Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
02-10-2021 om 17:36
Nou ja dan weet je in elk geval dat ze werken Harley. Als er dan eens écht iets aan de hand is , word je tenminste wel wakker.
lientje69
02-10-2021 om 18:46
HarleyQuin schreef op 02-10-2021 om 17:41:
Ze zijn geplaatst door de brandweer.
Luxe!
Wij moesten ze zelf kopen, en zelf ophangen
TanSwallow86
02-10-2021 om 18:58
lientje69 schreef op 02-10-2021 om 18:46:
[..]
Luxe!
Wij moesten ze zelf kopen, en zelf ophangen
Op verzoek van de woningstichting
SuzyQFive
03-10-2021 om 08:55
Hier een jaar of tien geleden een rookmelder die gewoon vol afging als de batterij leeg was, zonder waarschuwing, en altijd midden in de nacht 🤦🏼♀️. Ik weet nu wel dat ik dan heel snel reageer 😬.
Vanaf 1 juni zijn in alle huizen rookmelders verplicht, op elke verdieping minimaal 1.
Ik heb nu vijf rookmelders hangen en er liggen al een poosje nog 6 rookmelders klaar, voor in elke slaapkamer 1. Ik hang ze op met magnetische stickers van de action, speciaal voor rookmelders. Ideaal.
Hier gaat het herstel na de operatie langzaam. Nog steeds erg duizelig en nog steeds weinig gevoel in voeten, handen en bekkenbodem. Ik heb maar een wandelstok aangeschaft om zo toch nog een beetje naar buiten te kunnen en naar de winkel enz. Ook is een van de operatiewondjes ontstoken, dat is ook niet echt prettig, wel AB-zalf voor gekregen en gaat nu wel beter. Op zich wat ze van binnen gedaan hebben gaat wel goed, daar heb ik eigenlijk geen last van, alleen als ik te lang sta maar dat is gewoon logisch.
Pathologisch rapport ook gezien en er zijn gelukkig geen kwaadaardige cellen aangetroffen. Wel heel veel cysten, gele lichamen, witte lichamen en chocoladecysten. In het spoelvocht zaten veel ontstekingscellen. Ook hadden ze bij de operatie gezien dat er endometriose zat en mijn baarmoeder een rare bult heeft.
En eigenlijk vind ik het wel een beetje verdrietig dat je dan 28 jaar rondloopt met helse menstruaties en ovulaties, allerlei ingrepen doet en dat het dan eigenlijk ‘gewoon’ endometriose is.
De huisarts waar ik was voor mijn wondjes zei: endometriose is eigenlijk een van de meest verborgen aandoeningen. En de gyn zei dat ze endometriose eigenlijk ook niet goed op een echo kunnen zien.
lientje69
03-10-2021 om 11:30
Vreselijk Suzy. Dat je daardoor dan zó lang zoveel pijn hebt gehad. Nu heb je natuurlijk nog meer klachten maar ik hoop echt voor je dat dit stukje flink verbeterd is. En een voorspoedig herstel gewenst!
Moyrrie
03-10-2021 om 16:33
Suzy, wat heftig, zowel het herstel van de operatie als de endometriose. Ik wens je een goed herstel.
HAHA!wait..what
03-10-2021 om 21:00
Lang niet gereageerd maar ik lees wel mee nog hoor
Wat ontzettend naar Suzy. En inderdaad, zo jammer dat je er zo lang mee rond gelopen hebt! Is er normaal gesproken medicatie voor endometriose?
lientje69
04-10-2021 om 06:57
School vandaag. Ik ben moe en aan vakantie toe. Nog 2 weekjes en dan heb ik lekker weer een vrije week. Het lijkt of ik een beetje " op " begin te raken. De herfst- en wintermaanden zijn voor mij ook niet het prettigst maar het gebrek aan energie dat ik momenteel heb is het ergste.
Ik sleep me een beetje door de dagen heen. Voelt niet fijn.
lientje69
04-10-2021 om 16:41
Hoorde vanmorgen dat ik nog maar één keer naar school hoef. Op de examens na dan. Yes!
En zelfs die ene keer zou niet nodig geweest zijn als ik niet nog iets miste in mijn kwalificatiedossier. Dat is even balen zeg. Misschien kan ik het tijdens mijn eerste examen nog inleveren. Even navragen nog maar.
Verder nu de laatste dingen voor man in orde maken, die gaat morgen weer voor een week weg. En nog even eten koken. En vanavond bankhangen, morgen weer werken. Net als woensdag, zaterdag en zondag. En dan vrijdag nog een klinische les op het werk.. Pffff. Het gaat weer een pittige week worden.
Moyrrie
04-10-2021 om 20:04
Lientje, het einde is in zicht!
Succes weer met de pittige week.
Wij zijn net met het gezin naar de pizzeria geweest. Gewoon omdat het kon. Allebei de kinderen waren thuis met het eten. Het was gezellig.
Ze wonen nog wel thuis, maar zijn beiden veel onderweg of aan het werk.
lientje69
04-10-2021 om 21:39
Moyrrie schreef op 04-10-2021 om 20:31:
Ik heb als cadeautje nu wel zenuwpijn vanuit mijn rug
Dat is jammer Moyrrie. Maar je hebt het in elk geval wel leuk gehad
SuzyQFive
04-10-2021 om 21:55
Moyrrie schreef op 04-10-2021 om 20:04:
Lientje, het einde is in zicht!
Succes weer met de pittige week.
Wij zijn net met het gezin naar de pizzeria geweest. Gewoon omdat het kon. Allebei de kinderen waren thuis met het eten. Het was gezellig.
Ze wonen nog wel thuis, maar zijn beiden veel onderweg of aan het werk.
Lekker! En je rug, jammer idd
lientje69
05-10-2021 om 20:55
Hier ook behoorlijke rugpijn. Denk dat ik wat verdraaid heb ofzo. Het zit niet echt lekker op de bank nu
Ben nu half gaan liggen maar dat wordt er ook niet beter op helaas