Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Alcedo schreef op 28-03-2023 om 09:11:

Inmiddels een week lang last van Covid. Ik dacht dit weekend dat het wel over was, maar toen kreeg ik toch weer koorts. Ik voel me nog steeds niet fit. Valt me toch tegen.

Gisteren weer een aanvaring gehad met man. Ik moet continu op mijn tenen lopen in huis de laatste tijd en dat gaat uiteraard een keer mis. We vinden allebei wel dat er nog voldoende is om door te gaan samen, maar dat dat op een andere manier moet dan nu, is wel evident.

Wat  vervelend  zeg Alcedo. Ik herken het wel. Het is voor jou een nieuwe modus van leven zoeken, maar óók voor hem. En al helemaal  samen. Is het een idee om de relatie therapie  tijdelijk te verhogen  qua intensiteit? 

Overigens heb ik deze week meer rust dan normaal.  Ondanks dat ik voor het paard moet zorgen. Ik ben nu achterstallige was aan het wegwerken, maar er komt niets bij. Hetzelfde  geldt voor alles dat ik opruim, het blijft netjes nu in huis. Geen gesteggel over eten, want ik pluk gewoon  een ingevroren maaltje uit de vriezer. Geen boodschappen  doen om de dag, want in mijn eentje eet en drink ik niet veel.
Mijn eigen programma's  kijken, geen gemopper als ik te lang in een boek zit. 
Het bevalt me wel zo'n weekje vakantie( van man en dochter )

Alcedo, wat vervelend dat Corona je nog zo dwars zit. Ellendig ook, dat jij en je man het moeilijk hebben. Gelukkig vinden jullie beiden dat er genoeg is om mee door te gaan. Het is moeilijk om een nieuw evenwicht te vinden. Dat merkte ik ook. Ik ben bijna 5 jaar na diagnose en heb nog veel ‘bijvangst’. Sinds een paar maanden heb ik het gevoel dat ik, maar wij ook samen, weer een nieuwe balans hebben gevonden. Ik vind de suggestie van Lientje niet zo gek om wat vaker relatietherapie te hebben. 

Lientje, wat klinkt dat heerlijk! Bijna jammer dat man en dochter weer terugkomen 😉.
Nee, alle gekheid op een stokje, ik herken het. Even alleen met jezelf te maken en dat is voor een weekje heerlijk. Ook dat wat is opgeruimd ook opgeruimd blijft is heel fijn.
Je bent wel een topper met 50 minuten zwemmen. Dat doe ik je niet na.
Sinds kort doe ik aan grondoefeningen in de sportschool. Ik kan moeilijk opstaan van de grond, maar ik word aan alle kanten geholpen. Ik merk nu al dat mijn bil- en buikspieren sterker worden en dat daardoor mijn rug minder wordt belast.

Sportschool vind ik dan weer knap Picunia.  Heb ik ook aan gedacht, maar daar heb ik gewoon  echt tekort discipline  voor. Ik heb het geluk dat er op 1,5 km van mijn huis een zwembad zit, als ik er verder voor zou moeten rijden, zou het ook lastiger worden denk ik.
Overigens  is dat slecht opstaan van de grond voor mij ook de reden geweest te gaan zwemmen. Als ik bij mijn bewoners  op de knieën  zat om de steunkousen  aan te trekken,  moest ik bijna hulp aan de bewoner vragen om overeind te komen. 🤣 Tsja, dat is niet best. 

Gezien het feit dat sportschool  vrij  duur is, de enige die mijn werk vergoed deels een sportschool is waar je trekkerbanden omkiept en met touwen slaat enzo, leek me zwemmen de minst belastende optie. En meerdere  vrijzwemmomenten in de week gelukkig,  zodat het ook nog in mijn wisselende  rooster in te passen is.
Medisch  fitness  heb ik ook nog aangevraagd,  maar dan ben je aan vaste dagen/tijden gebonden. Dat gaat niet met mijn werk. 
En dichtstbijzijnde  goedkoopste sportschool  is 15 km verderop en erg druk, dan weet ik al dat ik continu smoesjes om niet te hoeven gaan ga verzinnen  

Vandaag een rustig dagje na een goede nacht. Morgen vertrekken we voor een paar dagen naar een Waddeneiland, dus straks een paar dingen inpakken. Eind van de middag nog een uurtje naar de sportschool. Vroeg naar bed, want de boot vertrekt om half 7.

Hoe gaat het met iedereen? De ziektes onder controle? En Lientje, geniet je nog even van je ‘eenzame’ bestaan? Wanneer komen man en dochter weer thuis?

