Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

30-07-2022 om 22:53

Battle-Royale schreef op 30-07-2022 om 22:48:

[..]

Ik loop al sinds eind mei bij een fysio maar het haalt weinig uit tot nog toe, het is alleen maar erger geworden.

Maar wat denkt die dan dat het is? En doet die aan cupping of dryneedling?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 12:48

Elaine68 schreef op 30-07-2022 om 22:53:

[..]

Maar wat denkt die dan dat het is? En doet die aan cupping of dryneedling?

Die denkt niks volgens mij, ze kan wel goed mijn rug masseren maar daar blijft het bij. Maar ik heb dat nu even stopgezet tot ik die mri heb gehad, want ik heb inmiddels al 6 behandelingen op gemaakt en ik krijg er maar 18 vergoed. Dus het leek mij beter om die bewaren tot ik weet wat het probleem precies is.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

01-08-2022 om 13:14

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 12:48:

[..]

Die denkt niks volgens mij, ze kan wel goed mijn rug masseren maar daar blijft het bij. Maar ik heb dat nu even stopgezet tot ik die mri heb gehad, want ik heb inmiddels al 6 behandelingen op gemaakt en ik krijg er maar 18 vergoed. Dus het leek mij beter om die bewaren tot ik weet wat het probleem precies is.

Misschien toch haar even bellen wat haar diagnose is? Fysio's doen toch ook wat onderzoekjes om het probleem vast te stellen?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 13:15

Elaine68 schreef op 01-08-2022 om 13:14:

[..]

Misschien toch haar even bellen wat haar diagnose is? Fysio's doen toch ook wat onderzoekjes om het probleem vast te stellen?

Ik kon pas op de 10e terecht dus ik weet zelf ook nog niks. Leef momenteel op tramadol. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

01-08-2022 om 13:27

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 13:15:

[..]

Ik kon pas op de 10e terecht dus ik weet zelf ook nog niks. Leef momenteel op tramadol.

Ik bedoelde de fysio. Ik heb teruggelezen en las dat zij niet weet wat het is maar probeert de pijn te verzachten? Hoe kan dat als ze niet weet waar het vandaan komt? Mijn fysio ging dry-needlen en zei als dit niet na 2 keer helpt kan ik niks meer voor je doen. Dan ligt de oorzaak ergens wat niet opgelost kan worden met fysio. Want in principe ben je in orde. Dat was de tweede behandeling.

Ik had been-pijn. Ik ben daarmee doorgehobbelt. Uiteindelijk naar de huisarts. Spuit in heup, net als jij, slijmbeursontsteking. Hielp niet echt naar reumatoloog. Foto's. Ontsteking in knie, spuit in knie. Hielp niet echt. Nu bij fysio, dry-needling en cupping. Helpt wel. Ik denk dat mijn mankepoten een nieuw probleem heeft veroorzaakt. Omdat jij er ook al zo lang mee rond loopt?

Ik wil natuurlijk niet beweren dat jij hetzelfde hebt als ik, maar gewoon masseren schiet je niet zo veel mee op. Ik zou van de fysio willen weten wat ze precies behandelt heeft en waarom. Dan kun je misschien wat zaken uitsluiten. Als ze zegt ik heb myofasciale pijn behandelt, dan is het dat dus niet. En dan moet je helaas inderdaad op die MRI wachten.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 13:35

Elaine68 schreef op 01-08-2022 om 13:27:

[..]

Ik bedoelde de fysio. Ik heb teruggelezen en las dat zij niet weet wat het is maar probeert de pijn te verzachten? Hoe kan dat als ze niet weet waar het vandaan komt? Mijn fysio ging dry-needlen en zei als dit niet na 2 keer helpt kan ik niks meer voor je doen. Dan ligt de oorzaak ergens wat niet opgelost kan worden met fysio. Want in principe ben je in orde. Dat was de tweede behandeling.

