Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Wat mooi, Lientje! Ik weet nog dat je met de opleiding bezig was. Ik vond dat zo dapper, naast je gezin en alle andere bezigheden. En dan ook nog een haperende gezondheid! Fijn dat het zo goed is uitgepakt.
Vannacht na lange tijd weer verschrikkelijke kramp in mijn benen gehad. Dat is zó pijnlijk! Ik heb geen idee wat dit uitlokt. Ik slaap inmiddels met pyjama en sokken (heb ik een hekel aan) omdat ik dacht dat kou ermee te maken heeft. De kramp is ook een tijd weggebleven. Maar vannacht weer zonder aanleiding.

Tot overmaat van ramp is onze CV-ketel ermee gestopt, dus geen warmte en warm water. Hij is alruin 20 jaar, dus mogelijk tijd voor vervanging. We waren ons (al voor dit) aan het oriënteren op een warmtepomp, maar man zegt dat hij niet overhaast een keuze wil maken. Tja …
Gelukkig hebben we een houtkachel en een electrisch kacheltje. En hopelijk komt de installateur snel.

Picunia schreef op 10-02-2023 om 08:49:

Tot overmaat van ramp is onze CV-ketel ermee gestopt, dus geen warmte en warm water. Hij is alruin 20 jaar, dus mogelijk tijd voor vervanging. We waren ons (al voor dit) aan het oriënteren op een warmtepomp, maar man zegt dat hij niet overhaast een keuze wil maken. Tja …
Gelukkig hebben we een houtkachel en een electrisch kacheltje. En hopelijk komt de installateur snel.

Oei dat is erg vervelend  Picunia. Want een warmtepomp heeft ook een lange levertijd volgens mij. En om nu 3 maanden of langer niet te kunnen  douchen...Hopelijk  kan een noodreparatie de oplossing zijn. Zodat jullie dan gelijk de warmtepomp kunnen bestellen inclusief  nieuwe ketel.

Ik zit op de reparateur te wachten, mijn warmtepomp droger die ik net een jaar heb, is stuk. Balen, was er na bijna 6 jaar geen droger meer te hebben gehad, net zo blij mee. Hoop dat hij het op kan lossen  

Ja, die opleiding  heeft me zoveel goeds gebracht. Financiële  onafhankelijkheid onder andere. Ondanks dat ik dus maar 24 uur werk , haal ik door ondere andere de ORT er nu een inkomen ruim boven bijstand uit. ( rond de 1500 netto ) Daarvoor  had ik de helft. Met 17 uur per week.  Het werk is lichter dan in de groentewinkel,  afwisseling en balans tussen staan, lopen en zitten is beter, en mijn pijn doet het daar dus beter op. In de winkel was het koud en vochtig  en stond ik de hele  dag. Zitten mocht niet. Nu heb ik dus minder pijn ook. En ik sta steviger in mijn schoenen, het werk is veel afwisselender. Kortom, de juiste beslissing  geweest. Jammer dat ik te eerlijk ben geweest bij sollicitaties over mijn chronische  pijn.  Dan was ik waarschijnlijk  jaren eerder aangenomen,  want heb me 7 jaar lang suf gesolliciteerd  in de zorg. Bij de laatste sollicitaties heb ik het verzwegen. En werd toen wel aangenomen. Nu ben ik er wel open over. Maar ik heb me in de afgelopen  3 jaar dusdanig  bewezen dat dat geen probleem  meer oplevert. De 2 keer dat ik ziek thuis ben geweest de afgelopen  3 jaar was Corona, en dat heb ik via het werk gekregen. Dus tsja.

Ja, Lientje, soms is te eerlijk zijn niet verstandig.
Wat balen van je droger!
HAHA, hoe gaat het met je baan? Lukt het allemaal een beetje? Je werkgever klinkt in elk geval goed. Voor jou maakt het niet uit dat hij op de hoogte is van je beperkingen.

Picunia,  slik jij al magnesium? Dat hielp bij mij tegen de krampen in de nacht.
Ik heb magnesium citraat 400 mg per dag. Sinds ik dat slik , heb er veel minder last van. Wel citraat nemen,  dat neemt het lichaam  het beste op. En ben je in de overgang? Weet niet hoe oud je bent , maar toen werd het bij mij ook erger.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-02-2023 om 09:49

Kramp is waardeloos Picunia, ik heb het de laatste dagen telkens in mijn rug tussen mijn schouderbladen. Ik denk dat ik daardoor ook last van mijn armen heb.  Magnesium citraat was het! Haha, ik wist dat je het eerder gezegd had, maar was het alweer vergeten.  (geheugen is hier wel een dingetje hoor....) Ik heb gewoon magnesium en die helpt dus niet. Zo eens naar de drogist als ik toch naar de bakker moet en de goede halen. 

Hopelijk kan je cv gerepareerd worden, balen dat hij stuk is 

Oh stom he Lientje, denk je het goed te doen door eerlijk te zijn en dan word je (waarschijnlijk) door die reden afgewezen.. Maar heel fijn dat je nu wel op je plek zit. En ook echt wel knap hoe je het allemaal doet (al vaker gezegd geloof ik 😅)

Picunia; wat rot van de CV ketel. Hopelijk snel opgelost. En 'grappig' wel; ik heb de laatste tijd ook last van verkrampte benen in de nacht, word er telkens wakker van. En ook ik heb maar eens een broek aangetrokken omdat ik dacht dat het met kou te maken had 😅 (maakt geen verschil). Magnesium citraat slik ik ook sinds kort en sindsdien nog maar 1 keer gehad

Mijn werk gaat goed, leer langzaam dingetjes bij en de sfeer is leuk  
Wel pittig omdat er telkens aanloop is en ik aardig snel overprikkeld raak.. Ik kan/mag ook apart op een kamer zitten maar ervoor gekozen dit niet te doen! Dus gewoon achter de balie, moet er toch aan wennen 😁 ik werk nu 2 x 5 uur en hoop uiteindelijk op 16/24 uur te komen..
Het lastigste is nu weer de balans zoeken, ik ga maar door! Man heeft ook net nieuw werk en om de week komt dus alles op mij neer en dat is zwaar icm kinderen..

