Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
14-02-2023 om 07:59
Sterkte Picunia!
Ik ben gisteren weer zo duizelig en beroerd geworden. Op mijn werk helaas. Dus raakte toch naar de HAP.
Die kon niks ernstigs vinden, nu zo mijn eigen huisarts bellen en overleggen voor een verwijzing naar de neuroloog.
Op mijn werk ( op het moment dat ik zo beroerd wrd ) was mijn bloeddruk heel hoog. Bij de HAP weer redelijk normaal. Zó herkenbaar, bij een arts mankeer ik meestal niks. Nóg een reden om niet naar de huisarts te gaan.
Broodjebrie
14-02-2023 om 08:01
Oh nee toch Lientje.. Denk aan jezelf he. Je lichaam is denk ik gewoon oververmoeid en ik herken mijn vader ook wel in jouw klachten. Die lieten ze vorig jaar teveel doorlopen met dezelfde klachten en dat resulteerde in een tia. Nu wil ik niet zeggen dat dit jou ook gaat gebeuren maar je lichaam waarschuwt wel.
lientje69
14-02-2023 om 08:59
Nou, de huisarts ziet geen aanleiding voor verder onderzoek. Denkt aan een virusje . ( wanneer heb ik dit eerder gehoord, o jaaaaa, 33 jaar terug toen ik mijn infarct kreeg en door de neuroloog een jongere genoemd werd die eens moest doorzetten en zich niet zo aanstellen, gelukkig dat het VU Amsterdam wat gedegener onderzoek deed, anders had ik al niet meer geleefd)
Ik ben er echt zó klaar mee, kom om deze reden dus al zelden bij de huisarts. Denk dat ik maar helemaal niet meer ga. Verspilling van tijd, geld en energie en nou moest mijn collega gisteravond ook verplicht voor mij werken in haar eentje.
Voel me echt rot nu, zit gewoon te janken.
Picunia
14-02-2023 om 09:02
Jeetje, Lientje, wat een ellende! Ik hoop dat je snel bij een neuroloog terecht kunt! Rustig aan en sterkte!Het kan ook betekenen dat je het ‘gewoon’ te druk hebt. Ik herken het van een burn out, die ik jaren geleden heb gehad. De hoge bloeddruk kan te maken hebben met het zgn. Witte-jassen-effect, een bekend gegeven dat mensen juist bij de arts een hoge bloeddruk krijgen. Ik wil het niet bagataliseren, dus het is heel goed dat je naar een neuroloog gaat, met jouw achtergrond. Maar ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt.
Alcedo
14-02-2023 om 09:33
Picunia schreef op 14-02-2023 om 09:02:
Jeetje, Lientje, wat een ellende! Ik hoop dat je snel bij een neuroloog terecht kunt! Rustig aan en sterkte!Het kan ook betekenen dat je het ‘gewoon’ te druk hebt. Ik herken het van een burn out, die ik jaren geleden heb gehad. De hoge bloeddruk kan te maken hebben met het zgn. Witte-jassen-effect, een bekend gegeven dat mensen juist bij de arts een hoge bloeddruk krijgen. Ik wil het niet bagataliseren, dus het is heel goed dat je naar een neuroloog gaat, met jouw achtergrond. Maar ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt.
Ze is dus niet verwezen voor verder onderzoek.
Alcedo
14-02-2023 om 09:34
Wat frustrerend Lientje. Volgende keer echt je man of dochter meenemen. In mijn ervaring scheelt het nog weleens als mijn man meegaat of ik er alleen ben helaas.
lientje69
14-02-2023 om 09:37
Picunia schreef op 14-02-2023 om 09:02:
Ik krijg geen doorverwijzing. En bij de huisarts was mijn bloeddruk juist veel lager
Ja
Ik ben een apart geval
Bakblik
14-02-2023 om 09:57
lientje69 schreef op 14-02-2023 om 07:59:
Sterkte Picunia!
Ik ben gisteren weer zo duizelig en beroerd geworden. Op mijn werk helaas. Dus raakte toch naar de HAP.
Die kon niks ernstigs vinden, nu zo mijn eigen huisarts bellen en overleggen voor een verwijzing naar de neuroloog.
Op mijn werk ( op het moment dat ik zo beroerd wrd ) was mijn bloeddruk heel hoog. Bij de HAP weer redelijk normaal. Zó herkenbaar, bij een arts mankeer ik meestal niks. Nóg een reden om niet naar de huisarts te gaan.
Lientje, ik schrijf niet meer actief mee in dit topic, want mijn probleem is vorig jaar geopereerd en daar ben ik goed van opgeknapt.
Over de klachten die ik nu van je lees schrijf ik je even een Pb.
Dorestad
14-02-2023 om 10:11
lientje69 schreef op 14-02-2023 om 09:37:
[..]
Ik krijg geen doorverwijzing. En bij de huisarts was mijn bloeddruk juist veel lager
Ja
Ik ben een apart geval
![]()
Hoi geval apart,
Mag ik je een pb sturen?
lientje69
14-02-2023 om 10:15
Bakblik schreef op 14-02-2023 om 09:57:
[..]
Lientje, ik schrijf niet meer actief mee in dit topic, want mijn probleem is vorig jaar geopereerd en daar ben ik goed van opgeknapt.
Over de klachten die ik nu van je lees schrijf ik je even een Pb.
Heb je PB terug gestuurd
lientje69
14-02-2023 om 10:16
Dorestad schreef op 14-02-2023 om 10:11:
[..]
Hoi geval apart,
Mag ik je een pb sturen?
Ja hoor dat mag
MrsMary
14-02-2023 om 10:22
Lientje, ik hoop dat je van iemand hier advies krijgt waar je iets mee kunt. Je begrijpt dat ik het ook zorgelijk vind. Sterkte!
Moyrrie
14-02-2023 om 10:40
jeetje Lientje. Dat is schrikken. En ik ben er stil van dat de HA je niet wil doorverwijzen. Dat je nu maar geen hulp meer gaat zoeken vind ik zorgelijk. Wel doen! Terug naar de HA en neem je dochter mee. En voel je niet schuldig naar je collega toe. Er is wel iets en je stelt je niet aan! 
Moyrrie
14-02-2023 om 11:48
lientje, ik lees je andere berichtje op het forum. Een hele dikke knuffel voor je.

LostJellyfish83
14-02-2023 om 11:56
Lientje toch! Wat een shittie huisarts heb jij zeg, hopelijk weet iemand wat je kunt doen.