Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Wat weer veel pijn bij veel van jullie! Ik hoop dat het vandaag beter gaat, Suzy, Lientje en Harley.
Gisteren bij de acupuncturist geweest. Een intake van drie kwartier en toen een behandeling van een half uur. Een rustige man. Hij begon (ik had er nog niks over gezegd) gelijk over mijn nieren. Hij denkt dat de pijn in mijn rug en de nieren met elkaar te maken hebben. Niet dat de nieren de pijn op onze “westerse” manier de pijn veroorzaken, maar over de rug loopt een ‘niermeridiaan’, zoals dat in de Chinese acupunctuur heet. De komende dagen ga ik waarschijnlijk wat merken van de behandeling, misschien meer of juist minder pijn. Of misschien nog andere dingen. Die moet ik allemaal aan hem doorgeven, want dat geeft hem informatie of en hoe we verder gaan. Volgende week de volgende afspraak. Ik ben benieuwd of het me gaat helpen.
Suzy, heb jij al wat gehoord van je MRI?
Lientje, je hebt gelukkig nu wat rustige dagen. Misschien je thuis-dingen ook op een wat lager pitje zetten. Goed je rust pakken! 

Ik ben ontzettend moe en vind het lastig om op iedereen te reageren. Ik kan me niet concentreren. 

Suzy, heel veel succes en sterkte met de uitslag. 

Ik krijg morgen een hoortest en vrijdag de uitslag. 

Dan doe je dat lekker niet, Moyrrie. Dat komt wel weer. Ik hoop dat je een beetje aan je vermoeidheid toe kunt geven.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-03-2022 om 10:29

SuzyQFive schreef op 15-03-2022 om 00:05:

[..]

Weet je wat voor soort afwijking het is? Hoe het eruit ziet bedoel ik?

Ja. Het ziet er uit als een grote witte vlek. Net als een tumor, maar dat is het gelukkig niet.

Ik ben benieuwd naar jouw uitslag! Hoop dat het meevalt. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-03-2022 om 10:33

Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over acupunctuur, het zou wel erg mooi zijn als dat zou helpen Picunia. 

Moyrrie, jij ook sterkte dan!

Peen, echt rustig aan doen is lastig voor mij. Ik moet morgen  en overmorgen weer werken en hier in huis heb je nu eenmaal  dingen die niet kunnen  blijven liggen.
Dochter is ook nog steeds niet fit na haar ongeluk  dus het paard komt ook op mijn  schouders neer. Maar ik probeer wel mijn rust te pakken. Zit nu een serie te kijken , en ondertussen  de stoofperen te schillen voor straks. Dan kunnen die een paar uur stoven.
En ik ben gisteren  naar de bibliotheek geweest en heb nieuwe boeken dus ga ook nog even lekker lezen straks

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-03-2022 om 10:40

Goed je rust pakken tussendoor dan maar inderdaad Lientje. Dat heb ik ook wel geleerd: niet in 1 keer alles willen doen, want dan raak je echt total loss. 

Ik heb veel pijn aan mijn benen vandaag, veel doen zal er niet inzitten. Ik had liever pijn ergens anders, dan kun je tenminste nog normaal lopen, maar goed: dan heb je weer andere nadelen natuurlijk 

Haha Peen; Ik denk vaak bij pijn; oh waarom heb ik nou hier pijn? Op een andere plek is veel beter 😆 Hoe gaat het nu met je benen?

En hoe gaat het verder met iedereen hier? 

Ik moest vandaag voor controle naar de revalidatiearts en daar werd bevestigd wat ik stiekem al dacht/voelde maar niet wilde erkennen; mijn kracht in de (boven)benen is behoorlijk achteruitgegaan in een half jaar tijd. 
Ze kwam met allerlei eventuele hulpmiddelen maar ik heb haar afgekapt, ik wil er echt nog niet aan. Laat mij maar lekker aanklungelen, ik kan nog steeds een uur wandelen.. Ik wil het mijn lichaam (nog) niet makkelijker maken. Herkennen jullie dit of ben ik heel eigenwijs daarin? 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-03-2022 om 18:30

😂 HAHA!Wait, ik ben dus niet de enige die zo denkt over pijn. Doe maar ergens anders...

Wat jij zegt heb ik ook: ik wil het mijn lijf niet te makkelijk maken. Ik weet zeker dat je dan nog sneller achteruit gaat. Het enige wat ik wel zou willen is een hoge kruk oid bij het aanrecht, zodat koken makkelijker is. Eens kijken wat daarvoor te vinden is. 

Ik wandelde vandaag naar het stembureau,  dat is heen en terug ongeveer 1 km ( +/- 15 minuten). Verder lopen kan ik niet momenteel, maar ik hoop toch dat ik dat weer kan opbouwen. Verder klungel ik ook gewoon lekker door op mijn gemakkie. 

@Suzy, had je de uitslag nog gehad? 

