Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
31-10-2021 om 20:55
HAHA!wait..what schreef op 31-10-2021 om 12:44:
[..]
Haha ja ze noemen het de CTS straat omdat ze dachten aan CTS. Daar hebben ze een EMG en echo van de pols gemaakt. Dat zag er allemaal goed uit. Nu een EMG van m'n benen en zenuw en spierecho van m'n benen en armen.. Omdat het lopen ook niet lekker gaat, vooral rechterbeen is zwak, met name het voetheffen. Maar ik denk dus dat daar ook weinig uit gaat komen. Gaan het zien!
Ah ok.
lientje69
01-11-2021 om 18:35
Ben benieuwd HaHaWait.
Hier was ik even afwezig. Gisteren nasr Brussel een graf bezoeken van man zijn opa en oma. Schoongemaakt en bloemen neergezet ivm Allerzielen.
Vandaag hoestte ik dusdanig de longen uit mijn lijf en had zo'n keelpijn dat ik toch maar weer even te testen ben gegaan. Zelftest was weliswaar negatief maar toch.
Ook de GGD test was negatief gelukkig. Gewoon een stevig ander luchtwegvirus dus. Wel een heel vervelende want ik voel me er goed naar van.
Alcedo
01-11-2021 om 19:33
Fijn Lientje, dat je in elk geval niet besmet bent!
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de poli n.a.v. de operatie. Ook zij zijn positief. Volgende week moet ik naar de poli toe voor controle en voor onderzoek. Dat laatste waren ze me even vergeten te vertellen. Als dan alles goed is, zal de arts besluiten om de tweede operatie in te plannen. Alleen wist de verpleegkundige niet zeker of de arts volgende week wel tijd heeft om even mee te kijken. Dat schiet niet op.
lientje69
01-11-2021 om 20:47
Fingers crossed dan maar Alcedo dat de arts er volgende week is en dat de operatie ingepland kan worden.
Alcedo
02-11-2021 om 09:50
lientje69 schreef op 01-11-2021 om 20:47:
Fingers crossed dan maar Alcedo dat de arts er volgende week is en dat de operatie ingepland kan worden.
Ja, ik hoop het zo. Ik ben echt bang dat de toegenomen druk op de zorg nadelige gevolgen heeft voor de wachttijd. Ik voel me een egoïst als ik dit zeg, maar ik heb al een half jaar langer moeten wachten en het zou fijn zijn als we dit kunnen afvinken en ons kunnen focussen op het volgende (met wederom twee operaties).
TanSwallow86
02-11-2021 om 13:12
Ik had vanmiddag ineens iets raars. Ik belde naar de receptenlijn. Je moet dan bandje inspreken met naam, geboortedatum, telefoonnummer en de benodigde medicatie waar recept voor nodig is. Alles ging goed totdat ik bij telefoon nummer niet meer wist. Wiste nog 4 cijfers en de rest niet, heb het gelaten en medicatie ging ook goed en daarna wiste ik mijn nr weer.
Nu komt de ouderdom
lientje69
02-11-2021 om 14:39
Heb ik soms ook Harley
Gisteren moest ik voor een pcrtest bij de GGD
Vroegen ze de laatste 3 cijfers van mijn bsn nummer . Uhm....
Jeetje. Hoor net dat er wéér eentje stopt met de opleiding uit mijn klas.
Het worden er steeds minder die de eindstreep halen...
Broodjebrie
02-11-2021 om 17:08
lientje69 schreef op 02-11-2021 om 14:39:
Heb ik soms ook Harley
Gisteren moest ik voor een pcrtest bij de GGD
Vroegen ze de laatste 3 cijfers van mijn bsn nummer . Uhm....
Jeetje. Hoor net dat er wéér eentje stopt met de opleiding uit mijn klas.
Het worden er steeds minder die de eindstreep halen...
Verbaast me niets.
TanSwallow86
03-11-2021 om 18:30
Ben je bij de Plus op je gemakje boodschappen aan het doen en wie kom je ineens tegen, je spver. Geen praatje gemaakt alleen gedag gezegt en gezegt tot volgende week. Ze had ook haast, moest natuurlijk ook tussendoor boodschappen doen.
lientje69
03-11-2021 om 18:52
Is misschien ook niet professioneel Harley. Het risico dat je bijvoorbeeld op de vraag: hoe gaat het? Met als reactie slecht beantwoordt. En dan waar andere bijzijn, dan kan ze daar verder niet op reageren want dat mag dan niet
Maar het kan natuurlijk ook best zijn dat ze haast had.
Ik hoest hier nog steeds de longen uit mijn lijf. Word er gek van. Moet de komende drie dagen werken, dat maakt me ook niet echt blij nu ik me zo voel.
TanSwallow86
03-11-2021 om 18:56
Lientje, dat is vervelend, ik ben continu ontzettend benauwd. Heb maandag nog extra puffers besteld, heb het vanochtend opgehaald, kon gister middag al, maar kreeg vrij laat mail binnen dat medicatie klaar ligt. Apotheek is open tot half 6. Maar had ook geen energie gister.
lientje69
03-11-2021 om 19:17
Dat is snel Harley. Hier moet je de medicijnen 4 werkdagen van te voren bestellen. Dochter haar puffers zijn ook leeg. Gelukkig had haar vader er nog een leggen. Die heeft dezelfde.
Ik heb het zelf nu ook benauwd. Hoop toch écht dat ik snel beter word maar hoor van veel mensen dat het wel tot 3 weken kan duren dit. Blegh. Zit net vol in mijn examentijd. Kan dat nu ff niet gebruiken eigenlijk
Alcedo
03-11-2021 om 20:09
lientje69 schreef op 03-11-2021 om 18:52:
Ik hoest hier nog steeds de longen uit mijn lijf. Word er gek van. Moet de komende drie dagen werken, dat maakt me ook niet echt blij nu ik me zo voel.
Kun je geen medicatie krijgen voor het hoesten?
Alcedo
03-11-2021 om 20:10
Ik had vandaag weer het rijk alleen. Man heeft vanavond een feest van zijn familie en is al vroeg die kant op gegaan om nog het e.e.a. in die omgeving te doen. Ik kreeg heel lief een bos bloemen van de feestgevers dat ze het heel jammer vinden dat ik er niet bij kan zijn. Dat geeft me echt een warm gevoel en ik vind het ontzettend lief dat ze zo aan me denken.
Mijn ouders hebben vanavond hier gegeten omdat ik zelf niks kan/mag. Het blijft een dubbel gevoel om hun om hulp te vragen, ik merk dat ik daar niet echt overheen kom op het moment.
En ik haat het om zo afhankelijk te zijn.
lientje69
04-11-2021 om 05:50
Alcedo schreef op 03-11-2021 om 20:09:
[..]
Kun je geen medicatie krijgen voor het hoesten?
Geven ze hier niet maar ik heb zelf nog een voorraadje codeine gelukkig. Helpt alleen niet afdoende