Welk eiland ga je Picunia?
Veel plezier  !

Ja hoor, ik vind het wel fijn met niemand  rekening  te hoeven houden . Man en dochter komen vrijdagavond  terug. Ik kook vandaag lekker mijn lievelingskostje, witlofschotel uit de oven. Houdt man niet zo van maar  ik vind het heerlijk.  Vandaag heb ik veder niks, ben net naar de kapper geweest.  Twijfelde nog over zwemmen, maar dat heb ik gisteren  gedaan, én avonddienst  gehad . Morgen ga ik met vriendin  op stap naar Utrecht een dagje, dus vandaag rust is misschien  een  goed idee.
Aleen  het paard verzorgen nog vanmiddag  of vanavond. 

Veel plezier Picunia!
Wat fijn Lientje, de tijd voor jezelf. Je was nu ook een paar dagen vrij toch?

Hier gaat het beter met de verkoudheid, mijn stem is godzijdank weer terug (komt altijd erg slecht uit in de zorg als je je stem kwijt bent ) ben nog wel aan het snotteren maar ik kan weer fatsoenlijker door mijn neus ademen.
En ik heb vanmorgen eindelijk mijn verhuisdatum gekregen dus ik ben erg blij en opgelucht. Werk is op de hoogte gebracht, nu kan ik op mijn gemak de andere dingen gaan regelen.

Fijn dat je weer wat opknapt broodjebrie!
En lekker nu je verhuizing  echt concreet wordt.

Ja ,ik ben nu vrij, had gisteravond  nog avonddienst. Straks  alleen  nog even het paard verzorgen,  en mijn ovenschotel voor mezelf  klaarmaken voor vanavond.  Verder morgen met een vriendin  op stap. En zus gaat deze week naar moeder dus hoef daar  vrijdag niet  heen, ga dan naar de bibliotheek  voor nieuwe  boeken. Moet ik er nog 1,5 uitlezen voor vrijdag, maar ik kan er eventueel  ook één verlengen natuurlijk.  Altijd fijn weer nieuwe leesvoorraad te hebben. 🥳

Picunia schreef op 28-03-2023 om 11:46:

Alcedo, wat vervelend dat Corona je nog zo dwars zit. Ellendig ook, dat jij en je man het moeilijk hebben. Gelukkig vinden jullie beiden dat er genoeg is om mee door te gaan. Het is moeilijk om een nieuw evenwicht te vinden. Dat merkte ik ook. Ik ben bijna 5 jaar na diagnose en heb nog veel ‘bijvangst’. Sinds een paar maanden heb ik het gevoel dat ik, maar wij ook samen, weer een nieuwe balans hebben gevonden. Ik vind de suggestie van Lientje niet zo gek om wat vaker relatietherapie te hebben.

Onze therapeute is net geopereerd, vandaar dat er nu meer tijd tussen de afspraken zit.

Ik ben nu ruim 5,5 jaar ziek. Wij zaten altijd in de modus van handelen en doorgaan. Nu dat een beetje achter de rug is, komen de emoties boven. En man is bang dat er weer wat gaat gebeuren. Ik vind mijn situatie stabiel, maar man niet. Er loopt weer een kleinigheidje wat gelukkig wel goed opgepakt wordt door het ziekenhuis. Ik til daar niet zo zwaar aan dus.

Ik dacht in het weekend even dat ik wel weer beter zou zijn, maar het valt nog steeds tegen. Snel benauwd en kortademig en ik heb toch weer koorts, zeker de tweede helft van de dag. Ik voel me ook niet fit, ben snel moe (nou ja, sneller dan anders
Gelukkig heb ik man vooralsnog niet aangestoken.

Het kan best  lang na ebben  Alcedo. Ik heb bij mezelf  ook het idee dat het nu pas wat beter gaat na 2,5 maand.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Ik heb erge pijn in mijn lies, fysio denkt artrose in mijn heup.
Ik heb maar lachend gezegd, welja zo ga ik al mijn lichaamsdelen af. ..
Elleboog is nog aan het genezen, volgende week een rugblokkade waar ik altijd met veel pijn op reageer en nu een heup die me oa het zitten zo pijnlijk maakt.
Wordt er soms een beetje moe van.
Maar morgen is er weer een dag.
Slaap lekker allemaal.

Oei,  dat is niet goed Layka. Jij bent nog jong toch? Dus dan is een nieuwe  heup geen optie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.