Ik had been-pijn. Ik ben daarmee doorgehobbelt. Uiteindelijk naar de huisarts. Spuit in heup, net als jij, slijmbeursontsteking. Hielp niet echt naar reumatoloog. Foto's. Ontsteking in knie, spuit in knie. Hielp niet echt. Nu bij fysio, dry-needling en cupping. Helpt wel. Ik denk dat mijn mankepoten een nieuw probleem heeft veroorzaakt. Omdat jij er ook al zo lang mee rond loopt?

Ik wil natuurlijk niet beweren dat jij hetzelfde hebt als ik, maar gewoon masseren schiet je niet zo veel mee op. Ik zou van de fysio willen weten wat ze precies behandelt heeft en waarom. Dan kun je misschien wat zaken uitsluiten. Als ze zegt ik heb myofasciale pijn behandelt, dan is het dat dus niet. En dan moet je helaas inderdaad op die MRI wachten.

Nou ik vond dat ook heel raar, ik kreeg een verwijsbrief van de huisarts met diagnose ischias, dus zij ging er van uit dat het probleem in mn rug zat maar ik heb juist kei veel pijn aan mn linkerbeen  en niet eens kon zitten omdat mn kont zo zeer deed maar daar deed ze helemaal niks mee verder, geen onderzoekje of gesprekje ofzo en het is alleen maar erger geworden, ik ben nu twee weken  niet geweest en ik overweeg om mocht het nodig zijn na die mri om een andere te zoeken. Want dit zet helemaal geen zoden aan de dijk. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 19:48

En hoe gaat het met iedereen? 

Erg druk met werk hier
Constant moe. En af en aan ( veel ) pijn. Dus regelmatig  een pijnstiller  erin.  Ik kijk uit naar mijn vakantie. Nog 6 dagen werken, maar er staan nog meerdere diensten open en ik vind het erg lastig nee te zeggen. Mensen zijn per slot van rekening  afhankelijk  van onze hulp ( ik werk in de ouderenzorg) 
Hoop dat ik voet bij stuk kan houden Als ik voor nog meer extra diensten gevraagd word, maar ken mezelf al een beetje.

Ik heb, vanwege  mijn pijn, een 24 uurs contract. Werk er volgende week 38, vorige week 36. Dit is mijn enige normale  week. Tot nu toe dus.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 20:18

Och Lientje toch, dat klinkt niet heel goed zoveel uren en zoveel pijn.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-08-2022 om 21:22

Na enige verbetering gister en vandaag zo God vergeten veel pijn gehad, ik was er stil van.

Battle-Royale schreef op 05-08-2022 om 21:22:

Na enige verbetering gister en vandaag zo God vergeten veel pijn gehad, ik was er stil van.

Wat rot Battle Royale.  Dan denk je, hee, zal het beter worden/ weggaan, en dan word je weer stevig  met je neus op de feiten gedrukt. Vind dat altijd  zo'n tegenvaller.   

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-08-2022 om 21:31

lientje69 schreef op 05-08-2022 om 21:26:

[..]

Wat rot Battle Royale. Dan denk je, hee, zal het beter worden/ weggaan, en dan word je weer stevig met je neus op de feiten gedrukt. Vind dat altijd zo'n tegenvaller.

Dat is /was het ook, van tramadol had ik wel minder pijn maar de nadelen van zoveel pijnstillers zijn het ook niet echt heel goed. Hopelijk weet ik na de mri wat  er scheelt

Het schiet gelukkig al op naar  de 10e. Krijg je meteen de uitslag?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-08-2022 om 04:43

ja om 13.00 mri en om 14.00 bij de neuroloog. En ja ik ben weer wakker door die stomme pijn. 

SuzyQFive

SuzyQFive

06-08-2022 om 08:17 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 06-08-2022 om 04:43:

ja om 13.00 mri en om 14.00 bij de neuroloog. En ja ik ben weer wakker door die stomme pijn.

Dat is wel lekker snel, die uitslag. Dat is wel fijn! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.