Ik heb vandaag  gewerkt.  Dochter wou net nog een rondje lopen, nou ,ik vond heen en terug naar het stembureau  wel voldoende.  Zit alweer over de 10000 stappen  vandaag. Was druk op mijn werk, heb 9 bewoners en een aantal daarvan moesten tijdens mijn dienst 6 keer naar de wc
Zou het in het weer zitten?🤣
Dat is dus 3 bewoners maal 6 is 18 keer assisteren op het toilet. Dan nog 6 bewoners geheel wassen en in de kleren hijsen. En allerlei andere hand en spandiensten. 
Een mevrouw was continu aan het schreeuwen en roepen ( zeg maar rustig krijsen) ,deze is bedlegerig en snapt de bel niet meer. Dus daar ben ik ook zo'n 15 keer tijdens mijn dienst binnen geweest . Kortom. Ik heb mijn rust wel verdiend  nu. Nog eten gekookt thuis en de afwasmachine  aangezet en nu met de benen omhoog. 
Had afgelopen  nacht  een slechte nacht, veel dromen en veel wakker worden. Hoop echt dat ik vannacht  beter slaap want morgen ook nog werken 

SuzyQFive

SuzyQFive

16-03-2022 om 20:05 Topicstarter

Picunia schreef op 15-03-2022 om 09:53:

Wat weer veel pijn bij veel van jullie! Ik hoop dat het vandaag beter gaat, Suzy, Lientje en Harley.
Gisteren bij de acupuncturist geweest. Een intake van drie kwartier en toen een behandeling van een half uur. Een rustige man. Hij begon (ik had er nog niks over gezegd) gelijk over mijn nieren. Hij denkt dat de pijn in mijn rug en de nieren met elkaar te maken hebben. Niet dat de nieren de pijn op onze “westerse” manier de pijn veroorzaken, maar over de rug loopt een ‘niermeridiaan’, zoals dat in de Chinese acupunctuur heet. De komende dagen ga ik waarschijnlijk wat merken van de behandeling, misschien meer of juist minder pijn. Of misschien nog andere dingen. Die moet ik allemaal aan hem doorgeven, want dat geeft hem informatie of en hoe we verder gaan. Volgende week de volgende afspraak. Ik ben benieuwd of het me gaat helpen.
Suzy, heb jij al wat gehoord van je MRI?
Lientje, je hebt gelukkig nu wat rustige dagen. Misschien je thuis-dingen ook op een wat lager pitje zetten. Goed je rust pakken!

Ze belde veel te laat, en dat telefoontje miste ik dan uiteraard net toen ik in de keuken was. Uit de MRI kwam volgens het voicemailberichten niets bijzonders. 

SuzyQFive

SuzyQFive

16-03-2022 om 20:07 Topicstarter

Peen schreef op 15-03-2022 om 10:33:

Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over acupunctuur, het zou wel erg mooi zijn als dat zou helpen Picunia.

Het is mij wel eens door het hoofd geschoten maar vergeet het dan weer. Misschien nu maar eens de stap zetten. 

SuzyQFive

SuzyQFive

16-03-2022 om 20:07 Topicstarter

HAHA!wait..what schreef op 16-03-2022 om 18:08:

Haha Peen; Ik denk vaak bij pijn; oh waarom heb ik nou hier pijn? Op een andere plek is veel beter 😆 Hoe gaat het nu met je benen?

En hoe gaat het verder met iedereen hier?

Ik moest vandaag voor controle naar de revalidatiearts en daar werd bevestigd wat ik stiekem al dacht/voelde maar niet wilde erkennen; mijn kracht in de (boven)benen is behoorlijk achteruitgegaan in een half jaar tijd.
Ze kwam met allerlei eventuele hulpmiddelen maar ik heb haar afgekapt, ik wil er echt nog niet aan. Laat mij maar lekker aanklungelen, ik kan nog steeds een uur wandelen.. Ik wil het mijn lichaam (nog) niet makkelijker maken. Herkennen jullie dit of ben ik heel eigenwijs daarin?

Stronteigenwijs… ik dan 🤣. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-03-2022 om 21:13

Poeh Lientje, ik word al moe als ik het alleen maar lees....    

SuzyQFive schreef op 16-03-2022 om 20:05:

[..]

Ze belde veel te laat, en dat telefoontje miste ik dan uiteraard net toen ik in de keuken was. Uit de MRI kwam volgens het voicemailberichten niets bijzonders.

Zul je altijd zien he. Zo stom dat ze net bellen als je je telefoon even niet bij je hebt.. Je had al verwacht dat er niks uit zou komen toch? Maakten ze deze MRI om dingen uit te kunnen sluiten of wat was de reden?

Haha, dan zijn we gewoon met ons allen eigenwijs! Ik heb precies hetzelfde als jij Peen, bang om nog sneller en meer achteruit te gaan.. Mensen in mijn omgeving snappen dat niet zo. Die zeggen; wees blij dat er dingen zijn die je kunnen helpen, je wil toch zoveel mogelijk blijven doen met zo min mogelijk pijn? (of iets in die trant). Maar ik blijf mijn lichaam maar uittesten  Laatst mijn enkel verzwikt en die deed lang best pijn (nog steeds). Maar in plaats van rustig aandoen en het wat rust gunnen, ga ik juist extra veel doen en zat ik afgelopen weken op gemiddeld 16.000 stappen per dag  Vandaag viel het kwartje pas bij mij dat ik dat dus altijd doe als ik ergens last van heb. Heel erg tegenstrijdig. Ga het maar even met mijn fysio bespreken, kijken of hij me daarin wat tips kan geven of kan helpen.. Of hebben jullie de gouden tip? 

Oh Lientje, wat een drukke dag heb je gehad! Fijne nacht voor jou hopelijk

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.