Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
11-02-2023 om 22:27
Ik voel me inmiddels wel wat beter, geen idee wat ik nu had. Maar even een goede nacht maken en hopelijk voel ik me morgen dan weer helemaal goed. Na het avondeten trok de duizeligheid weg en het rare gevoel in mijn lijf ook. Wel heb ik nu hele stijve nek en schouderspieren. Zou dus toch zomaar misschien stress kunnen zijn heel misschien. Morgen natuurlijk naar moeder en daar wandelt broer ook in de rondte.
LostJellyfish83
11-02-2023 om 22:33
lientje69 schreef op 11-02-2023 om 22:27:
Ik voel me inmiddels wel wat beter, geen idee wat ik nu had. Maar even een goede nacht maken en hopelijk voel ik me morgen dan weer helemaal goed. Na het avondeten trok de duizeligheid weg en het rare gevoel in mijn lijf ook. Wel heb ik nu hele stijve nek en schouderspieren. Zou dus toch zomaar misschien stress kunnen zijn heel misschien. Morgen natuurlijk naar moeder en daar wandelt broer ook in de rondte.
Zou zomaar kunnen inderdaad. Gelukkig voel je je wat beter nu!
Layka.12
11-02-2023 om 23:36
Fijn dat je je wat beter voelt Lientje!
Stress kan een hoop veroorzaken maar ik begrijp de zorgen van dochter goed met jouw achtergrond.
Je word in ieder geval door je dochter goed in de gaten gehouden, herkenbaar voor mij, heb ook een kind die verpleegkundige is.
Heftig hoor die situatie met je moeder en broer.
Ik hoop dat je een goede nacht maakt. 
Picunia
11-02-2023 om 23:48
Ik hoop ook dat je een goede nacht maakt.
Ik geloof nooit dat er bij de HAP hard gelachen wordt, als jij met klachten belt. Tuurlijk maak jij je zorgen, met jouw verleden. Dus bellen is helemaal niet raar.
Tegen mij is gezegd dat ik altijd langs mag komen in het ziekenhuis of bellen als ik me ergens zorgen over maak. En dat heb ik ook wel gedaan en daar wordt altijd begripvol op gereageerdDus als dochter niet in de buurt is een volgende keer, toch bellen!
Picunia
11-02-2023 om 23:55
Leuke middag gehad bij schoonmoeder Ze heeft gelukkig een hele fijne stoel, waar ze altijd zelf op zit. Die wordt mij altijd opgedrongen, maar ook blijmoedig door mij aanvaardt. De rest van het zitmeubilair is minder rugvriendelijk.
lientje69
12-02-2023 om 16:37
Fijn dat je een goede stoel had bij schoonmoeder Picunia .Wij zijn de hele dag bezig geweest met een deel van de schuur bij moeder leegruimen. 80 procent van wat er nog van man stond is nu weg een grote vrachtwagen met dieplader vol. Er kan nog wel een keer een dieplader heen denk ik. We hebben het allemaal in onze loods weten te proppen maar die staat nu mudvol.
Man wist niet eens meer van veel dingen dat hij het had volgens mij, had niet verwacht dat er zó veel rommel nog lag bij mijn moeder. Dat wordt opknappen, weggooien, op marktplaats zetten. Allemaal ooit vanuit een schuuropruiming die man gedaan heeft gekomen. ( als werk)
Ik heb veel gelopen, veel gesjouwd en heb pijn nu. Niet echt gek, sommige dingen wogen wel 30 kilo en waren lomp en onhandelbaar om te tillen. De nóg zwaardere dingen heb ik aan man en pleegkind over gelaten.
lientje69
12-02-2023 om 17:09
Picunia schreef op 12-02-2023 om 17:03:
Tjonge, Lientje, dat is geen rustige zondag! Nu maar rustig aan doen.
