Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
10-02-2023 om 15:28
HarleyQuin schreef op 10-02-2023 om 15:19:
[..]
Hoi,
Ik heb mijn schoonmaakhulp via WMO. Kost 19.00 per maand. Misschien kan je kijken of dat misschien wat us
Kom je denk ik niet zo makkelijk voor in aanmerking Harley. Als je een man en kinderen hebt, wordt daarvan verwacht dat zij de huishoudelijke klussen oppakken vrees ik.
Broodjebrie
10-02-2023 om 15:51
lientje69 schreef op 10-02-2023 om 15:28:
[..]
Kom je denk ik niet zo makkelijk voor in aanmerking Harley. Als je een man en kinderen hebt, wordt daarvan verwacht dat zij de huishoudelijke klussen oppakken vrees ik.
Klopt.. Of je moet net de goede medewerker treffen, ik heb een situatie gehad waarin er ook een gezin thuis was maar toch kregen ze de indicatie. Ik zou het gewoon proberen aan te vragen Haha, nee heb je ja kun je krijgen.
Fijn dat de magnesium werkt! Ik heb er ook echt baat bij.
MrsMary
10-02-2023 om 17:07
lientje69 schreef op 10-02-2023 om 15:25:
Mijn moeder woont volgens polderbegrippen hier om de hoek. 12 km hier vandaan, ik ga met de auto . Ben inmiddels weer thuis, mijn psychopatische broer was thuiis dus dan ben ik zo weer weg. Had ik geen zin in.
Wat ook een goede is qua rust nemen en toch alles gedaan krijgen Haha is het 10 minuten principe. Doe ik vaak. Uur zitten, 10 minuten wat doen ( schoonmaken, opruimen, afstoffen, wat dan ook) weer zitten tot het volgende volle uur en dan weer 10 minuten een klusje. En het heen en weer principe werkt bij mij ook goed. Bijvoorbeeld, ik ben boven en schud het bed op. Daar liggen de handdoeken bij de droger. Die vouw ik op en neem ik mee naar beneden, naar de badkamer. Daar zie ik nog vieze handdoeken, die neem ik mee naar de wasmachine in de keuken. In de keuken maak ik een kop thee en loop naar de kamer om weer op de bank te gaan zitten. Zo ben ik in 10 minuten dan al door 3 ruimtes gegaan. Ik kijk dan even om mee heen, hoort het hier thuis, nee, dan verplaats ik het naar de juiste ruimte/ kast/ la. En daar kijk ik ook weer dam of ik iets zie dat niet klopt. Bijvoorbeeld de schone was bij dochter op haar kamer leggen en dan gelijk wat rondzwerfende afwas weer mee naar beneden. Dat idee. Werkt perfect. Kost relatief weinig inspanning en geeft veel resultaat.
Is jouw moeder bang voor je broer? Zou dat misschien meewegen bij haar beslissingen? Misschien wil ze echt wel graag verhuizen maar voelt ze zich klem zitten.
lientje69
10-02-2023 om 17:51
MrsMary schreef op 10-02-2023 om 17:07:
[..]
Is jouw moeder bang voor je broer? Zou dat misschien meewegen bij haar beslissingen? Misschien wil ze echt wel graag verhuizen maar voelt ze zich klem zitten.
Ze zegt van niet. Maar ze bagatelliseert zijn gedrag ook behoorlijk. Volgens haar schreeuwt hij nooit en is hij niet gewelddadig.
De gaten in de deuren en het gebrul van hem dat wij horen als we bellen of als we er zijn, is volgens haar niet zo....
MrsMary
10-02-2023 om 18:02
lientje69 schreef op 10-02-2023 om 17:51:
[..]
Ze zegt van niet. Maar ze bagatelliseert zijn gedrag ook behoorlijk. Volgens haar schreeuwt hij nooit en is hij niet gewelddadig.
De gaten in de deuren en het gebrul van hem dat wij horen als we bellen of als we er zijn, is volgens haar niet zo....
Ik herken het bagatelliseren zo goed van mijn eigen moeder. Er ging heel veel fout in het leven van mijn broer maar daar viel met haar niet over te praten. Ze bleef hem steunen en geld geven en hield daarmee de situatie onnodig lang in stand. Tot het toch helemaal fout liep natuurlijk.
Picunia
10-02-2023 om 18:51
De CV is gerepareerd! Wel zal hij niet meer lang meegaan, dus die warmtepomp met ketel zal er binnenkort moeten komen. Helaas zijn de levertijden enorm, omdat er chips ervoor uit Oekraïne moeten komen.
Dan eerst maar een ketel, als deze definitief de geest geeft.
lientje69
10-02-2023 om 19:01
MrsMary schreef op 10-02-2023 om 18:02:
[..]
Ik herken het bagatelliseren zo goed van mijn eigen moeder. Er ging heel veel fout in het leven van mijn broer maar daar viel met haar niet over te praten. Ze bleef hem steunen en geld geven en hield daarmee de situatie onnodig lang in stand. Tot het toch helemaal fout liep natuurlijk.
