Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Sassenach
09-08-2022 om 16:10
lientje69 schreef op 09-08-2022 om 14:43:
Sassenach, is dit ongeveer hetzelfde als craniosacraal therapie? Het klinkt wel zo tenminste. Heb ik een tijdje gehad, hielp wel iets maar kostte idd te veel om dit op langere termijn te blijven volhouden. Ging er in elk geval niet overvan mijn pijn helaas
Die therapie ken ik niet, dus die heb ik even op moeten zoeken. Als ik de beschrijving zo lees is dat echt anders. Daar gaat het als ik het goed begrijp over het bindweefsel en het stimuleren van het zelfherstellend vermogen van het lichaam en wordt er niet naar de stand van het skelet gekeken.
Een orthomanueel arts kijkt alleen naar het skelet en kijkt of daar iets geblokkeerd staat en deblokkeert dat. Als bijv. een wervel ‘vast’ zit, wordt die weer los geduwd.
lientje69
09-08-2022 om 16:29
Dat deed zij bij mij ook. Kijken naar blokkades en scheefstand en deze weer " rechtduwen "
Was geheel pijnloos. Klinkt wel exact hetzelfde nl als wat zij deed bij mij
GrandioseZebra62
09-08-2022 om 20:10
Ik maak me grote zorgen over die mri, stel dat ze iets ernstigs vinden zoals een tumor ofzo. Pijn en angsten is zo’n slechte combo🥵
lientje69
09-08-2022 om 20:27
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Maar dat nooit op komt dagen. ( zo heeft hij meer te dragen dan God te dragen geeft)
Een gevleugelde uitspraak vroeger in ons gezin. Ik snap je angst Battle-Royale. Maar je vooraf al zorgen maken heeft weinig zin. Het maakt vaak dat je niet slaapt, gestresst raakt en meer pijn hebt.
Laat het over je heen komen . Het kan ook meevallen he.
Sterkte voor morgen. Ik zal voor je duimen. 
GrandioseZebra62
09-08-2022 om 20:37
ja thnx maar ik maak mij echt zorgen en mijn hoofd vergroot dit, stel dat het echt iets ernstig is? Ik kan nou al niet tegen pijn dus wat moet ik dan?
lientje69
09-08-2022 om 20:55
Battle-Royale schreef op 09-08-2022 om 20:37:
ja thnx maar ik maak mij echt zorgen en mijn hoofd vergroot dit, stel dat het echt iets ernstig is? Ik kan nou al niet tegen pijn dus wat moet ik dan?
Ik snap het hoor. Was ook altijd zo
Mijn man heeft mij dit afgeleerd. Die zei altijd als ik weer eens zat te piekeren: Verandert er iets aan de situatie als je niet slaapt/ piekert/ je druk maakt? Heb je er invloed op? Gebeuren de dingen die wilt of niet wilt dan wel of niet? Nee? Ga dan gewoon slapen en laat het los.
Het was even oefenen. Maar inmiddels kan ik het. 🤗
NippyDunlin42
10-08-2022 om 08:35
Sassenach schreef op 09-08-2022 om 16:10:
[..]
Die therapie ken ik niet, dus die heb ik even op moeten zoeken. Als ik de beschrijving zo lees is dat echt anders. Daar gaat het als ik het goed begrijp over het bindweefsel en het stimuleren van het zelfherstellend vermogen van het lichaam en wordt er niet naar de stand van het skelet gekeken.
Een orthomanueel arts kijkt alleen naar het skelet en kijkt of daar iets geblokkeerd staat en deblokkeert dat. Als bijv. een wervel ‘vast’ zit, wordt die weer los geduwd.
Dit doet me een beetje denken aan de filmpjes die ik op youtube kijk waar mensen een riem om hun hoofd krijgen en dan trekt de therapeut die hard naar boven (zodat hun nek uitgerekt wordt) en ik kan me zo voorstellen dat dat heerlijk is maar ik vind het ook zo eng! ![]()
NippyDunlin42
10-08-2022 om 08:36
Battle-Royale schreef op 09-08-2022 om 20:10:
Ik maak me grote zorgen over die mri, stel dat ze iets ernstigs vinden zoals een tumor ofzo. Pijn en angsten is zo’n slechte combo🥵
Sterkte vandaag!
NippyDunlin42
10-08-2022 om 08:38
lientje69 schreef op 09-08-2022 om 20:55:
[..]
Ik snap het hoor. Was ook altijd zo
Mijn man heeft mij dit afgeleerd. Die zei altijd als ik weer eens zat te piekeren: Verandert er iets aan de situatie als je niet slaapt/ piekert/ je druk maakt? Heb je er invloed op? Gebeuren de dingen die wilt of niet wilt dan wel of niet? Nee? Ga dan gewoon slapen en laat het los.
Het was even oefenen. Maar inmiddels kan ik het. 🤗
Dat is knap Lientje en ook verstandige raad van je man.
Ik kan het meestal. Blijven oefenen.
Ik ben nu beneden gaan slapen op een luchtbed in de woonkamer ivm de hitte. Vannacht niet zo goed geslapen en misschien verkas ik weer naar de bank maar vele graden koeler. Heerlijk.
Sassenach
10-08-2022 om 10:36
Elaine68 schreef op 10-08-2022 om 08:35:
[..]
Dit doet me een beetje denken aan de filmpjes die ik op youtube kijk waar mensen een riem om hun hoofd krijgen en dan trekt de therapeut die hard naar boven (zodat hun nek uitgerekt wordt) en ik kan me zo voorstellen dat dat heerlijk is maar ik vind het ook zo eng!
Dat zou ik ook niet durven hoor. Klinkt mij nogal ongecontroleerd en risicovol in de oren.
HAHA!wait..what
10-08-2022 om 10:46
Battle-Royale schreef op 09-08-2022 om 20:10:
Succes vandaag! Hopelijk is het iets simpels waarbij ze je snel van de pijn af kunnen helpen
GrandioseZebra62
10-08-2022 om 19:47
Nou het is toch een hernia, zat onderaan mn rug. De 29ste krijg ik een injectie. Ik hoop dat ik er daar na vanaf ben
lientje69
10-08-2022 om 19:49
Geen tumor dus Battle-Royale. Niet dat een hernia niet erg is ofzo. Maar toch. Een mens lijdt het meest..... ![]()
En duim voor je dat het daarmee te verhelpen is.
GrandioseZebra62
10-08-2022 om 19:55
Ik ben blij dat ik nu weet wat het is! Relatief onschuldig en het was niet heel groot dus een operatie was waarschijnlijk niet nodig, verder constateerde ze dat mijn heupen scheef staan dus dat wordt nog verder onderzocht.
lientje69
10-08-2022 om 20:07
Battle-Royale schreef op 10-08-2022 om 19:55:
Ik ben blij dat ik nu weet wat het is! Relatief onschuldig en het was niet heel groot dus een operatie was waarschijnlijk niet nodig, verder constateerde ze dat mijn heupen scheef staan dus dat wordt nog verder onderzocht.
Steunzolen of therapie kunnen daar ook bij helpen. Maar eerst maar de injectie die hopelijk helpt .
En gelukkig dus vrij goed nieuws de reden van je pijn.