Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
06-02-2023 om 06:26
Mrs Mary, mijn broer kan misschien wel mijn moeder om proberen te praten, maar hij is niet slim genoeg om tegen mij en mijn zus op te kunnen. Daar komt bij ,dat als hij dat doet, hij kostgeld zal moeten betalen . En hij weet dat hij nu niet meer wegkomt met drie maanden betalen en dan stoppen ( dat heeft hij na de dood van mijn vader gedaan , mijn vader had met hem afgesproken dat hij kostgeld zou gaan betalen om mijn moeder wat te helpen , hij was toen al ruim 30 en woont nu nog steeds thuis op zijn bijna 44ste)
Mijn zus en ik gaan er in dat geval wél bovenop zitten, 12 jaar terug hebben we het laten rusten omdat moeder helemaal overstuur raakte als we erover begonnen, want hij was het " enige dat ze nog had om voor te leven "
Het aparte is, dat zowel broer en moeder zijn van " als we het er maar niet over hebben waait t wel over " Die beroemde roze olifant hè. Ze willen er ook niet over nadenken, laat staan praten. Alles moet blijven zoals het is. Ik ben nog best een zachtgekookt ei, als moeder begint te huilen denk ik snel: laat maar , ander onderwerp. Maar zus is een harde noot om te kraken,die kan bikkelhard zijn. Daar gaan broer en moeder het nooit van winnen.
Picunia
06-02-2023 om 07:54
Gisteren een gezellige high tea gehad om de verjaardag van mijn schoonzus te vieren. Het restaurant had voor mij slechte stoelen, waardoor ik na een tijdje verging van de rugpijn.
Nu, na een goede nacht, gaat het wel weer.
lientje69
06-02-2023 om 08:45
Picunia schreef op 06-02-2023 om 07:54:
Gisteren een gezellige high tea gehad om de verjaardag van mijn schoonzus te vieren. Het restaurant had voor mij slechte stoelen, waardoor ik na een tijdje verging van de rugpijn.
Nu, na een goede nacht, gaat het wel weer.
O ja, restaurant stoelen zijn meestal een drama. Zelfs als ze wel lekker zitten, is het na een uurtje of twee tochhet recept voor pijn. Gelukkig dat hè na de nachtrust wat opgeknapt is.!
lientje69
06-02-2023 om 08:48
En nog gefeliciteerd met je schoonzus dus Picunia. Was het een kroonjaar ofzo? Dat het in een restaurant gevierd is met een high tea?
Ik moet zo naar mijn werk voor een vergadering. Zo zonde van mijn vrije dag. Ondanks dat ik er vroeg uit was, heb ik nog niet veel gedaan. Hang maar een beetje op de bank . Krantje, forum, kopje thee. Tot het tijd is om te vertrekken.
Alcedo
06-02-2023 om 09:57
Gefeliciteerd met je schoonzus Picunia.
Balen dat het herstel nog zo tegenvalt Layka. Sterkte daarmee!
@Lientje, sterkte morgen.
Ik heb een rustig weekend gehad. Ik werd vanochtend wakker met keelpijn en ben een beetje snotterig. Ik hoop niet dat het doorzet naar verkoudheid. Man is net verkouden geweest en ik was eigenlijk blij dat hij mij niet had aangestoken... Ik wilde vandaag nog even hobbyen maar ik denk dat ik maar binnen blijf dan en rustig aan doe.
Ik zie op Buienradar dat het mooie weer alweer wat is afgezwakt voor deze week.
Layka.12
06-02-2023 om 13:02
lientje69 schreef op 06-02-2023 om 06:15:
[..]
Dat te snel willen is herkenbaar Layka. Voor veel dingen moet je tijd uittrekken. Sowieso, littekens blijf je altijd zien. Mijn jongste is geboren met een drievoudige schisis ( hazenlip, kapotte kaak en open gehemelte) en is meerdere keren geopereerd. Het enige uitwendige littekens bij haar lip blijf je zien. Maar verder is het toch wel mooi geworden. Het kost idd alleen tijd. Je kent toch het spreekwoord tijd heelt alle wonden? Nog even geduld hebben dus voor je.
Wat voor leuks heb je gedaan het weekend? Wel fijndat het gezellig en leuk was, maar reageert jouw lichaam dan ook met extra veel pijn? Of kan je dat wel enigzins ondervangen met nu rustig aan doen?
Heftig van je jongste zeg!
Ik had gezellig kinderen en een kleinkind bij me thuis.
De reactie is vooral moeheid en een pijnlijk lijf. Ik probeer dan zeker meer rust in te bouwen.
Ik kan de pijn en moeheid wel over me heen laten komen, ik weet niet beter meer maar moet nu niet door gaan denderen. Dat is vragen om moeilijkheden.
Ik was gewaarschuwd dat het genezen van die elleboog lang ging duren maar het belemmerd me erg. Ben rechts en het is die arm. Kan geen hobby,s uitoefenen enz. De pijn is ook heftig. Nu de ergo afspraken aanhouden en in het najaar terug naar de arts. Dan bespreken hoe of wat want de andere arm moet ook nog.
Maar vandaag wordt het lekker weer, dus daar maar van genieten.
Jij ook hopenlijk.
lientje69
06-02-2023 om 14:44
Alcedo, sterkte met de snotterpartijen! Las gister juist dat het virusseizoen weer voorbij is. Maar jij pakt dus duidelijk het staartje mee.
