moet eens van je dikke reet afkomen en gaan lopen. Je zit altijd maar op die kont van je, ga eens wat doen! Is dit pesten? Ja en toch ook weer niet. Werken met dementie is als werken met kleine kinderen. Er komt gelijk reactie terug: ach vent hou toch je smoel! Geen remmingen. Wij grijpen dan meteen in. Voordat het escaleert.
Maar in andere settings kan het wel voorkomen. Waar mensen zeg maar nog wel helder in hun hoofd zijn. Willen dan bijvoorbeeld niet bij elkaar aan tafel zitten in het restaurant. Wij hebben, door de manier waarop we zijn ingericht ( huiskamer met bewoners, veel controlemogelijkheden) aardig zicht op wat er gebeurt en grijpen gelijk in. In grotere huizen zal dit lastiger zijn en hoor je het inderdaad vaker. Veel jaloezie en geroddel ook.