Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Spannend Harley. Ik duim voor Je!

Ja, spannend, harley. 

SuzyQFive

SuzyQFive

28-08-2021 om 09:25 Topicstarter

lientje69 schreef op 24-08-2021 om 19:32:

Leuk pakketje Harley?
Doe je goed naar de huisarts. Het moet niet te ondragelijk worden tenslotte.

Suzy zo'n MRI moet je ook weer voor op de wachtlijst denk?

Ja, klopt. Moet sowieso eerst naar de neuroloog dan hoor. Geen haast 🙃

SuzyQFive

SuzyQFive

28-08-2021 om 09:31 Topicstarter

Dubbel slot op de fiets zal sowieso meer helpen dan alleen het ringslot. Mijn stationfiets werd altijd gejat idd… zo irritant. Ze had ook nog een Swapfiets kunnen nemen. Dan betaal je €16,- per maand maar reparaties en diefstal (mits beide sloten gebruikt) zitten er altijd bij in vergoed. Hier staat de hele stad vol met Swapfietsen 😂. 

Swapfiets...

Geen idee of ze dat hebben in Den Helder. Volgens man is er wel bewaakte fietsenstalling. Zo maar eens kijken dan. Mijn hele schema voor vandaag is alweer in de war gegooid. En ik heb sowieso mijn dag niet. Goed geslapen maar écht alles gaat verkeerd vandaag. 

Google aangeslingerd maar nee. In Noord-Holland alleen in Haarlem en Amsterdam.

Na een hele hoop gedonder en gedoe( alles is geautomatiseerd , vroeger stond er nog zo'n man met een kniptang ) staat de fiets in de bewaakte stalling a 15 euro per maand. Hopelijk is het maar een maand nodig, en haalt ze dan haar rijbewijs. 
Wat het nadeel van automatisering is? Het werkt nooit zoals het zou moeten werken..

Verder vandaag wederom een luie dag . Boodschappen gedaan. Beetje in huis gerommeld. Geen zin om eten te koken dus chinees gehaald. Morgen moet ik toch écht aan de boekhouding, strijkwas en huiswerk. Maandag school. En dan dinsdag, woensdag , vrijdag en zaterdag weer werken.
Ook voor dochter begint school en stage weer. Waar ik kan zal ik voor haar rijden. Dat betekent vaak vroeg mijn bed uit enz. Man gaat toch weer aan het werk. Of althans, hij gaat het proberen. Het geld raakt op en de artsen kunnen toch niks vinden en op de bank blijven zitten lost het ook niet op. Eind september de fietstest, misschien komt daar nog wat uit. Dat betekent dat hij weer extern gaat dus veel van huis is. Waardoor er meer op mij aankomt. Gelukkig ben ik redelijk zelfstandig.

TanSwallow86

TanSwallow86

28-08-2021 om 20:15

Vanochtend had ik een brief van de woningstichting op de mat. Aankomende dinsdag om half 5 komen 2 mensen van de woningstichting en spv'er om te praten over mijn woning en tuin. 
Jottem, had dit graag op tijd geweten want dan had ik mij ruim kunnen voorbereiden en het nog voor te bespreken met spv'er. 
Eerst moet ik om 12.00 bij het lab in ziekenhuis zijn voor bloedprikken. Woensdag komt schoonmaakster weer.

Ik ga het wel zeggen tegen woningstichting dat ik dit graag ruim op tijd wil weten. 
Mijn rug en nek zijn in staking gegaan, de hokken moeten schoon, maar dat kan volgend weekend ook. Moet ook nog een berg afwas wegwerken voor dinsdag, anders daar weer commentaar op. 
Vind het niet zo gek als ik straks weer doordraai.

Gelukkig dat de spv-er erbij is Harley. En misschien hebben ze wel een oplossing voor je tuin. Dat iemand dat bijhoudt via een vrijwilligerproject ofzo. Niet gelijk het ergste denken hoior!

Yeah! Huiswerk af. Strijken klaar. Boekhouding gedaan.
Dochter heeft stof gezogen. Pan soep staat klaar voor vanavond. Ik ben helemaal bij !   Heerlijk.
Nu in twijfel of ik een stukje zal gaan lopen of bankhangen 
Het regent . Dus twijfel..

Lientje , zolang het regent zou ik lekker binnen blijven. 

Harley, ik ga ervan uit dat ze niet komen om je af te kraken. Je kunt toch nog hulp gebruiken voor in de tuin?

Ik ben vandaag naar een boekenmarkt in de stad geweest en heb 2 mooie boeken over ons dorp gevonden. Ben er blij mee. 

Wat leuk Moyrrie, boeken over je dorp. Ik heb een gekopieerd boek hier over ons dorp. Is niet meer te krijgen  helaas dus toen maar een kopie gemaakt van een bibliotheekboek. 

Ik heb ruim een uur gewandeld. Ruim 5 km. Het dreigde flink met af en toe wat spetjes maar bleef verder daarbij gelukkig. Ik wil dit vaker gaan doen want ik zit te veel op mijn kont.  
Verder ben ik af en toe vacatures aan het kijken en ik zie door de bomen het bos niet meer. Zo veel verschillende soorten werk ( PG, thuiszorg, revalidatie, somatiek , verpleeghuis of verzorgingshuis, kleinschalig wonen, gehandicaptenzorg , noem maar op),verschillende beloningen ( van schaal 30 tot 40 , terwijl VIG in principe in schaal 35 zit) 
En van vlakbij tot veraf. Ik weet het even niet meer. Hoef in elk geval niet bang te zijn geen werk te vinden als ik mijn diploma heb. 

TanSwallow86

TanSwallow86

29-08-2021 om 17:58

Even extra info over waarom ik zo reageer op de woningstichting komt omdat ik in het verleden ook gezeik heb gehad over mijn tuin. Dit is zelfs tot de rechtbank gebracht, moest kosten betalen aan deurwaarders kantoor en uiteindelijk beslag op uitkering gehad. 

Dat is wel heel vervelend Harley. Vooral ook omdat het niet niet willen, maar niet kunnen is qua tuin bijhouden. Fysiek gaat het gewoon niet! Probeer samen met je spv-er in te zetten op een vrijwilligers/ maatjesproject om die je tuin te laten doen.

Onze kat is zoek. Dochter huilt al dikke tranen. Zoek me een ongeluk. Binnenkat dus moet ergens zijn. Maar niet te vinden. En zo groot is mijn huis niet .Ben nu toch bang dat beest naar buiten geglipt is vanmorgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.