Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
26-08-2021 om 08:37
Schilderen gaat hem niet worden vandaag denk ik . Het hout is nat. Regen.
Hemke
26-08-2021 om 09:00
Dan heb je een hele onverwachte vrije dag, Lientje.
Is ook heel fijn, kun je iets voor jezelf gaan doen.
Hier wacht ik op telefoon, auto staat bij de garage,een storingslampje bleef maar branden.
Ik had de auto schoongepoetst stof gezogen,blijkbaar toch weer een snoertje geraakt onder de stoel..
Mijn man kreeg het niet uit, alle stekkers en snoertjes vast gezet, maar lampje bleef branden. Mag nu de expert kijken
lientje69
26-08-2021 om 12:24
Hemke schreef op 26-08-2021 om 09:00:
Dan heb je een hele onverwachte vrije dag, Lientje.
Is ook heel fijn, kun je iets voor jezelf gaan doen.
Hier wacht ik op telefoon, auto staat bij de garage,een storingslampje bleef maar branden.
Ik had de auto schoongepoetst stof gezogen,blijkbaar toch weer een snoertje geraakt onder de stoel..
Mijn man kreeg het niet uit, alle stekkers en snoertjes vast gezet, maar lampje bleef branden. Mag nu de expert kijken
Wij hebben een uitleesapparaat voor de auto waarin we storingen kunnen resetten. Erg handig, je weet ook gelijk wat er stuk is eventueel.
In jouw geval blijft misschien alleen de melding erin staan, stekkertje heeft je man alweer verbonden zo te zien. Dus waarschijnlijk niks ernstigs hoop ik. Maar die storing uit je computer halen kost weer geld en wij kunnen dat dus zelf met dat apparaat. Heb je verder niks aan deze info natuurlijk🤣 Ik hoop dat het meevalt met de auto.
Ja onverwacht vrij. Heb net de verlichting op mijn fiets gemaakt, banden opgepompt en nu stast hij klaar om naar Den Helder gebracht te worden. Daar kan dochter hem dan gaan gebruiken voor haar stage.
lientje69
26-08-2021 om 12:28
Hoop dat mijn oude brik daar niet gejat wordt, is geen drama verder , een bonk roest en 30 jaar oud maar goed genoeg om nog als vervoersmiddel voor dochter tijdelijk te dienen daar. Anders komt ze zoveel te laat. Eerste trein vertrekt nl om 5 over half 7 en ze moet om 7 uur op stage starten. Dát gaat echt niet lukken. Hopelijk haalt ze snel haar rijbewijs. Heb wel nog een extra slot gekocht voor de zekerheid.
-Puck
26-08-2021 om 13:37
lientje69 schreef op 26-08-2021 om 12:28:
Hoop dat mijn oude brik daar niet gejat wordt, is geen drama verder , een bonk roest en 30 jaar oud maar goed genoeg om nog als vervoersmiddel voor dochter tijdelijk te dienen daar. Anders komt ze zoveel te laat. Eerste trein vertrekt nl om 5 over half 7 en ze moet om 7 uur op stage starten. Dát gaat echt niet lukken. Hopelijk haalt ze snel haar rijbewijs. Heb wel nog een extra slot gekocht voor de zekerheid.
eventueel een fietsluis huren op het station Lientje?
Dat kan voor minimaal 4 maanden (je betaald een jaar vooruit, maar na 4 maanden kan je opzeggen en krijg je de overige maanden teruggestort.)
Heb dat zelf jaren gedaan toen ik nog werkte, fiets stond droog en nooit de angst dat hij weg was.
lientje69
26-08-2021 om 16:55
-Puck schreef op 26-08-2021 om 13:37:
[..]
eventueel een fietsluis huren op het station Lientje?Dat kan voor minimaal 4 maanden (je betaald een jaar vooruit, maar na 4 maanden kan je opzeggen en krijg je de overige maanden teruggestort.)
Heb dat zelf jaren gedaan toen ik nog werkte, fiets stond droog en nooit de angst dat hij weg was.
Ik weet niet of ze die daar wel hebben. En hopelijk haalt ze eind september haar rijbewijs en kan ze met de auto. Want dit is zo ook behelpen, ze komt sowieso te laat, moet door weer en wind fietsen door een best crimineel stukje stad . ( vooral na avonddiensten vind ik dat geen fijn idee) . Dus zou gauw als ze haar rijbewijs heeft gaat ze met de auto denk ik.
lientje69
26-08-2021 om 17:00
Alleen Den Helder Zuid heeft fietskluizen zie ik. Zij moet naar Centrum. Wordt hem dus niet want als ze bij Zuid uitstapt is ze nog veel later op jaar werk
TanSwallow86
26-08-2021 om 17:40
lientje69 schreef op 26-08-2021 om 17:16:
Dochter heeft haar master binnen! Msc Physics and Astronomy
Gefeliciteerd
Moyrrie
26-08-2021 om 19:40
Gefeliciteerd Lientje en dochter 
En ik duim dat dochter snel haar rijbewijs heeft. Ik zou dat fietsen door de stad ook helemaal niet fijn vinden.
lientje69
26-08-2021 om 19:48
Dank jullie allemaal voor de felicitaties.
Zó blij dat het eindelijk achter de rug is. Huilbuien, stress, spanning, boosheid, het gaat me niet lukken, alles is hier de laatste maanden voorbij gekomen.
Nog nét op tijd gehaald ( moest voor 31 augustus ivm start baan in september, baan kon niet starten zonder diploma)
Erg knap gezien de laatste 1,5 jaar met Corona, binnen 5 jaar een bachelor én een master gehaald. En omdat er alleen een aanvullende beurs is geweest en geen lening en ze ( tegen heug en meug weliswaar ) thuis is blijven wonen, is er nu 0 euro studieschuld want dat wordt kwijtgescholden. Zo fijn!
Moyrrie
27-08-2021 om 09:46
Ontzettend knap van haar, Lientje. De stress was bij mijn dochter ook erg hoog dit jaar.
Hier wonen zoon en dochter om dezelfde redenen nog thuis.
TanSwallow86
27-08-2021 om 20:28
Vanavond begin ik met 1 Lorazepam. En deze dosis blijft, hopelijk gaat het goed hiermee en anders gewoon weer om verhoging vragen.
Ben bij huisarts geweest voor mijn nek, verwijzing naar neuroloog. Afwachten wat er dan gaat gebeuren. Heb nog niet gebeld voor afspraak, doe ik maandag. Er is gelukkig een vrouwelijke neuroloog. Hoop dat ze daar nog werkt