Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
09-09-2021 om 17:06
Jeetje , dat is ook balen Bakblik. Kan je er nu net niet bij gebruiken.
Harley, leuke verjaardag gehad?
Ik moet zo nog dochter van de trein halen. En een sollicitatiebrief schrijven. Het is goed mogelijk dat ik al een baan heb voor mijn diploma binnen is. Na een informeel gesprekje met leidinggevende zei ze dat er een vacature komt op de locatie waar ik vorig jaar heb stage gelopen. Deze locatie heeft zijn voor- maar ook nadelen. Toch is het een goede optie en ik ben gevraagd om erop te solliciteren. Dus dat ga ik doen. Of het hem ook daadwerkelijk wordt weet ik nog niet, het team mag meebeslissen daar nl.
Moyrrie
09-09-2021 om 17:28
Oh, bakblik, dat is heel vervelend.
Lientje, dat zou wel lekker zijn als je aansluitend op je studie een baan hebt.
Had ik al verteld dat het huis van mijn moeder leeg is? Volgende week vrijdag is de overdracht. Gelukkig kunnen we dat afsluiten.
lientje69
09-09-2021 om 19:23
Wat fijn Moyrrie als dat achter de rug is. Bevalt het je moeder een beetje daar en is ze al gewend?
Ik moest lachen van de week op mijn werk. Ik had avonddienst en kwam aanlopen en bijna al mijn bewoners zaten buiten in de zon.
Ik groet vriendelijk, zij groeten terug. En beginnen met zijn allen te scanderen: wij hebben dorst en wij willen drinken!!
Mijn eigen Benidorm Basterds.
Ik heb ze maar een kan limonade gebracht en voor allemaal een glaasje ingetapt.
Moyrrie
10-09-2021 om 09:34
Haha Lientje, zo zie je dat ze gewoon nog humor hebben.
Mijn moeder heeft het erg naar haar zin. Ze is al helemaal gewend. En ik ook. Ook al vind ik het soms nog een raar idee, dat ze daar echt woont.
lientje69
10-09-2021 om 12:11
Moyrrie schreef op 10-09-2021 om 09:34:
Haha Lientje, zo zie je dat ze gewoon nog humor hebben.
Mijn moeder heeft het erg naar haar zin. Ze is al helemaal gewend. En ik ook. Ook al vind ik het soms nog een raar idee, dat ze daar echt woont.
Wat fijn Moyrrie dat je moeder het zo naar haar zin heeft daar. Ook een hele zorg minder voor je .
Ja dat is het voordeel van somatiek. De mensen zijn nog goed bij dus ook in voor een geintje en goed gesprek. Dat is op PG toch weer anders. Alhoewel ik daar ook veel met humor doe. Werkt het beste. Maar als mijn baan straks écht PG wordt zal ik de normale gesprekken wel missen.
TanSwallow86
10-09-2021 om 20:44
lientje69 schreef op 10-09-2021 om 20:26:
Ik heb mijn open sollicitatie eruit gegooid.
Spannend weer zeg.
Ik duim voor je
Bakblik
10-09-2021 om 20:54
Ik ook.
Morgen ga ik naar open monumentendag en ga ik voor ons allemaal een kaarsje aansteken.
lientje69
10-09-2021 om 21:41
Lief Harley ,Bakblik en Moyrrie
Zo'n spanning als 2 jaar geleden heb ik nu gelukkig er niet van. Toen wilde ik erg graag toegelaten worden tot de opleiding. Maar als ik straks mijn diploma heb, zijn er banen in overvloed. Ik denk dat ik niet heel veel sollicitaties zal moeten versturen tzt.
Of misschien zelfs geen enkele. Als ik hier aangenomen wordt. Voordeel is dat ik de locatie, collega's en meerdere bewoners al ken. Omdat mijn stage dasr ook was.
We wachten het rustig af. Ik kan eigenlijk overal wel wennen en werken. Ben erg flexibel gelukkig.
Bakblik
11-09-2021 om 14:06

Een kaarsje voor ons allemaal. Helaas moest ik het mooie Mariabeeld eraf knippen, omdat er ineens mensen van de koorzolder naar beneden kwamen waardoor ik vreemde mensen op mijn foto had en die kan ik niet zomaar openbaar plaatsen. Mijn eerste foto op dit forum hoop dat het lukt.
Foto was dus niet gelukt. Zolang de bewerktijd open is blijf ik het proberen.
Poging 9 of zo en hij staat er!
Bakblik
11-09-2021 om 15:26
Hele toer, ik heb de foto eerst op Pinterest geplaatst en toen hier, direct vanaf mijn telefoon lukte niet. Het is wel echt het kaarsje dat IK vanochtend aanstak, terwijl mijn vader met een kwart van het koor (verrekte coronamaatregelen!) mooie Latijnse liederen aan het zingen was.
Als het echt niet was gelukt had ik een kaarsje van internet geplukt maar dat voelde toch een beetje "nep" vandaar dat ik zoveel pogingen heb gedaan om de echte te plaatsen.
lientje69
12-09-2021 om 19:22
Vandaag gewerkt en nu gammel op de bank. Nog zoveel te doen maar geen puf.
Heb ook niet echt mijn dag vandaag geloof ik..
Hemke
12-09-2021 om 22:28
dankjewel voor het kaarsje, Bakblik.
Lientje, ben je inmiddels een beetje bij gekomen ?.
Harley, nog mijn felicitaties, ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.
Hoe is het gegaan met het bezoek ,samen met jouw hulpverlener?
ik ben aan de beurt, gebeld door een darmbacterie, heb een kuur gekregen.
De arts belde mij vrijdagmiddag laat op, om mij de uitslag te vertellen en dat het recept al was verstuurd naar de apotheek.
Zo langzaam aan begin ik mij beter te voelen, maar ik hou mijn ogen amper open.
ik slaap ontzettend veel, de laatste week.