Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
14-08-2021 om 09:55
Red_Velvet schreef op 14-08-2021 om 01:17:
[..]
Heb m'n arts gesproken en we houden het op max 5 uur training per week. Hij zegt dat ik moet doorbijten maar tegelijk dat ik wel naar m'n lichaal moet luisteren. Tja dat doet voortdurend pijn
Morgen is m'n rustdag gelukkig.
@Lientje: voor een second opinion hoeft je man de onderzoeken toch niet opnieuw te doen? Ze herinterpreteren de resultaten van de vorige. Ik weet niet hoe het in NL geregeld is maar in BE kan je resultaten van labo's, scans... zelf downloaden
Zou je denken he? Hier in Nederland zijn ze erg op zichzelf . Doen ze alles lekker opnieuw. Gek he, dat de gezondheidszorg zo onbetaalbaar is geworden.
lientje69
15-08-2021 om 10:08
Geniet van je rustdag Red Velvet.
Gisteren met man erop uit geweest voor zijn verjaardagcadeau. Hij heeft een vliegjes gehad op Texel en vond het geweldig. Weer iets van zijn bucketlisy af kunnen kruisen. Daarna heerlijk uit eten geweest. Nu nodig weer in huis aan de slag. Na 6 van de 7 dagen gewerkt te hebben, en dus geen energie meer over te hebben gehad voor schoonmaken, kan het huis wel een schoonmaakbeurtje gebruiken. Zó geen zin in🤣
lientje69
15-08-2021 om 15:29
Schiet hier al aardig op. Heb écht heel veel gedaan vandaag. Nu alleen nog dweilen en de badkamer en dan doe ik niks meer. Heb inmiddels overal pijn. En moet morgen ook weer werken. Dus ga na het dweilen nog even uitrusten.
SuzyQFive
15-08-2021 om 15:38
lientje69 schreef op 14-08-2021 om 09:55:
[..]
Zou je denken he? Hier in Nederland zijn ze erg op zichzelf . Doen ze alles lekker opnieuw. Gek he, dat de gezondheidszorg zo onbetaalbaar is geworden.
![]()
Was bij mij niet zo hoor, ze maken gebruik van de beeldvorming die al gedaan is.
SuzyQFive
15-08-2021 om 15:41
oeps, beetje teveel gedaan. Zou alleen wat gras tussen de tegels vandaan halen en heb de halve tuin gedaan want het een leidt tot iets anders…
Heb nu al enorm last van mijn arm. Nou ja…
Nog een weekje vakantie. Gisteren mijn servies vervangen want er was al een deel gesneuveld een paar weken geleden en toen liet een van de kinderen ook nog een stapel bakje vallen 😬
lientje69
15-08-2021 om 15:45
SuzyQFive schreef op 15-08-2021 om 15:38:
[..]
Was bij mij niet zo hoor, ze maken gebruik van de beeldvorming die al gedaan is.
Dat is dan mooi Suzy. Hier bij man hebben ze sowieso al dingen dubbel gedaan. Hartfilmpje bij de huisarts. Hartfilmpje bij de cardioloog. Enz. Zo onzinnig. En zulke geldverspilling
Moyrrie
16-08-2021 om 09:44
Goedemorgen,
Sinds gisteren heb ik zenuwpijn in mijn bovenbeen. Het voelt precies hetzelfde als 6 jaar geleden, het zit alleen op een andere plek. Het heeft me wakker gehouden vannacht. De extra tramadol deed niets.
Mijn man zegt dat ik de huisarts moet bellen. Ikzelf denk dat ze zal zeggen dat ik even aan moet kijken.
lientje69
16-08-2021 om 10:20
Meestal zeggen ze dat idd Moyrrie. Ging het vorige keer redelijk snel over? Of minder geworden? Als je komende nacht weer niet slaapt zou ik wel bellen en dan zeggen dat je het al enkele dagen hebt aangekeken en dat het niet beter wordt.
lientje69
16-08-2021 om 10:25
Hier heb ik vanavond avonddienst. Zie er een beetje tegenop aangezien ik met een flexer werken moet. Dus dat zal wel hectisch worden. Ook omdat op de andere afdeling ook een leerling staat en die heeft veel hulp nodig. Nou ja ik doe wat ik kan en verder, wat niet gaat gaat niet.
Zal wel goed komen, moet iedereen even wachten. Maar geduld is niet bepaald de sterkste kant van die oudjes.
Je zou toch zeggen, wat maakt het uit 9 uur of 5 over negen.
Maar nee hoor , ik ga altijd stipt 9 uur naar bed. Je bent laat!!!🤣
Moyrrie
16-08-2021 om 11:59
Lientje, succes vanavond. Je doet wat je kunt en dat is voldoende.
De vorige keer was het het begin van alle ellende.
Ik had discitis en sepsis.
Ik voel me nu niet ziek en toen wel, dus maak me wat dat betreft geen zorgen.
lientje69
16-08-2021 om 13:40
Moyrrie schreef op 16-08-2021 om 11:59:
Lientje, succes vanavond. Je doet wat je kunt en dat is voldoende.
De vorige keer was het het begin van alle ellende.
Ik had discitis en sepsis.
Ik voel me nu niet ziek en toen wel, dus maak me wat dat betreft geen zorgen.
Hou het toch maar even goed in de gaten dan voor de zekerheid en wacht niet te lang met een arts bellen als je je nog beroerder gaat voelen!
lientje69
16-08-2021 om 23:49
Druk avonddienstje gehad. Helpende had het erg druk op de andere afdeling. Dus heb bijna alle bewoners alleen gedaan. Verder had ik een medicatieweigering, een zieke, een wegloper en een paar mensen die vonden dat ik niet snel genoeg op de bel reageerde.
Tsja..
Thuis 2 beesten die om eten schreeuwden, alle vuile vaat stond er nog ( ik had eten gekookt en man moest alleen opwarmen maar de boel was aangebrand en aangekoekt)
Man ligt al in bed, licht in het hele huis brandt nog. Warm welkom dus.
Eerst maar even omschakelen. Ik kan nooit meteen slapen.
HAHA!wait..what
16-08-2021 om 23:57
Oh dat is niet fijn thuiskomen. Helemaal niet na zo'n drukke dag op het werk.
Ik hoop dat je lekker slaapt zometeen, even bijtanken!
lientje69
17-08-2021 om 09:03
Viel niet mee Haha, ik sliep pas rond half drie . Nu dus nog moe en gammel. Vanavond weer een avonddienst. Zo even naar de winkel om wat verse groenten, ik ga voor het gezin chili con carne maken. Ook weer makkelijk op te warmen. Hoop ik tenminste 
HAHA!wait..what
18-08-2021 om 00:01
Ik hoop dat je avonddienst nu wat rustiger is verlopen? Jammer van je korte nacht!
Ik zie zelf best op tegen de verplichtingen volgende week als de kinderen weer naar school gaan. Vroeg uit bed/klaarstaan, naar zwemles 2 keer per week en meerdere keren sport van beide.. Tegelijkertijd word ik nu soms ook wel enorm moe van het feit dat ze de hele tijd er zijn en veel vriendjes en vriendinnetjes over de vloer/te logeren.
Maar aan die verplichtingen kan ik gewoon echt niet ontsnappen 
Morgen is m'n rustdag gelukkig.