Daar gaat het bij ons ook op uitdraaien vrees ik MrsMary. Ik weet zelf ook niet goed wat en hoe we kunnen doen verder bij iemand die 0 zelfstandig is maar zich wel God waant te zijn. We hopen er maar het beste van.
lientje69
10-02-2023 om 19:02
Picunia schreef op 10-02-2023 om 18:51:
De CV is gerepareerd! Wel zal hij niet meer lang meegaan, dus die warmtepomp met ketel zal er binnenkort moeten komen. Helaas zijn de levertijden enorm, omdat er chips ervoor uit Oekraïne moeten komen.
Dan eerst maar een ketel, als deze definitief de geest geeft.
Gelukkig Picunia. Kan je weer douchen! Je man zal dan nu toch moeten gaan beslissen, gezien de levertijden. Overigens heeft onze vorige ketel de 27 jaar gehaald dus misschien heb je mazzel?
Alcedo
10-02-2023 om 19:28
O jeetje, gaat snel hier. Fijn dat de CV weer gerepareerd is Picunia!
@Lientje, wat een lastige situatie toch met je moeder en broer.
Ik ben weer aan de beterende hand. Vanochtend relatietherapie gehad met man, vanmiddag naar de fysiotherapeut geweest. We zouden vanavond nog op visite bij een oom en tante van mij, maar dat heb ik toch maar verplaatst. Dat is nog iets teveel van het goede.
Morgenochtend nog een uitje met mijn moeder en tante. Verder gelukkig een rustig weekend.
Fysiek gaat het, op de verkoudheid na, redelijk. Mentaal nog steeds klote. Man ziet inmiddels wel in dat het heftiger is dan hij dacht.
lientje69
10-02-2023 om 19:41
Vandaag wel wat aan de therapie gehad Alcedo? Omdat je zegt dat man het nu wel inziet? Fijn dat je je wat beter voelt!
Alcedo
10-02-2023 om 19:42
lientje69 schreef op 10-02-2023 om 19:41:
Vandaag wel wat aan de therapie gehad Alcedo? Omdat je zegt dat man het nu wel inziet? Fijn dat je je wat beter voelt!
Ik ben benieuwd wat ze erover op papier zet. Daar ging het de vorige keer vooral mis. Verder was het op zich wel een goed gesprek maar de situatie is wel lastig momenteel.
lientje69
10-02-2023 om 20:25
Alcedo schreef op 10-02-2023 om 19:42:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze erover op papier zet. Daar ging het de vorige keer vooral mis. Verder was het op zich wel een goed gesprek maar de situatie is wel lastig momenteel.
Klinkt nog niet echt positief, wat rot Alcedo!
lientje69
11-02-2023 om 10:02
Hoe is het met jullie allemaal? Ik ben blij dat ik dit weekend niet hoef te werken. Ik voel me vandaag niet bepaald goed. Vanmorgen liep ik alsof ik dronken was. Nu raar in mijn hoofd en papbenen. Heb gezien mijn voorgeschiedenis gelijk boeddruk gemeten, maar die was nirt afwijkend.
Zit nu aan de koffie, maar ben tot weinig in staat nu verder.
Morgen gaan we spullen weghalen van man uit de schuur bij mijn moeder, zodst ze het excuus, ja ik kan hier niet weg want er staan nog spullen van x, y, z hier niet kan gebruiken om niet te verhuizen. Het zijn zware en grote dingen dus in hulp is onmisbaar. Gelukkig hebben we eenheftruck tot onze beschikking en een grote vrachtwagen om alles op te laden. Hoop dus maar dat ik me morgen wat beter voel.
LostJellyfish83
11-02-2023 om 10:30
Goedemorgen! Ben weer bijgelezen.
Poeh Lientje, wel een pittige situatie zo met je moeder en broer. Dat dronken gevoel herken ik wel, heel naar is dat. Ik hoop dat het snel beter gaat, doe maar rustig aan vandaag. Jij bent altijd zo druk volgens mij...
Ik was gisteravond naar de bioscoop, naar Avatar. Een prachtig gemaakte film, maar teveel zinloos geweld naar mijn smaak. En een lange film hoor, 3,5 uur. Mijn hoofd zit er nog helemaal vol van, dus dit wordt een lam dagje. Gelukkig hadden we niet echt plannen. Wat boodschappen en morgen even op de thee bij schoonmoeder.
lientje69
11-02-2023 om 10:42
Avatar vond mijn oudste altijd erg leuk om te zien vroeger. Mijn smaak is het idd niet, ben meer van de humor of politieseries/ films.
Vandaag doe ik idd rustig aan. Heb wat boodschappen gedaan.
Makkelijk eten vandaag. En verder rustig een klein beetje opruimen en verder maar op de bank
Misschien ga ik straks nog even proberen te slapen, in de hoop dat mijn hoofd wat beter gaat voelen