Niet bepaald nee. Ook geen gezellige zondag trouwens want man was bokchagerijnig. Mijn zus heeft nogal zitten pushen dat man al zijn spullen er weghaalt, maar ondertussen staat er ook nog aardig wat van haar. Van oudste broer. En veel van jongste broer.
Dus wij zijn gelijk aan de slag gegaan, ook wel na wat aandringen van mijn kant, maar de rest doet nog even niks. Dat irriteert man. Snap ik, maar het meeste volume is nu eenmaal van hem wat er staat. En het moet een keer gebeuren, we schuiven het nu al 6 jaar vooruit
Ik heb het avondeten bijna klaar. Alleen zo nog even mie koken. Verder doe ik niks meer vandaag. Morgen en overmorgen heb ik avonddienst en die zijn ook nogal pittig, dus verder maar even wat uitrusten nog.
Alcedo
12-02-2023 om 19:57
@Lien, bedenk wel dat jij nog steeds enorm veel hooi op je vork neemt. Dat heeft z'n weerslag op je lijf. Ik heb respect voor wat jij allemaal doet, maar ik ben weleens bang dat het op een dag teveel wordt voor je. Trap op tijd op die rem, echt
Ik had gisterochtend een uitje. Leuk, maar ik voel me nu weer meer verkouden dan gisteren. Ik heb ook weer verhoging. Vandaag het grootste gedeelte van de dag geslapen en gelukkig heb ik morgen geen verplichtingen. Wel zat dingen die ik nog moet doen, maar dat kan allemaal thuis.
Ik merkte gisteren ook weer dat sociaal doen me echt moeite kost momenteel. De complexe relatie met mijn moeder helpt ook niet mee natuurlijk. Ik had geen rolstoel meegenomen omdat er dan eigenlijk geen plek is voor drie personen in mijn auto. De kofferbak is net te klein om de achterbank niet plat te hoeven leggen als de rolstoel erin ligt. Op zich ging het allemaal wel, maar toen we terug liepen naar de auto (die ik niet dichtbij kon zetten vanwege een nogal krom parkeerbeleid. Invalidenplekken ver weg van de ingang) merkte mijn tante op dat ze vond dat ik echt slecht liep. Op zo'n moment lijkt het wel alsof mijn moeder het niet wil erkennen dat ik iets mankeer of zo. Ik had er eigenlijk spijt van dat ik mijn moeder ook had meegevraagd, maar ik voelde me al wat schuldig na de wat verkapte verwijten van mijn vader dat ze me zo weinig zien of spreken. Soms...
lientje69
12-02-2023 om 20:29
Alcedo, die burnout heb ik op mijn 48ste een soort van gehad. Daarna heb ik het roer drastisch omgegooid, zoals je misschien nog wel kunt herinneren. Ik denk echt wel om mezelf hoor, morgen heb ik bijvoorbeeld avonddienst en dan doe ik overdag echt weinig . Bovendien kies ik meer voor mezelf, zoals ook dingen doen die ik leuk vind. Deed ik vroeger ook niet, maar nu dus wel. Net als geld aan mezelf uitgeven overigens.
Wat vervelend dat je moeder het maar niet wil inzien.
Heb je daar wel eens een open gesprek over gehad met haar? Raar trouwens dat de invalideparkeerplaatsen zo ver weg liggen. Echt stom!
lientje69
13-02-2023 om 11:12
Zeer matig geslapen afgelopen nacht maar met de pijn valt het gelukkig mee vandaag
Vanavond avonddienst, kwart over drie beginnen, dus nu alvast eten koken, was draaien en zo nog even naar de winkel om statiegeld flessen in te leveren. Pleegkind dat achter ons woont is daar te lui voor, gooit alles zo de plastic bak in
Ik heb dus zaterdag alle zakken doorgespit, want vind dat zó zonde.
Picunia
14-02-2023 om 06:46
Vannacht zo‘n drukke droom gehad, dat ik nu doodmoe ben. Nog maar een uurtje proberen te slapen.
Straks naar de tandarts en dan naar een jarige zus.