Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

TanSwallow86

TanSwallow86

04-11-2021 om 17:34

Pijn in rug is weer eens niet te harden. Moest een afwas berg weg werken, moet nu steeds vaker tussendoor zitten. 
De pijn in knie is nu redelijk, behalve gisteren, was eerst in de ochtend naar apotheek geweest voor mijn puffers en in de middag boodschappen doen. 

Opdelen hè Harley. Niet alles in én én willen doen
Of een teiltje op tafel idd en er dan bij zitten.

Hier gaat het ook nog steeds waardeloos. Dochter is vandaag in een humoristische bui en zit maar te geinen. Ik begin dan te lachen maar word dan zo benauwd en hoesten dat ik er bijna in stik.
Vanmorgen voelde ik me iets beter dus dacht: het gaat de goede kant op. 
Werken ging redelijk al was ik niet helemaal helder in mijn hoofd. Maar eenmaal thuis ben ik de hele middag niet meer van de bank gekomen  
Heb alleen nog de stofzuiger door de kamer gehaald en eten gekookt. Verder zitten lezen.
En wat forummen.

Sterkte Lientje, goed dat je nu rustig aan doet.

Ik heb weer migraine helaas. Vanochtend kreeg ik visite, supergezellig, maar niet bevorderlijk voor mijn toen nog sluimerende migraine. 
De rest van de dag in bed doorgebracht dus, en daar duik ik zo weer in. 
Ik werd vanmiddag nog verrast door een lief kaartje en een boek van alle collega's van mijn man. Heel fijn en lief hoe ze na vier jaar ellende nog steeds meeleven en me/ons verrassen met een bos bloemen o.i.d. na een operatie of zomaar. Daar word ik nou blij van.

Dat was gister Alcedo
Vandaag én morgen weer werken helaas. Nu zo naar huis rijden nadat ik dochter opgehaald heb. Die heeft ook avonddienst gehad.
Ik slaap helaas slecht vanwege mijn piepende ademhaling en gerochdl in de nacht. Héél irritant.

Wat lief Alcedo dat kaartje en dat boek. Welterusten en hopelijk voel je je morgen weer wat beter.

Wanneer mag je dochter weer op voor haar rijbewijs Lientje?

8 december mag ze weer afrijden. Hoop dat ze het haalt want de stress van het verlopen van haar theorie komt ook met rasse schreden voorbij. En daar heeft ze 5 keer over gedaan. De bedoeling was dat ze voor haar 18 haar rijbewijs zou hebben maar Corona heeft lelijk roet in het eten gegooid.

Vanavond nog een avonddienst en dan morgen lekker vrij. Maandag een examen op school en dan pas donderdag en vrijdag weer werken gelykkig

TanSwallow86

TanSwallow86

06-11-2021 om 20:05

Behoorlijk down vandaag, mocht mijn chins zowaar even kroelen. 

HarleyQuin schreef op 06-11-2021 om 20:05:

Behoorlijk down vandaag, mocht mijn chins zowaar even kroelen.

Dat is dan wel weer een positief iets, Harley, jouw China’s kroelen .

Ik zit te wachten op telefoon, ik ga een groepje jongeren ophalen die aan een dropping mee doen.

De handdoeken en mondkapjes liggen klaar ,zodat ze die kunnen gaan gebruiken, want het regent behoorlijk 

Het is dus echt droppingweer, deze keer voor de verschillende groepen 

Voor de rest,weinig gedaan in huis, ik heb het druk gehad afgelopen week.

Cursussen ,daarnaast een keer mee gelopen als vrijwilliger in een praatgroepje.

Verder mag ik nog een poosje mee draaien als vrijwilliger op de vaccinatiepost.

Waar het ook druk is, veel jongeren komen nu toch de vaccinatie halen,want anders kunnen ze nergens meer in en naar toe.

Ik zie ook hoe angstig ze zijn voor een prik, dan stoppen ze zich vol met drank of iets anders, de walm komt je bijna tegemoet.

