Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Goed geslapen  iid. Wel vroeg wakker ,tegen de ochtend  wat onrustig  geslapen.  Nu weer aan het werk. Is wat rustiger  dan gisteren.  Nog een paar uurtjes  en  dan heb ik  weekend 🎉

Ik ben ook behoorlijk eigenwijs en ga regelmatig over mijn grenzen. Wel probeer ik dat zo bewust mogelijk te doen. 
Ik ben nu bezig een blouse te naaien. Ik neem wel regelmatig pauze en doe er een aantal dagen over en toch vraagt het te veel van mijn hoofd en rug. 
Ik wil wel leuke dingen blijven doen.

Ik heb helaas geen gouden tip. 

Fijn weekend alvast Lientje en natuurlijk ook voor de rest 😘

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-03-2022 om 14:51

Nou heeft dit niks met pijn te maken,  maar ik kan er wel om janken: mijn haar valt met bossen uit mijn hoofd en het was net weer aangegroeid 
Het komt door die klote schildklier. Bah! 

Moyrrie, leuke dingen dingen blijven doen is belangrijk! Wat blijft er anders over van je leven..

Fijn weekend Lientje! Lekker genieten van het mooie weer 

O wat naar Peen!  En daar is niks aan te doen verder?

Mijn middag  was nog onverwacht  druk. Nu met de benen languit. Maak het me met eten maar makkelijk,  heb pizza's  gehaald bij de supermarkt. 

Oh Peen, verschrikkelijk! En nu? Afwachten wanneer het weer gaat groeien? 

Lientje, heel goed dat je pizza's gehaald hebt. 

Ik heb ook het verzoek  bij de roosteraars ingediend  even kritisch  naar  mijn werkweken te kijken.  Vorige week 35 uur. Deze week was het 13 ( is 16 geworden) en volgende week zelfs 38!! uur. 
Ik werk gemiddeld  24 uur. Maar op deze manier  ga ik dat niet volhouden.  Dus toch maar het verzoek  om hier rekening  mee te gaan houden ingediend.  Want dit wordt me wel wat te gek zo

Op de MRI was zoals verwacht niets te zien. 
De hoortest was wel positief. Mijn gehoor is een stuk verbeterd. Het is alleen jammer van de echo, waardoor de aanwezigheid van  geluid mij helemaal gek kan maken. Het is nu verder afwachten of dat nog verbetert. 

Gelukkig  dat het iets verbeterd is Moyrrie. Ik hoop dat de gevoeligheid  voor geluid nog gaat afnemen . Lijkt me heel vervelend. 

Ik heb een drukke  week voor de boeg. Sta 38 uur ingeroosterd,  man, wat veel.  Gelukkig nog wel 2 keer met een vrije dag ertussenin maar toch. Drie dag en twee avonddiensten.
Helaas  nog meer zieken in ons team. Vanavond  en morgen staat er dus niemand  op de afdeling,  geen idee hoe dat op te lossen. 
Ik zou graag willen, maar dat zou echt zo dom zijn, dan zit ik na volgende  week  in de ziektewet.
Vind dit echt heel lastig...

Lientje, ze hebben meer aan je als je nu geen extra diensten aan neemt, dan wanneer je volgende week ziek bent. 

Moyrrie schreef op 19-03-2022 om 14:03:

Lientje, ze hebben meer aan je als je nu geen extra diensten aan neemt, dan wanneer je volgende week ziek bent.

Weet ik . Ik heb ook al gestuurd dat ik volgende week er al in sta voor 38 uur. En dat ik nu geen extra diensten nog daar bovenop kan doen. Maar verstand  en gevoel he.   Blijft toch lastig. Ik voel me heel erg verantwoordelijk  voor mijn bewoners.  Maar heb ook een stuk verantwoordelijkheid naar mijn gezondheid  toe.  Die balans is moeilijk. Het blijft zoeken.

Ik ga zo dochter naar haar bijbaan brengen. Ze gaat het na ruim 2 weken thuis te hebben  gezeten weer proberen.  Zes weken thuis zoals de fysio  adviseerde red ze echt niet. Wordt ze heel depressief  van. Daarna nog even naar mijn moeder kijken of die nog hulp nodig heeft.

En dan weer thuis eten maken. Ik heb al het een en ander in huis gedaan, paard verzorgd,  boodschappen gedaan en een wasje. En mijn auto is ook weer netjes. Zat onder het saharazand.  Genoeg te doen dus, huis was ook wat rommelig en vuil na drie dagen daar weinig aan gedaan te hebben. Verder moet ik energie  sparen voor de komende week,  wordt weer pittig.

Hoe is het hier met iedereen? De 38 uur is dus 45 uur verdeeld  over 8 dagen blijkbaar
Zes van deze dagen werk ik dus. Erg veel
Ik heb dus een drukke week voor de boeg. Heb gemaild naar de roostermakers  of ze hier een beetje  op kunnen  letten anders val ik op termijn ook uit. Ik heb juist een 24 uurs contract  om dat te voorkomen.  En dan werk ik bijna 2 werkweken in 8 dagen! Dat is niet te doen.
Maar goed. Eerste van de zes dagen zot erop. Vandaag een dagje vrij en daar geniet ik ten volle van. Dat wordt een rustig  aan rn relax dagje voor me, lezen , serie kijken en een heel klein beetje huishoudelijke  werkzaamheden die echt niet kunnen blijven liggen. 
Met de pijn gaat  het redelijk   , het mooie  zinnige weer doet me goed. Hoop dat dit zo blijft.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-03-2022 om 11:16

ooh Lientje,  wat maken de roostermakers er een potje van! Dit is niet te doen op langere termijn. Kun je dit ook met een teamleider oid bespreken? Zoals je zegt: je werkt niet voor niets 24 uur. 

Hier gaat het momenteel wel goed qua pijn, maar wat betreft kracht in mijn benen ga ik me nu toch een beetje zorgen maken. Ik kan steeds minder ver lopen zonder te gaan strompelen. Toch de ms verpleegkundige maar eens bellen denk ik.  

Peen , het probleem  is een klein team met 2 die ontslag  genomen  hebben en 2 zieken. Dan hou je tekort mensen over om de boel draaiende  te  houden. Op vacatures  krijgen we nul aan reactie. Leidinggevende  is hier net weg, de nieuwe net gestart maar deze heb ik nog niet ontmoet.
Dit rooster was overigens al klaar, ik denk idd dat de 2 die het rooster maken er niet zo goed in zijn. Maar ja, zelfsturende  teams dus elk team heeft 2 collega's  die samen het rooster ( proberen ) te maken.  
Hopelijk  krijgen we er snel weer wat collega's  bij en zijn de zieken weer beter en er is een collega  die nu sinds kort roostert ( andere is weg) en komt het goed.
Maar heb er toch maar weer een mail aan gewaagd. Puur uit zelfbescherming,  maar ook voor het team, niemand  schiet er mee op als ik straks ook uitval.

Wat rot trouwens van dat lopen Peen. Is er nog iets aan medicatie waar aan geschroefd kan worden ?.  Of is het toch een verdere terugval in je ziekte?

TanSwallow86

TanSwallow86

22-03-2022 om 13:28

Vannacht ging mijn rechterknie in protest, kon amper lopen van de pijn, toen maar wat Ibuprofen er in gemikt en nu kan ik weer zonder pijn lopen. 
Gisteren ook weer veel pijn in rug, had de afwas gedaan, moest iets van 5x zitten en ik had niet eens veel afwas. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.