Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
06-04-2023 om 17:44
lientje69 schreef op 06-04-2023 om 11:24:
[..]
Ah dat is rot Alcedo. Hopelijk zakt het snel af de hoofdpijn.
Migraine is meer dan alleen hoofdpijn. De hoofdpijn zakt altijd wel redelijk snel met behulp van medicatie, maar de overige symptomen houden minimaal een dag aan meestal.
Alcedo
06-04-2023 om 17:44
Layka.12 schreef op 06-04-2023 om 13:07:
[..]
Wat vervelend Alcedo! Sterkte!
Ik heb gisteren mijn rugblokkade weer gehad. Altijd fiks pijnlijk omdat er op de plek waar de arts spuiten moet haast geen ruimte meer is om tussen te komen naar de zenuw.
Komt bij dat ik echt beroerd wordt van de medicatie die ze inspuiten en eerst minimaal een week erg veel pijn heb.
Dus aftellen maar weer.
Ik hoop dat jullie de dag een beetje goed doorkomen.
![]()
Herkenbaar. Sterkte!
lientje69
06-04-2023 om 18:33
Alcedo schreef op 06-04-2023 om 17:44:
[..]
Migraine is meer dan alleen hoofdpijn. De hoofdpijn zakt altijd wel redelijk snel met behulp van medicatie, maar de overige symptomen houden minimaal een dag aan meestal.
Dan omschreef ik het verkeerd dus. Balen dat het dan nog zo lang nasuddert de symptomen. Weer we dag kwijt dus.
lientje69
06-04-2023 om 18:38
Ik heb gelukkig geen hoofdpijn. Wel pijn in mijn rechterbeen en arm. Heb vanmiddag toch gezwommen, ging opzich vrij goed. Maar nu voel ik toch de pijn weer flink opzetten. Nu is dat sowieso in de avond erger, en het weer helpt ook niet echt mee vandaag. Weekend werken, dus morgen nog maar rustig aan doen.
Picunia
06-04-2023 om 18:53
Ik werd vannacht wakker met hoofdpijn, dat duurt nod steeds voort. Erbij ben ik misselijk, maar het is geen migraine. Ik heb toch een aantal dingen kunnen doen voor mijn vrijwilligerswerk. Veel mensen hebben momenteel hoofdpijn of aanverwante zaken. Zou dit met het weer vochtige weer te maken hebben?
Bij jou, Lientje, zijn je klachten hier zeker aan verbonden, begrijp ik. Ik hoop toch zo op een periode zonnig, droog weer!
Sterkte iedereen met hoofdpijn en andere klachten.
Broodjebrie
06-04-2023 om 19:11
Ik merk vandaag ook dat ik meer pijn heb ja. Zal inderdaad met het weer te maken hebben.
lientje69
06-04-2023 om 19:18
Ik gedij persoonlijk het beste bij stabiel weer met temperaturen van zo'n 23 graden.
Het felst qua pijn reageer ik op vocht, zoals regen/ sneeuw ( en ook storm door de luchtdrukverandering) en het heftigst op mist.
Dat verergert mijn pijn dus, sowieso heb ik altijd wel pijn. Ik ben dus heel blij met mijn werk, warm en droog. In tegenstelling tot de groentewinkel waar het altijd koud en vochtig was.
lientje69
06-04-2023 om 19:22
Fijn Picunia , dat je ondanks de pijn toch nog wat voor je vrijwilligerswerk hebt kunnen doen. Dat geeft voldoening.
Ik ga nog even lezen. Morgen mantelzorg taken en alvast een deel van mijn eigen boodschappen doen. Omdat ik zaterdag en zondag werken moet. Zondag komen alle kinderen inclusief aanhang hier eten. Ook zorgkind en nog een vriendin van dochter die hier zo'n beetje kind aan huis is. Gezellige boel dus, ik hou daar wel van ondanks de drukte
Alcedo
06-04-2023 om 22:18
Mijn pijn valt echt niet te relateren aan het weer.
Sterkte ook Picunia met de hoofdpijn!
lientje69
07-04-2023 om 08:36
Goedemorgen.
Veel wakker geweest, veel gedroomd . Wel redelijk fit wakker geworden gelukkig. Nu zo naar mijn moeder.
Alcedo
07-04-2023 om 09:37
Goedemorgen,
Veel plezier Lientje!
Ik heb vrij goed geslapen gelukkig. Ik moet vanmiddag naar de fysiotherapeut en heb verder geen verplichtingen. Lekker rustig dus.
Picunia
07-04-2023 om 10:40
Ik vertrek zo met man naar zijn moeder van in de negentig. Ze is altijd heel fit en doet van alles en zou voor de paasdagen naar ons komen, 150 km verder. Maar ze is niet lekker, gisteren voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest en dinsdag moet ze weer. Wij gaan dus maar een paar dagen naar haar toe. Zondag komen onze kinderen bij ons eten, dan zijn we weer thuis. Zelf heb ik nog steeds hoofdpijn.