Jonge kinderen, oké, maar die leg je het ook uit en dan valt het honderd procent mee.

Maar ga eens een volwassen persoon uitleggen, wat het beste is, om de paniek tegen te gaan, je kan net zo goed tegen de muur praten.

Luisteren voor geen meter.
Wat raar. Die spaties er tussen.

Drukke tijden dus Hemke.
Welke regen trouwens?

Hier een heerlijke familiedag gehad. Fijne gesprekken gehad en nu weer lekker thuis.

Hier ook regen en harde wind.
Ik had een pittige avonddienst
Ga een niet mobiele dementerende maar eens uitleggen dat ze in de rolstoel moet blijven zitten of moet blijven liggen in bed omdat iemand een slechte stafunctie heeft. En als deze persé weg wil.
Net zoiets als jouw volwassen jongeren hemke.
Of je tegen een muur praat.
En levensgroot valgevaar maar je kunt er niet naast blijven zitten want er moeten nog 10 mensen geholpen worden. Ik was blij dat mijn dienst erop zat.

Broodjebrie schreef op 06-11-2021 om 21:48:

Drukke tijden dus Hemke.
Welke regen trouwens?  
zo’n een vies fijn regentje, waar je koud en nat van wordt.

De jongeren hebben plezier gehad,was even bikkelen door de hei en een stukje bos, maar iedereen is op het eindpunt terechtgekomen. Ze hebben het leuk gevonden. Een bewoner van de wijk is bezig om dit soort activiteiten te organiseren voor de jeugd,iets waar ik bewondering voor  heb.Dan wil ik ook wel mijn steentje bijdragen.

Lientje, een dementerende persoon, daar kom je niet meer bij binnen,als de bewegingsvrijheid zo sterk is, dan is vast binden een oplossing,alleen dat mag niet meer. Ik had deze mensen in het verpleeghuis,op de huiskamer, achter een plankje. Dat was de uitdrukking toen, de mensen zaten in de rolstoel met een tafeltje,die was gevast gezet op de armleuning van de rolstoel. Werden ze te beweeglijk, dan kwam er een pammetje inmof een paar druppels haldol,om de rust weer te brengen,
Is gelukkig nu niet meer zo,als 25 jaar terug,er is daarin veel veranderd.

Nee dat mag écht niet meer hemke
Dat maakt het ook extra lastig
Pammetjes en haldol liggen hier ook niet voor de grijp in de voorraadkast, moet in het weekend de HAP voor gebeld worden . En overlegd met familie. Die moet toestemming geven en het spul ophalen bij de apotheek.
Ondertussen moeten wij van hot naar het rennen
Want je bent er boven een aan het helpen en dan gaat het alarm af en moet je sprinten naar beneden en hopen dat bewoner niet op de grond ligt.
Kortom. Niet te doen.

Haldol wordt in de ouderenzorg overigens nog verbazingwekkend vaak voorgeschreven. Zou je je over kunnen verbazen..

Hemke schreef op 07-11-2021 om 00:03:

[..]

De jongeren hebben plezier gehad,was even bikkelen door de hei en een stukje bos, maar iedereen is op het eindpunt terechtgekomen. Ze hebben het leuk gevonden. Een bewoner van de wijk is bezig om dit soort activiteiten te organiseren voor de jeugd,iets waar ik bewondering voor heb.Dan wil ik ook wel mijn steentje bijdragen.

Lientje, een dementerende persoon, daar kom je niet meer bij binnen,als de bewegingsvrijheid zo sterk is, dan is vast binden een oplossing,alleen dat mag niet meer. Ik had deze mensen in het verpleeghuis,op de huiskamer, achter een plankje. Dat was de uitdrukking toen, de mensen zaten in de rolstoel met een tafeltje,die was gevast gezet op de armleuning van de rolstoel. Werden ze te beweeglijk, dan kwam er een pammetje inmof een paar druppels haldol,om de rust weer te brengen,
Is gelukkig nu niet meer zo,als 25 jaar terug,er is daarin veel veranderd.

Ah leuk om te lezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.