Layke, dat klinkt wel vervelend met je elleboog. Ik dacht eerst nav je post dat je het esthetisch tegen vond vallen. Vandaar dat ik reageerde met het litteken van mijn jongste. Maar je bedoelt dus het fysieke herstel. Dat is dan idd behoorlijk vervelend, zeker als je je hobby's niet meer kunt uitoefenen.
En dan moet de andere kant ook nog, kam me zo voorstellen dat je er tegenop ziet.
Ik voel me erg gestresst vandaag. Voel het gewoon aan al mijn spieren, alles staat strak. Wil zo veel dingen doen, maar door de pijn en hoge spierspanning kan ik me nergens toe zetten. Ik moet iets verzinnen om de boel los te krijgen en te ontspannen maar ben er nog niet uit wat.
Dacht aan gaan zwemmen maar mijn badpak is zoek. Géén idee waar ik die toch verstopt heb. 
lientje69
07-02-2023 om 08:42
Broodjebrie schreef op 06-02-2023 om 15:24:
Lientje heb je weleens aan yoga gedacht?
Ja, ik heb dat met mijn eerste zwangerschap gedaan. Vond ik zó niks aan😆, heb er overigens ook geen donder aan gehad toen. Na een week gebroken vliezen en in het ziekenhuis gelegen te hebben kreeg ik een infuus en een mega weeën storm.....geen tijd meer om erbij na te denken hoe het überhaupt nog moest. Maar ik vond er zo ontzettend niks aan, ging elke week met tegenzin heen.
lientje69
07-02-2023 om 20:41
Ik heb behoorlijk pijn en strakke spieren ( hoge spierspanning) door stress. Het gesprek met moeder verliep erg moeizaam en de medewerking is matig. Ze snapt dat ze daarnet meer kan wonen maar wil er niet weg. Dat komt hoofdzakelijk door mijn psychisch labiele broer, die bij haar woont op zijn ruim 40-ste en nergens heengaan. Ook omdat hij nogal agressief is , voornamelijk verbaal maar ook wel fysiek ( dingen kapot slaan enzo)
Kortom, ik had een zware k#tochtend.
In de middag ben ik met man naar het zuiden gereden om een apparaat op te halen en we hebben ter ontspanning een wandeling over de hei gemaakt. En uit eten geweest. Nu ga ik van de week of volgende week ook even een massage boeken.
Broodjebrie
07-02-2023 om 20:49
lientje69 schreef op 07-02-2023 om 08:42:
[..]
Ja, ik heb dat met mijn eerste zwangerschap gedaan. Vond ik zó niks aan😆, heb er overigens ook geen donder aan gehad toen. Na een week gebroken vliezen en in het ziekenhuis gelegen te hebben kreeg ik een infuus en een mega weeën storm.....geen tijd meer om erbij na te denken hoe het überhaupt nog moest. Maar ik vond er zo ontzettend niks aan, ging elke week met tegenzin heen.
Oh haha dan houdt het op
Maar het scheelt ook enorm wie de les geeft hoor, zo had ik mijn 1e yogales en gingen we vooral de spirituele kant op. 
Een andere les (andere docente, andere studio) was veel meer gericht op je lichaam. Als ik straks ben verhuisd wil ik dit echt op gaan pakken.
Wat frustrerend hoe het gesprek met je moeder verliep 
Picunia
08-02-2023 om 10:17
Wat een vervelende ochtend had jij, Lientje. Gelukkig nog een mooie wandeling gemaakt.
Ik heb vanmorgen niet op een goeie stoel gezeten, nu rugpijn. Straks moet ik op huisbezoek. Ik hoop dat ze daar een goeie stoel hebben.
Gek genoeg zijn er ook dagen, dat het niet uitmaakt waarop ik zit. Vandaag dus niet.
lientje69
08-02-2023 om 14:14
Picunia schreef op 08-02-2023 om 10:17:
Wat een vervelende ochtend had jij, Lientje. Gelukkig nog een mooie wandeling gemaakt.
Ik heb vanmorgen niet op een goeie stoel gezeten, nu rugpijn. Straks moet ik op huisbezoek. Ik hoop dat ze daar een goeie stoel hebben.
Gek genoeg zijn er ook dagen, dat het niet uitmaakt waarop ik zit. Vandaag dus niet.
Dat is balen van je rug Picunia. Raar dat het dan per dag verschil kan maken. Bij mij maken bijvoorbeeld weersomstandigheden of drukke dagen een verschil, is dat bij jou wellicht ook zo?
Ik heb gewerkt, een 6 uursdienst. Nu weer thuis en het huis is een rommeltje. Zo eerst maar even stofzuigen, daar knapt het altijd weer snel van op.
Alcedo
08-02-2023 om 20:08
Verkoudheid heeft toch doorgezet. Ik heb inmiddels ook verhoging en het gevoel alsof mijn holtes wat vol zitten. Vanochtend ook nog migraine erbij. Maar geen Covid gelukkig dus dat scheelt weer.
lientje69
08-02-2023 om 20:19
Alcedo schreef op 08-02-2023 om 20:08:
Verkoudheid heeft toch doorgezet. Ik heb inmiddels ook verhoging en het gevoel alsof mijn holtes wat vol zitten. Vanochtend ook nog migraine erbij. Maar geen Covid gelukkig dus dat scheelt weer.
Beterschap Alcedo. Toch fijn dat het in elk geval geen corona is. Maar wel vervelend dat je je zo rot voelt.