Oei Haha, met kinderen en alles op je nek is dat zeker zwaar. Kan je dingen uitbesteden? Boodschappen  laten bezorgen, werkster misschien? Of is dat financieel  niet haalbaar?
Sowieso  hielp bij mij in het traject nieuwe baan/ meer uren om de lat flink lager te leggen. Dan maar stof of een vuile vloer. Zolang iedereen maar schone kleding had om aan te trekken  en te eten. Dat was het belangrijkste. Fijn dat je baat hebt bij de magnesiumcitraat!

Wasdroger doet het weer. Een storing , kortsluiting in een onderdeel. Monteur ziet niks aan het onderdeel, doet het er weer in en storing is weg??? Heel vreemd.  Heb zijn telefoonnummer  voor als het op korte termijn  weer gebeurd. Nu zo naar moeder, mantelzorg. Boodschappen  met haar doen. Doe ik normaal  in de ochtend maar door de monteur redde ik dat nu niet.

Mug, het  was broodjebrie die dat van de magnesium  hier aangaf. Maar ik gebruik het ook idd

Een schoonmaakster is financieel niet haalbaar helaas.. (uitkering is heel laag en doe het werk nu nog voor 'niks'). 
Ik had al wel bedacht dat ik tussendoor meer rust moet pakken. 
Ik heb nu te vaak dat ik van 07.00 tot 21.00 alleen maar bezig ben en nauwelijks zit. 
Eten schiet er ook regelmatig bij in. Daar komt bij dat ik bij drukte/vermoeidheid snel misselijk ben en geen eetlust meer heb dus een beetje een dom cirkeltje dit  Wel een goeie inderdaad dat ik misschien de lat wat minder laag moet leggen!

Toch fijn dat de droger het weer doet Lientje Hopelijk blijft die het nu gewoon goed doen.. Veel succes met boodschappen doen! Woont je moeder wel een beetje in de buurt?

TanSwallow86

TanSwallow86

10-02-2023 om 15:18

Vandaagvde was en afwas gedaan. Nu op de bank met beker koffiecen pak stroopwafels

TanSwallow86

TanSwallow86

10-02-2023 om 15:19

HAHA!wait..what schreef op 10-02-2023 om 13:52:

Een schoonmaakster is financieel niet haalbaar helaas.. (uitkering is heel laag en doe het werk nu nog voor 'niks').
Ik had al wel bedacht dat ik tussendoor meer rust moet pakken.
Ik heb nu te vaak dat ik van 07.00 tot 21.00 alleen maar bezig ben en nauwelijks zit.
Eten schiet er ook regelmatig bij in. Daar komt bij dat ik bij drukte/vermoeidheid snel misselijk ben en geen eetlust meer heb dus een beetje een dom cirkeltje dit Wel een goeie inderdaad dat ik misschien de lat wat minder laag moet leggen!

Toch fijn dat de droger het weer doet Lientje Hopelijk blijft die het nu gewoon goed doen.. Veel succes met boodschappen doen! Woont je moeder wel een beetje in de buurt?

Hoi,

Ik heb mijn schoonmaakhulp via WMO. Kost 19.00 per maand. Misschien kan je kijken of dat misschien wat us

Mijn moeder woont volgens polderbegrippen hier om de hoek. 12 km hier vandaan,  ik ga met de auto . Ben inmiddels  weer  thuis,  mijn psychopatische broer was thuiis dus dan ben ik zo weer weg. Had ik geen zin in.

Wat ook een goede is qua rust nemen en toch alles gedaan krijgen Haha is het 10 minuten principe. Doe ik vaak. Uur zitten, 10 minuten wat doen ( schoonmaken,  opruimen, afstoffen, wat dan ook) weer zitten tot het volgende volle uur en dan weer 10 minuten een klusje. En het heen en weer principe werkt bij mij ook goed. Bijvoorbeeld,  ik ben boven en schud het bed op. Daar liggen de handdoeken bij de droger. Die vouw ik op en neem  ik  mee  naar  beneden,  naar de badkamer. Daar zie ik nog vieze handdoeken,  die neem ik mee naar de wasmachine  in de keuken. In de keuken maak ik een kop thee en loop naar de kamer om weer op de bank te gaan zitten. Zo ben ik in 10 minuten dan al door 3 ruimtes gegaan. Ik kijk  dan even om mee heen, hoort het hier thuis, nee, dan verplaats ik het naar de juiste ruimte/ kast/ la. En daar kijk ik ook weer dam of ik iets zie dat niet klopt. Bijvoorbeeld  de schone was bij dochter op haar kamer leggen en dan gelijk wat rondzwerfende afwas weer mee naar beneden. Dat idee. Werkt perfect. Kost relatief  weinig  inspanning  en geeft veel resultaat.

HarleyQuin schreef op 10-02-2023 om 15:18:

Vandaagvde was en afwas gedaan. Nu op de bank met beker koffiecen pak stroopwafels

Lekker Harley. Ik zit nu aan de chocolademelk.  Warm uiteraard.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.